Advertentie:

Muscle Starter Pack
Fit

Honger gevoel onderdrukken tijdens afvallen / cutten

Recommended Posts

Wanneer je wilt afvallen of cutten zul je minder moeten eten dat is duidelijk, maar wat als je nu heel de dag met een verschrikkelijke honger op je werk zit. Dat werkt natuurlijk niet prettig! Met deze tips hopen wij dat je beter en met minder honger je dag door komt.

1 ) Wanneer je aan het cutten bent en je streng aan je dieet zit heb je nou eenmaal wel eens trek in wat zoets, logisch als je zo streng aan je dieet houd. Neem dan een glas coca cola zero of light. Met dit truckje kun je een zoete eetbui voorkomen.

2) Probeer stress te voorkomen, als je een stress dag hebt is het veel lastiger om je aan je dieet te houden!

3) Punt 3 is de planning van je eten, probeer alles van te voren te plannen dat je precies weet wanneer je wat eet. Zo voorkom je dat je onnodig wat ongezonds ergens koopt.

4) Cafeïne kan je hongergevoel een klein beetje verhelpen, probeer dus niet heel de dag koffie te drinken maar alleen wanneer het nodig is als je honger begint te krijgen etc.

5) Nieuwe gerechten, probeer ze regelmatig uit! Blijf het lekker houden zodat je niet tegen je maaltijd opzit.

Bekijk meer tips bij de volgende link;

http://www.dutchfitnesscommunity.nl/9-tips-om-een-hongergevoel-te-onderdrukken-bij-het-afvallen/

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

wat ook helpt is veel vezels en eiwitten eten (alhoewel de meeste mensen hier sowieso hoog in de eiwitten zitten denk ik:P), beide zorgen dat je snel een verzadigd gevoel krijgt daarnaast verteer je vezels niet dus daar kom je niet van aan 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij laatste week cut. 10 kilo eraf. Ben dat cutten helemaal zat nu. Ben al weken op 87 kilo en kom niet verder naar beneden. Daarom ga ik nu weer in de bulk om straks uiteindelijk weer beter uit de cut te komen. Hoop met mijn bulk op de 100 te komen en daarna terug naar 87/90 kilo en minder vet percentage. Ben zeer benieuwt of t gaat lukken.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry, maar is bulken en cutten niet iets dat voorbij gestreefd is? Ik begrijp de theorie erachter maar denk dat die vooral bedoeld is voor iemand die zich vol pompt met steroïden. Bij een naturel bodybuilder neeùt tijdens de bulk het vetpercentage toe. Meer vet betekend meer testosterone dat omgezet wordt in oestrogeen (vrouwelijk hormoon). Daar wil je echt niks van wil je spiermassa opbouwen. Tijdens de cut duikt testosterone en het thyroid hormoon naar beneden. Bovendien klimt cortisol (afbraakhormoon). Om nog niet te spreken over je humeur. Je eindigt waar je begon plus een beetje meer vet.

De laatste jaren wint 'intermittent fasting' meer aan populariteit. Dit is geen dieet maar eerder een manier van eten. Je eet binnen een bepaalde periode en vast tijdens de resterende periode. Het enige nadeel hieraan is dat je een eetplanning moet maken waar je je aan houd. De voordelen zijn oa je verliest vet zonder spiermassa te verliezen. Je groeihormoon zou stijgen alsook je insuline gevoeligheid. Kortom je algemene gezondheid verbeterd. Bovendien wordt je er helemaal niet chagrijnig van.

Populaire schema's zijn oa;

5:2 waarbij er 5 dagen gegeten wordt en 2 dagen gevast.

Lean gains methode eet je dagelijks in een window van  4 tot 8u en vast je 16 tot 20u

Warrior methode: dagelijks 20u vasten 4u eten

De methode die ikzelf prefereer is gebaseerd op full body trainingen om de 2 dagen. Bij getrainde personen piekt proteine synthese na 16u en is na 28u zo goed als nihil. Dit houd in dat je wanneer je 's avonds traint een 16 uur durende vastenperiode kan inlassen de volgende dag vanaf 20u tot 12u 's middags de dag erna. Die avond herhaal je het hele proces.

Populaire webstek rond dit thema: http://www.leangains.com/

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben naturel bodybuilder en ik doe wel aan "bulken" en "cutten". Wat ik vooral bij mijzelf merk en niet van studies etc heb is wanneer ik ga cutten (slechts 200 a 300 cal onder onderhoud) en veel eiwitten met vetten neem ben ik na mijn cut hoger in spiermassa en lager in vet. Bij mij werkt het dus wel en naturel. Of jou manier meer nut heeft weet ik verder niet misschien is het wel effectiever. Ook eens de moeite waard om meer in te duiken en wellicht te proberen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Wouters,

ik begrijp de manier van cutten op jouw omschreven manier en de gedachte daarachter. Echter is mijn cut periode nu afgelopen en wil ik dus nu weer spieropbouwen.10 kilo eraf vond ik toch een aardig getal. Wat ik nu dus wil proberen op mezelf is wat boven mijn onderhoud te gaan zitten zo'n 200 a 500 kcal. Vorige keer (jaren gelden) werkte dat bij mij enorm goed. Als ik dan weer in de cut ga is het id van vasten 5:2 wel eens te proberen. Mijn grootste probleem is dat ik er lang uit geweest ben wat voeding betreft en dus vet heb zitten wat er lang zit dat gaat er niet zomaar af. Vet wat kort is opgebouwd gaat stuk makkelijker heb ik ergens gelezen. Dan zitten wij nog op een leeftijd waarbij het ook nogeens wat moeilijker gaat en we sneller vet vasthouden. 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf ben ik niet zo bezig met calorieën te tellen. Ik denk dat wanneer je aan krachttraining doet en een beetje cardio, je gewicht perfect onder controle te houden. Ook schijnt het dat wanneer je elke dag op de weegschaal gaat staan je gewicht ook onder controle blijft. Zo kwam ik tot de vaststelling dat mijn gewicht na de vakantieperiode was toegenomen van 83kg naar 89kg. Het is daarom dat ik met IF begonnen ben en nu na 3 weken is er al 4 kg terug af. Ik ben van plan dit blijven te doen vooral voor men gezondheid. Je cholesterolwaarden zouden er enorm van verbeteren. Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk vet verliest. Het is al aangetoond bij mannen die hun vetpercentage wisten te optimaliseren, hun testosteronewaarden verdubbelden. Testosterone is niet alleen verantwoordelijk voor spiermassa maar ze dragen ook bij aan je mate van 'feel good'. Lage testosteronewaarden maken een man depressief en verlaagt de afgifte van stikstofmonoxide(nitric oxide) in de aders waardoor de vaatwand minder ontspant en de bloeddruk stijgt. Je kan dit dus beter op peil houden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden