Advertentie:



Sign in to follow this  
ShotoNL

Starten in de gym

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout. 

Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht.  Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed. 

 

Alvast bedankt.

 

1. Benchpress (vaste stang)

2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)

3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd

4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells 

5. Militairy press (dumbel)

6. Buik (aparaat)

7. Squat

9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)

8. Wide grip pull down

 

Met vriendelijke groet, 

 

Shoto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

13 uur geleden zei ShotoNL:

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout. 

Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht.  Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed. 

 

Alvast bedankt.

 

1. Benchpress (vaste stang)

2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)

3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd

4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells 

5. Militairy press (dumbel)

6. Buik (aparaat)

7. Squat

9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)

8. Wide grip pull down

 

Met vriendelijke groet, 

 

Shoto

Welkom,

 

Als concentration curl je enige oefening voor biceps is,  zou ik persoonlijk kiezen voor cable curl of barbell curl. Je hamstrings kan je beter aanpakken met een lying legg curl of een romanian deadlift met dumbells of barbell. Legg press is zeker niet slecht maar zou deze dan bij je tweede training in de week doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoi geert wellicht leuk om er nog wat foto's bij te plaatsen ben benieuwd hoe je plekje eruit ziet!
    • Eindelijk, m'n sporthonk is zoals ik 't wilde hebben. In het verleden alles geprobeerd. Allerlei zin en onzin om e.e.a. zo compleet en effectief mogelijk te maken. Puzzelmatten, barbells, dumbbells en een stuk of wat stootzakken. Maar uiteindelijk bleek MINDER = MEER het meest voldoening gevende resultaat op te leveren. Eerst maar 'ns alle 'troep', de in de jaren verzamelde trainingsbenodigdheden (?), gesorteerd en op effectieve waarde beoordeeld. Geloof me, je houdt dan al een stuk minder over. De puzzelmatten waren niet datgene wat ik van een goede ondergrond verwacht. Na een tijdje wikken en wegen naar een houthandel gegaan en geïmpregneerde vloerdelen aangeschaft. Goed spul voor een redelijke prijs en uitstekend geschikt voor m'n savate / boxe francaise training. De puzzelmatten laten liggen voor de demping en de vloerplanken met dwarsbalkjes op die matten laten rusten. Fantastisch resultaat! De vloer biedt voldoende grip, egaliteit en weerstand t.b.v. het savate terwijl de onderliggende matten voor een gepaste demping zorgen. Op wat 'handvoorraad' schijven na, hebben m'n kettlebells (waar ik toch 't meeste mee werk als 't om specifieke krachttraining gaat) een vaste plek gekregen, buiten de werkcirkel rond de heavy bag. Zo kan ik de gewenste training (stootzak/kracht/what ever) op elk moment beginnen zonder eerst een tijd bezig te zijn met plaats maken.  Gezien de beperkte afmetingen van de ruimte heb ik zoveel mogelijk materiaal verticaal ingeruimd. Oogt een stuk netter, ruimtelijker en professioneler. Al met al de moeite waard van het werk. Voor de thuiswerkers onder ons heb ik nog wel wat tips als je voor eenzelfde project staat.    Wens ik jullie allemaal veel (hernieuwd) trainingsplezier, groet, Geert
  • Sponsors