Advertentie:

Sign in to follow this  
Guest Hansie

nieuwe aanpak

Recommended Posts

Guest Hansie

Na een dipje van enkele weken de moed terug gevonden en het over een totaal andere boeg gegooid. Daar ik redelijk vet sta en ik nog altijd de fitness vermijdt (meeste fitness clubs in Antwerpse gesloten ten gevolge van tweede corona golf) ben ik aan het roeien gegaan afgewisseld met weerstandsbanden.

Heb voor roeien gekozen omdat dit bijna een full body work out is (85% van de spieren komen in actie) gecombineerd met gewrichtsvriendelijke cardio. Mijn hart zal tevreden zijn.

De bedoeling is dat wanneer de fitnesscentra niet meer als hoog risico beschouwd worden scherper en gezonder voor de dag te komen.

Zelf was ik ook sceptisch ivm  weerstandsbanden. Eindeloos variëren lijkt niet aan de orde maar na wat filmpjes op you tube te checken zijn de mogelijkheden toch groter als gedacht.

Daarbij met mijn rare ;) spierblessuregevoeligheid kick ik momenteel op de spanning die het trainen met banden op mijn spieren creëert. Ervaar hier een prikkeling van de spieren  die persoonlijk voor mijn lichaam fijn aanvoelt. De bewegingsvrijheid en de hoeken die ik met mijn gewrichten en ledematen kan aannemen voelen lekker aan.

Groeten Hansie

Advertentie:

Ha hans,

Leuk om te zien dat je dit positief ervaart. De mogelijkheden zijn inderdaad eindelijk, persoonlijk gebruik ik ze enkel tijdens vakantie of corona :D 

Roeien is zeker een goede oefening, lekker varieren met cardio blijft het leukst, roeien, fietsen en hardlopen (of wandelen).

• Upvote 1