Advertentie:



Sign in to follow this  
ShotoNL

Starten in de gym

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout. 

Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht.  Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed. 

 

Alvast bedankt.

 

1. Benchpress (vaste stang)

2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)

3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd

4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells 

5. Militairy press (dumbel)

6. Buik (aparaat)

7. Squat

9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)

8. Wide grip pull down

 

Met vriendelijke groet, 

 

Shoto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

13 uur geleden zei ShotoNL:

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout. 

Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht.  Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed. 

 

Alvast bedankt.

 

1. Benchpress (vaste stang)

2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)

3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd

4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells 

5. Militairy press (dumbel)

6. Buik (aparaat)

7. Squat

9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)

8. Wide grip pull down

 

Met vriendelijke groet, 

 

Shoto

Welkom,

 

Als concentration curl je enige oefening voor biceps is,  zou ik persoonlijk kiezen voor cable curl of barbell curl. Je hamstrings kan je beter aanpakken met een lying legg curl of een romanian deadlift met dumbells of barbell. Legg press is zeker niet slecht maar zou deze dan bij je tweede training in de week doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Misschien heb je hier wat aan   
    • Hoi allemaal,   Nu met de quarantaine leek me het een mooi moment om thuis wat te gaan sporten, alleen ik heb het idee dat ik dit niet helemaal goed aanpak. Ook raak ik vaak in de war door alle verschillende termen voor verschillende handelingen dus bij deze alvast excuses als ik iets verkeerd benoem.   Daarnaast ben ik nogal lang en vraag ik me af of ik het goed doe, en of iemand misschien tips heeft voor bepaalde oefeningen of een simpel trainingsschema?   Ik ben 1,99m en weeg op dit moment 89kg. Ik doe sinds een paar weken minimaal 4 dagen per week thuis het volgende:   - 3x 15 situps - 4x 15 bicep curls (6KG) - 3x 10 tricep extensions (6KG) - 3x 15 dumbell floor press (6KG) - 3x 15 squats   Heeft iemand misschien tips, verbeterpunten, bepaalde oefeningen die ik wel/niet moet doen? Ik zou het erg op prijs stellen!   
    • Persoonlijk zou ik er voor de benen nog wat single leg oefeningen in doen, bijv bulgarian split squat en Lunges, en misschien nog iets voor de kuiten. Voor de bicep nog een cheat Curl met een (EZ) barbell.   Edit: zie nu dat je om en om traint met barbell en dumbells dus dan vervalt me laatste zin
  • Sponsors