Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Honger gevoel onderdrukken tijdens afvallen / cutten

Recommended Posts

Wanneer je wilt afvallen of cutten zul je minder moeten eten dat is duidelijk, maar wat als je nu heel de dag met een verschrikkelijke honger op je werk zit. Dat werkt natuurlijk niet prettig! Met deze tips hopen wij dat je beter en met minder honger je dag door komt.

1 ) Wanneer je aan het cutten bent en je streng aan je dieet zit heb je nou eenmaal wel eens trek in wat zoets, logisch als je zo streng aan je dieet houd. Neem dan een glas coca cola zero of light. Met dit truckje kun je een zoete eetbui voorkomen.

2) Probeer stress te voorkomen, als je een stress dag hebt is het veel lastiger om je aan je dieet te houden!

3) Punt 3 is de planning van je eten, probeer alles van te voren te plannen dat je precies weet wanneer je wat eet. Zo voorkom je dat je onnodig wat ongezonds ergens koopt.

4) Cafeïne kan je hongergevoel een klein beetje verhelpen, probeer dus niet heel de dag koffie te drinken maar alleen wanneer het nodig is als je honger begint te krijgen etc.

5) Nieuwe gerechten, probeer ze regelmatig uit! Blijf het lekker houden zodat je niet tegen je maaltijd opzit.

Bekijk meer tips bij de volgende link;

http://www.dutchfitnesscommunity.nl/9-tips-om-een-hongergevoel-te-onderdrukken-bij-het-afvallen/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

wat ook helpt is veel vezels en eiwitten eten (alhoewel de meeste mensen hier sowieso hoog in de eiwitten zitten denk ik:P), beide zorgen dat je snel een verzadigd gevoel krijgt daarnaast verteer je vezels niet dus daar kom je niet van aan 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij laatste week cut. 10 kilo eraf. Ben dat cutten helemaal zat nu. Ben al weken op 87 kilo en kom niet verder naar beneden. Daarom ga ik nu weer in de bulk om straks uiteindelijk weer beter uit de cut te komen. Hoop met mijn bulk op de 100 te komen en daarna terug naar 87/90 kilo en minder vet percentage. Ben zeer benieuwt of t gaat lukken.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, maar is bulken en cutten niet iets dat voorbij gestreefd is? Ik begrijp de theorie erachter maar denk dat die vooral bedoeld is voor iemand die zich vol pompt met steroïden. Bij een naturel bodybuilder neeùt tijdens de bulk het vetpercentage toe. Meer vet betekend meer testosterone dat omgezet wordt in oestrogeen (vrouwelijk hormoon). Daar wil je echt niks van wil je spiermassa opbouwen. Tijdens de cut duikt testosterone en het thyroid hormoon naar beneden. Bovendien klimt cortisol (afbraakhormoon). Om nog niet te spreken over je humeur. Je eindigt waar je begon plus een beetje meer vet.

De laatste jaren wint 'intermittent fasting' meer aan populariteit. Dit is geen dieet maar eerder een manier van eten. Je eet binnen een bepaalde periode en vast tijdens de resterende periode. Het enige nadeel hieraan is dat je een eetplanning moet maken waar je je aan houd. De voordelen zijn oa je verliest vet zonder spiermassa te verliezen. Je groeihormoon zou stijgen alsook je insuline gevoeligheid. Kortom je algemene gezondheid verbeterd. Bovendien wordt je er helemaal niet chagrijnig van.

Populaire schema's zijn oa;

5:2 waarbij er 5 dagen gegeten wordt en 2 dagen gevast.

Lean gains methode eet je dagelijks in een window van  4 tot 8u en vast je 16 tot 20u

Warrior methode: dagelijks 20u vasten 4u eten

De methode die ikzelf prefereer is gebaseerd op full body trainingen om de 2 dagen. Bij getrainde personen piekt proteine synthese na 16u en is na 28u zo goed als nihil. Dit houd in dat je wanneer je 's avonds traint een 16 uur durende vastenperiode kan inlassen de volgende dag vanaf 20u tot 12u 's middags de dag erna. Die avond herhaal je het hele proces.

Populaire webstek rond dit thema: http://www.leangains.com/

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben naturel bodybuilder en ik doe wel aan "bulken" en "cutten". Wat ik vooral bij mijzelf merk en niet van studies etc heb is wanneer ik ga cutten (slechts 200 a 300 cal onder onderhoud) en veel eiwitten met vetten neem ben ik na mijn cut hoger in spiermassa en lager in vet. Bij mij werkt het dus wel en naturel. Of jou manier meer nut heeft weet ik verder niet misschien is het wel effectiever. Ook eens de moeite waard om meer in te duiken en wellicht te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wouters,

ik begrijp de manier van cutten op jouw omschreven manier en de gedachte daarachter. Echter is mijn cut periode nu afgelopen en wil ik dus nu weer spieropbouwen.10 kilo eraf vond ik toch een aardig getal. Wat ik nu dus wil proberen op mezelf is wat boven mijn onderhoud te gaan zitten zo'n 200 a 500 kcal. Vorige keer (jaren gelden) werkte dat bij mij enorm goed. Als ik dan weer in de cut ga is het id van vasten 5:2 wel eens te proberen. Mijn grootste probleem is dat ik er lang uit geweest ben wat voeding betreft en dus vet heb zitten wat er lang zit dat gaat er niet zomaar af. Vet wat kort is opgebouwd gaat stuk makkelijker heb ik ergens gelezen. Dan zitten wij nog op een leeftijd waarbij het ook nogeens wat moeilijker gaat en we sneller vet vasthouden. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf ben ik niet zo bezig met calorieën te tellen. Ik denk dat wanneer je aan krachttraining doet en een beetje cardio, je gewicht perfect onder controle te houden. Ook schijnt het dat wanneer je elke dag op de weegschaal gaat staan je gewicht ook onder controle blijft. Zo kwam ik tot de vaststelling dat mijn gewicht na de vakantieperiode was toegenomen van 83kg naar 89kg. Het is daarom dat ik met IF begonnen ben en nu na 3 weken is er al 4 kg terug af. Ik ben van plan dit blijven te doen vooral voor men gezondheid. Je cholesterolwaarden zouden er enorm van verbeteren. Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk vet verliest. Het is al aangetoond bij mannen die hun vetpercentage wisten te optimaliseren, hun testosteronewaarden verdubbelden. Testosterone is niet alleen verantwoordelijk voor spiermassa maar ze dragen ook bij aan je mate van 'feel good'. Lage testosteronewaarden maken een man depressief en verlaagt de afgifte van stikstofmonoxide(nitric oxide) in de aders waardoor de vaatwand minder ontspant en de bloeddruk stijgt. Je kan dit dus beter op peil houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Gaaf om je log te lezen, en bizar dat je er zulke resultaten mee haalt! Waarom train je eigenlijk full body en niet push/pull/legs of upper/lower?
    •   Toffe log kerel! Succes met de rest van je kuur ik ben heel benieuwd! Nog enkele sides die je merkt of niks?
    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
  • Sponsors