Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

nieuwe aanpak

Recommended Posts

Na een dipje van enkele weken de moed terug gevonden en het over een totaal andere boeg gegooid. Daar ik redelijk vet sta en ik nog altijd de fitness vermijdt (meeste fitness clubs in Antwerpse gesloten ten gevolge van tweede corona golf) ben ik aan het roeien gegaan afgewisseld met weerstandsbanden.

Heb voor roeien gekozen omdat dit bijna een full body work out is (85% van de spieren komen in actie) gecombineerd met gewrichtsvriendelijke cardio. Mijn hart zal tevreden zijn.

De bedoeling is dat wanneer de fitnesscentra niet meer als hoog risico beschouwd worden scherper en gezonder voor de dag te komen.

Zelf was ik ook sceptisch ivm  weerstandsbanden. Eindeloos variëren lijkt niet aan de orde maar na wat filmpjes op you tube te checken zijn de mogelijkheden toch groter als gedacht.

Daarbij met mijn rare ;) spierblessuregevoeligheid kick ik momenteel op de spanning die het trainen met banden op mijn spieren creëert. Ervaar hier een prikkeling van de spieren  die persoonlijk voor mijn lichaam fijn aanvoelt. De bewegingsvrijheid en de hoeken die ik met mijn gewrichten en ledematen kan aannemen voelen lekker aan.

 

Groeten Hansie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ha hans,

 

Leuk om te zien dat je dit positief ervaart. De mogelijkheden zijn inderdaad eindelijk, persoonlijk gebruik ik ze enkel tijdens vakantie of corona :D 

 

Roeien is zeker een goede oefening, lekker varieren met cardio blijft het leukst, roeien, fietsen en hardlopen (of wandelen).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoi geert wellicht leuk om er nog wat foto's bij te plaatsen ben benieuwd hoe je plekje eruit ziet!
    • Eindelijk, m'n sporthonk is zoals ik 't wilde hebben. In het verleden alles geprobeerd. Allerlei zin en onzin om e.e.a. zo compleet en effectief mogelijk te maken. Puzzelmatten, barbells, dumbbells en een stuk of wat stootzakken. Maar uiteindelijk bleek MINDER = MEER het meest voldoening gevende resultaat op te leveren. Eerst maar 'ns alle 'troep', de in de jaren verzamelde trainingsbenodigdheden (?), gesorteerd en op effectieve waarde beoordeeld. Geloof me, je houdt dan al een stuk minder over. De puzzelmatten waren niet datgene wat ik van een goede ondergrond verwacht. Na een tijdje wikken en wegen naar een houthandel gegaan en geïmpregneerde vloerdelen aangeschaft. Goed spul voor een redelijke prijs en uitstekend geschikt voor m'n savate / boxe francaise training. De puzzelmatten laten liggen voor de demping en de vloerplanken met dwarsbalkjes op die matten laten rusten. Fantastisch resultaat! De vloer biedt voldoende grip, egaliteit en weerstand t.b.v. het savate terwijl de onderliggende matten voor een gepaste demping zorgen. Op wat 'handvoorraad' schijven na, hebben m'n kettlebells (waar ik toch 't meeste mee werk als 't om specifieke krachttraining gaat) een vaste plek gekregen, buiten de werkcirkel rond de heavy bag. Zo kan ik de gewenste training (stootzak/kracht/what ever) op elk moment beginnen zonder eerst een tijd bezig te zijn met plaats maken.  Gezien de beperkte afmetingen van de ruimte heb ik zoveel mogelijk materiaal verticaal ingeruimd. Oogt een stuk netter, ruimtelijker en professioneler. Al met al de moeite waard van het werk. Voor de thuiswerkers onder ons heb ik nog wel wat tips als je voor eenzelfde project staat.    Wens ik jullie allemaal veel (hernieuwd) trainingsplezier, groet, Geert
  • Sponsors