Advertentie:



Sign in to follow this  
ShotoNL

Starten in de gym

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout. 

Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht.  Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed. 

 

Alvast bedankt.

 

1. Benchpress (vaste stang)

2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)

3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd

4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells 

5. Militairy press (dumbel)

6. Buik (aparaat)

7. Squat

9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)

8. Wide grip pull down

 

Met vriendelijke groet, 

 

Shoto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

13 uur geleden zei ShotoNL:

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout. 

Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht.  Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed. 

 

Alvast bedankt.

 

1. Benchpress (vaste stang)

2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)

3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd

4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells 

5. Militairy press (dumbel)

6. Buik (aparaat)

7. Squat

9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)

8. Wide grip pull down

 

Met vriendelijke groet, 

 

Shoto

Welkom,

 

Als concentration curl je enige oefening voor biceps is,  zou ik persoonlijk kiezen voor cable curl of barbell curl. Je hamstrings kan je beter aanpakken met een lying legg curl of een romanian deadlift met dumbells of barbell. Legg press is zeker niet slecht maar zou deze dan bij je tweede training in de week doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Weeral iets bijgeleerd. Denk ook dat medial head (misschien daarom) niet zo vaak getraind wordt als long head.
    • Ik ga even de contrarian uithangen met onderstaande link die ik vond met Brad Schoenfeld. De triceps zijn aangehecht aan de Ulna. Voel maar eens aan het uitstekende knobbeltje aan je elleboog. Daar zit de tricep aangehecht. Terwijl je daar voelt roteer je pols dan eens. Beweegt die aanhechting van plaats? Nee, alleen de spieren van de voorarm bewegen. Dus, ik denk dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. https://twitter.com/BradSchoenfeld/status/676034580789501953  
    • I am starting an Ostarine cycle (my first Sarm cycle) & I need help deciding on dosage and cycle length. 20 mg of Ostarine for 12 weeks or 30 mg of Ostarine for 8 weeks?? Which one will be better for bulking? Also, what is recommended for PCT, or do I even need PCT?
  • Sponsors