Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Home gym op maat.

Recommended Posts

Eindelijk, m'n sporthonk is zoals ik 't wilde hebben. In het verleden alles geprobeerd. Allerlei zin en onzin om e.e.a. zo compleet en effectief mogelijk te maken. Puzzelmatten, barbells, dumbbells en een stuk of wat stootzakken. Maar uiteindelijk bleek MINDER = MEER het meest voldoening gevende resultaat op te leveren.

Eerst maar 'ns alle 'troep', de in de jaren verzamelde trainingsbenodigdheden (?), gesorteerd en op effectieve waarde beoordeeld. Geloof me, je houdt dan al een stuk minder over. De puzzelmatten waren niet datgene wat ik van een goede ondergrond verwacht. Na een tijdje wikken en wegen naar een houthandel gegaan en geïmpregneerde vloerdelen aangeschaft. Goed spul voor een redelijke prijs en uitstekend geschikt voor m'n savate / boxe francaise training. De puzzelmatten laten liggen voor de demping en de vloerplanken met dwarsbalkjes op die matten laten rusten. Fantastisch resultaat! De vloer biedt voldoende grip, egaliteit en weerstand t.b.v. het savate terwijl de onderliggende matten voor een gepaste demping zorgen.

Op wat 'handvoorraad' schijven na, hebben m'n kettlebells (waar ik toch 't meeste mee werk als 't om specifieke krachttraining gaat) een vaste plek gekregen, buiten de werkcirkel rond de heavy bag. Zo kan ik de gewenste training (stootzak/kracht/what ever) op elk moment beginnen zonder eerst een tijd bezig te zijn met plaats maken. 

Gezien de beperkte afmetingen van de ruimte heb ik zoveel mogelijk materiaal verticaal ingeruimd. Oogt een stuk netter, ruimtelijker en professioneler.

Al met al de moeite waard van het werk.

Voor de thuiswerkers onder ons heb ik nog wel wat tips als je voor eenzelfde project staat. 

 

Wens ik jullie allemaal veel (hernieuwd) trainingsplezier, groet, Geert

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi geert wellicht leuk om er nog wat foto's bij te plaatsen ben benieuwd hoe je plekje eruit ziet! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je foto's met je mobiel maakt, kun je via de knop "media toevoegen" naast / boven de reactie plaatsen knop. Dan kun je bladeren door je foto's om ze te uploaden! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden zei Fit:

Als je foto's met je mobiel maakt, kun je via de knop "media toevoegen" naast / boven de reactie plaatsen knop. Dan kun je bladeren door je foto's om ze te uploaden! 

Dank je, doe m'n best!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukt. Hoop dat je een beeld kunt vormen. Gr., Geert.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Zojuist zei geert gielissen:

Gelukt. Hoop dat je een beeld kunt vormen. Gr., Geert.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Drukbankje van rest hout. De pully's van katrollen (met swivel!). De stootzak is makkelijk te verplaatsen met een aan een balk bevestigde lus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@geert gielissen

Ziet er goed uit man, vooral die incline bank. 

 

Kon je niet beter twee katrollen gebruiken, sta je er misschien iets verder van het gewicht af.

en waar zijn de poster van de bikinimodellen :D:D

 

top gedaan.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden zei jiggie:

@geert gielissen

Ziet er goed uit man, vooral die incline bank. 

 

Kon je niet beter twee katrollen gebruiken, sta je er misschien iets verder van het gewicht af.

en waar zijn de poster van de bikinimodellen :D:D

 

top gedaan.....

Thnx Jiggie. De bank is idd voor de incline bench press. Incline is voor vechtsporters meer effectief dan de flat press. Voor wat betreft de 'pully' : deze gebruik ik hoofdzakelijk voor unilateral standing hooks en jabs. Sta er in de uitgangspositie dus al een stukje vanaf.  Zo af en toe triceps push down en face pulls e.d., dus een tweede katrol is niet echt nodig. Voor zover mogelijk train ik vooral unilateraal, compound en explosief. De hoofdmoot wordt gevormd door kettlebell work outs.

2 minuten geleden zei geert gielissen:

Thnx Jiggie. De bank is idd voor de incline bench press. Incline is voor vechtsporters meer effectief dan de flat press. Voor wat betreft de 'pully' : deze gebruik ik hoofdzakelijk voor unilateral standing hooks en jabs. Sta er in de uitgangspositie dus al een stukje vanaf.  Zo af en toe triceps push down en face pulls e.d., dus een tweede katrol is niet echt nodig. Voor zover mogelijk train ik vooral unilateraal, compound en explosief. De hoofdmoot wordt gevormd door kettlebell work outs.

O ja, die bikinimodellen. M'n betere helft hangt een stukje verder regelmatig de was op............

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors