Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Home gym op maat.

Recommended Posts

Eindelijk, m'n sporthonk is zoals ik 't wilde hebben. In het verleden alles geprobeerd. Allerlei zin en onzin om e.e.a. zo compleet en effectief mogelijk te maken. Puzzelmatten, barbells, dumbbells en een stuk of wat stootzakken. Maar uiteindelijk bleek MINDER = MEER het meest voldoening gevende resultaat op te leveren.

Eerst maar 'ns alle 'troep', de in de jaren verzamelde trainingsbenodigdheden (?), gesorteerd en op effectieve waarde beoordeeld. Geloof me, je houdt dan al een stuk minder over. De puzzelmatten waren niet datgene wat ik van een goede ondergrond verwacht. Na een tijdje wikken en wegen naar een houthandel gegaan en geïmpregneerde vloerdelen aangeschaft. Goed spul voor een redelijke prijs en uitstekend geschikt voor m'n savate / boxe francaise training. De puzzelmatten laten liggen voor de demping en de vloerplanken met dwarsbalkjes op die matten laten rusten. Fantastisch resultaat! De vloer biedt voldoende grip, egaliteit en weerstand t.b.v. het savate terwijl de onderliggende matten voor een gepaste demping zorgen.

Op wat 'handvoorraad' schijven na, hebben m'n kettlebells (waar ik toch 't meeste mee werk als 't om specifieke krachttraining gaat) een vaste plek gekregen, buiten de werkcirkel rond de heavy bag. Zo kan ik de gewenste training (stootzak/kracht/what ever) op elk moment beginnen zonder eerst een tijd bezig te zijn met plaats maken. 

Gezien de beperkte afmetingen van de ruimte heb ik zoveel mogelijk materiaal verticaal ingeruimd. Oogt een stuk netter, ruimtelijker en professioneler.

Al met al de moeite waard van het werk.

Voor de thuiswerkers onder ons heb ik nog wel wat tips als je voor eenzelfde project staat. 

Wens ik jullie allemaal veel (hernieuwd) trainingsplezier, groet, Geert

• Upvote 1

Advertentie:

Hoi geert wellicht leuk om er nog wat foto's bij te plaatsen ben benieuwd hoe je plekje eruit ziet! :)

Als je foto's met je mobiel maakt, kun je via de knop "media toevoegen" naast / boven de reactie plaatsen knop. Dan kun je bladeren door je foto's om ze te uploaden! 

2 minuten geleden zei Fit:

Als je foto's met je mobiel maakt, kun je via de knop "media toevoegen" naast / boven de reactie plaatsen knop. Dan kun je bladeren door je foto's om ze te uploaden! 

Dank je, doe m'n best!

• Like 1

Gelukt. Hoop dat je een beeld kunt vormen. Gr., Geert.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Zojuist zei geert gielissen:

Gelukt. Hoop dat je een beeld kunt vormen. Gr., Geert.

Drukbankje van rest hout. De pully's van katrollen (met swivel!). De stootzak is makkelijk te verplaatsen met een aan een balk bevestigde lus. 

@geert gielissen

Ziet er goed uit man, vooral die incline bank. 

Kon je niet beter twee katrollen gebruiken, sta je er misschien iets verder van het gewicht af.

en waar zijn de poster van de bikinimodellen :D:D

top gedaan.....

11 minuten geleden zei jiggie:

@geert gielissen

Ziet er goed uit man, vooral die incline bank. 

Kon je niet beter twee katrollen gebruiken, sta je er misschien iets verder van het gewicht af.

en waar zijn de poster van de bikinimodellen :D:D

top gedaan.....

Thnx Jiggie. De bank is idd voor de incline bench press. Incline is voor vechtsporters meer effectief dan de flat press. Voor wat betreft de 'pully' : deze gebruik ik hoofdzakelijk voor unilateral standing hooks en jabs. Sta er in de uitgangspositie dus al een stukje vanaf.  Zo af en toe triceps push down en face pulls e.d., dus een tweede katrol is niet echt nodig. Voor zover mogelijk train ik vooral unilateraal, compound en explosief. De hoofdmoot wordt gevormd door kettlebell work outs.

2 minuten geleden zei geert gielissen:

Thnx Jiggie. De bank is idd voor de incline bench press. Incline is voor vechtsporters meer effectief dan de flat press. Voor wat betreft de 'pully' : deze gebruik ik hoofdzakelijk voor unilateral standing hooks en jabs. Sta er in de uitgangspositie dus al een stukje vanaf.  Zo af en toe triceps push down en face pulls e.d., dus een tweede katrol is niet echt nodig. Voor zover mogelijk train ik vooral unilateraal, compound en explosief. De hoofdmoot wordt gevormd door kettlebell work outs.

O ja, die bikinimodellen. M'n betere helft hangt een stukje verder regelmatig de was op............

• Like 1
  • Upvote 1