Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

nieuwe aanpak

Recommended Posts

Na een dipje van enkele weken de moed terug gevonden en het over een totaal andere boeg gegooid. Daar ik redelijk vet sta en ik nog altijd de fitness vermijdt (meeste fitness clubs in Antwerpse gesloten ten gevolge van tweede corona golf) ben ik aan het roeien gegaan afgewisseld met weerstandsbanden.

Heb voor roeien gekozen omdat dit bijna een full body work out is (85% van de spieren komen in actie) gecombineerd met gewrichtsvriendelijke cardio. Mijn hart zal tevreden zijn.

De bedoeling is dat wanneer de fitnesscentra niet meer als hoog risico beschouwd worden scherper en gezonder voor de dag te komen.

Zelf was ik ook sceptisch ivm  weerstandsbanden. Eindeloos variëren lijkt niet aan de orde maar na wat filmpjes op you tube te checken zijn de mogelijkheden toch groter als gedacht.

Daarbij met mijn rare ;) spierblessuregevoeligheid kick ik momenteel op de spanning die het trainen met banden op mijn spieren creëert. Ervaar hier een prikkeling van de spieren  die persoonlijk voor mijn lichaam fijn aanvoelt. De bewegingsvrijheid en de hoeken die ik met mijn gewrichten en ledematen kan aannemen voelen lekker aan.

 

Groeten Hansie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ha hans,

 

Leuk om te zien dat je dit positief ervaart. De mogelijkheden zijn inderdaad eindelijk, persoonlijk gebruik ik ze enkel tijdens vakantie of corona :D 

 

Roeien is zeker een goede oefening, lekker varieren met cardio blijft het leukst, roeien, fietsen en hardlopen (of wandelen).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors