Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

nieuwe aanpak

Recommended Posts

Na een dipje van enkele weken de moed terug gevonden en het over een totaal andere boeg gegooid. Daar ik redelijk vet sta en ik nog altijd de fitness vermijdt (meeste fitness clubs in Antwerpse gesloten ten gevolge van tweede corona golf) ben ik aan het roeien gegaan afgewisseld met weerstandsbanden.

Heb voor roeien gekozen omdat dit bijna een full body work out is (85% van de spieren komen in actie) gecombineerd met gewrichtsvriendelijke cardio. Mijn hart zal tevreden zijn.

De bedoeling is dat wanneer de fitnesscentra niet meer als hoog risico beschouwd worden scherper en gezonder voor de dag te komen.

Zelf was ik ook sceptisch ivm  weerstandsbanden. Eindeloos variëren lijkt niet aan de orde maar na wat filmpjes op you tube te checken zijn de mogelijkheden toch groter als gedacht.

Daarbij met mijn rare ;) spierblessuregevoeligheid kick ik momenteel op de spanning die het trainen met banden op mijn spieren creëert. Ervaar hier een prikkeling van de spieren  die persoonlijk voor mijn lichaam fijn aanvoelt. De bewegingsvrijheid en de hoeken die ik met mijn gewrichten en ledematen kan aannemen voelen lekker aan.

 

Groeten Hansie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ha hans,

 

Leuk om te zien dat je dit positief ervaart. De mogelijkheden zijn inderdaad eindelijk, persoonlijk gebruik ik ze enkel tijdens vakantie of corona :D 

 

Roeien is zeker een goede oefening, lekker varieren met cardio blijft het leukst, roeien, fietsen en hardlopen (of wandelen).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Misschien heb je hier wat aan   
    • Hoi allemaal,   Nu met de quarantaine leek me het een mooi moment om thuis wat te gaan sporten, alleen ik heb het idee dat ik dit niet helemaal goed aanpak. Ook raak ik vaak in de war door alle verschillende termen voor verschillende handelingen dus bij deze alvast excuses als ik iets verkeerd benoem.   Daarnaast ben ik nogal lang en vraag ik me af of ik het goed doe, en of iemand misschien tips heeft voor bepaalde oefeningen of een simpel trainingsschema?   Ik ben 1,99m en weeg op dit moment 89kg. Ik doe sinds een paar weken minimaal 4 dagen per week thuis het volgende:   - 3x 15 situps - 4x 15 bicep curls (6KG) - 3x 10 tricep extensions (6KG) - 3x 15 dumbell floor press (6KG) - 3x 15 squats   Heeft iemand misschien tips, verbeterpunten, bepaalde oefeningen die ik wel/niet moet doen? Ik zou het erg op prijs stellen!   
    • Persoonlijk zou ik er voor de benen nog wat single leg oefeningen in doen, bijv bulgarian split squat en Lunges, en misschien nog iets voor de kuiten. Voor de bicep nog een cheat Curl met een (EZ) barbell.   Edit: zie nu dat je om en om traint met barbell en dumbells dus dan vervalt me laatste zin
  • Sponsors