Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Solide, complete schema's.

Recommended Posts

Beste sportvrienden,

 

Bij m'n onophoudelijke zoektocht naar wetenswaardigheden om m'n sport (savate/boxe francaise) te vervolmaken, ben ik op de site van krachtshop.nl terechtgekomen. Na e.e.a. goed doorgespit te hebben,  het relevante krachttrainingsschema voor kickboksers aangeschaft. Kan jullie zeggen dat dit schema buiten verwachting voldeed aan hetgeen ik voor ogen had. Goed onderbouwd, geen veelbelovende fabeltjes en met kennis van zaken opgesteld. 

De samensteller is medisch bioloog, voedingsdeskundige en heeft fysieke ervaring met sporten die ook in ons scala voor komen. Dit zie direct terug in het schema. Overigens verzorgt genoemde shop ook schema's voor de krachtsporters onder ons. Zeker de moeite waard om 'ns door te lezen. Met name voor de beginnende (kracht)sporters onder ons die nogal 'ns moeite hebben met het samenstellen van een geschikt schema.

 

Succes, fijn weekend, Geert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors