Advertentie:

Sign in to follow this  
jiggie

Nieuwe schema, wat mag er niet ontbreken

Recommended Posts

Ben bezig om een nieuw "massa" schema aan het maken, maar wat mag hier niet in ontbreken en wat weg te laten?

Sets van  3x12 op 100%, 1x 6-10 op 110%

Mijn laatste set (5de) is altijd tot falen (70%), om het laatste beetje bloed er nog in te pompen.

Train om en om, week 1 met dumbells,  week 2 met barbell

Zoals de sets zijn opgebouwd geven mij de meeste pomp en resultaat ;), probeer alles unilateraal te doen..

Borst 

Bench Press

Incline Press

Hex Press

Fly's

Rug

Lat pulldown

Seated row

Barbell row

T-Bar row

Pullup's

DeadLift

Schouders

Military Press (Staand barbell)

Neck Press ("achter" in Smith rack)

Dumbell Press

side raises

Front raises

reverse fly's

shrugs

upright row

Benen

Squats

Leg extentions 

Leg Curls

Calfs raises

Biceps

Dumbell curls

Preacher curls

Hamer curls

Triceps

Kickbacks

dips

Overhead

en wat onderarmen oefeningen

Vergeten, door mijn wisseldiensten, heb ik geen vaste dagen waarop ik train, maar doe meestal twee grote groepen (push/pull) per sessie .. en twee dagen rust in een week..

Kom maar op en schiet erop :ph34r:

Edited by jiggie

Advertentie:

Ik vind de Legg press nog vergeten en eventueel ook dips voor borst, hierbij is de houding natuurlijk net iets anders als de dips voor triceps. :)

6 minuten geleden zei Fit:

Ik vind de Legg press nog vergeten en eventueel ook dips voor borst, hierbij is de houding natuurlijk net iets anders als de dips voor triceps. :)

Breed dippen kan ik helaas niet sloop ik me schouder mee, ben al blij dat ik small dips (triceps) kan doen. Idd. Leg press deze gaat er bij.. thx

Ik bedoel niet persee breed dippen, maar meer naar voren gebogen met je lichaamshouding. Dan pak je meer je borst, hoe rechter op je houding hoe meer je triceps . 

chest-dips.jpg

• Like 1

Hey Jiggie,

Je zou voor je triceps close grip bench presses kunnen doen. Verder lijken me face pulls ook goed passen in je schema. Deze pakken vooral je trapezius en rhomboïdeus goed aan. Pull overs (dumbbell) voor de borst zijn m.i. onmisbaar om de pecs te boosten.

Succes, grow with the flow.

• Like 1

Guest Hansie
Op 6-8-2020 at 09:10 zei jiggie:

Ben bezig om een nieuw "massa" schema aan het maken, maar wat mag hier niet in ontbreken en wat weg te laten?

Sets van  3x12 op 100%, 1x 6-10 op 110%

Mijn laatste set (5de) is altijd tot falen (70%), om het laatste beetje bloed er nog in te pompen.

Train om en om, week 1 met dumbells,  week 2 met barbell

Zoals de sets zijn opgebouwd geven mij de meeste pomp en resultaat ;), probeer alles unilateraal te doen..

Borst 

Bench Press

Incline Press

Hex Press

Fly's

Rug

Lat pulldown

Seated row

Barbell row

T-Bar row

Pullup's

DeadLift

Schouders

Military Press (Staand barbell)

Neck Press ("achter" in Smith rack)

Dumbell Press

side raises

Front raises

reverse fly's

shrugs

upright row

Benen

Squats

Leg extentions 

Leg Curls

Calfs raises

Biceps

Dumbell curls

Preacher curls

Hamer curls

Triceps

Kickbacks

dips

Overhead

en wat onderarmen oefeningen

Vergeten, door mijn wisseldiensten, heb ik geen vaste dagen waarop ik train, maar doe meestal twee grote groepen (push/pull) per sessie .. en twee dagen rust in een week..

Kom maar op en schiet erop :ph34r:

Hey Jiggie,

Net zoals lat pull down achter de nek slecht is voor het schoudergewricht zou ik neck press skippen. Biedt mijn inziens gedacht ook geen enkele meerwaarde. Deadlift voor onderrug is een poweroefening en niet zo geschikt voor bodybuilding. Weinig tot geen hypertrofie. Wat veel beter is, is romanian deadlift voor hamstrings. Is één van de beste oefeningen voor hamstrings en je hebt er een zalige stretch in de hamstrings van.

Groetjes

Persoonlijk zou ik er voor de benen nog wat single leg oefeningen in doen, bijv bulgarian split squat en Lunges, en misschien nog iets voor de kuiten.

Voor de bicep nog een cheat Curl met een (EZ) barbell.

Edit: zie nu dat je om en om traint met barbell en dumbells dus dan vervalt me laatste zin ;)

Edited by Scato89
  • Like 1