Advertentie:

Sign in to follow this  
Mrmtty20

Trainen met spierblessure

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben net nieuw hier, dus ik stel me straks ook even voor op het specifieke gedeelte op dit forum daarvoor!

 

Ik heb door iets te snel en te veel cardio (lopen) te willen doen op rustdagen en ik nog niet zo heel lang terug bezig ben met krachttraining mijn knieën wat overbelast. Nu heb ik daar wel al een paar dagen last van en neem af en toe ibuprofen om de pijn te verzachten.

Momenteel doe ik dus geen cardio meer, maar is het raadzaam om toch nog mijn bovenlichaam te trainen? Ik lees verschillende dingen, vooral dat ibuprofen nefast werkt op de spiergroei.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wat Ibuprofen betreft denk ik dat dat geen kwaad kan zolang je niet ovrrdrijft met hoge doseringen. Het is zelfs aangetoond dat het voor meer hypertrofie zorgde maar dan wel bij oudere personen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Misschien eens Voltaren emulgel forte gebruiken, zal alleszins beter zijn voor de maag dan Ibuprofen en er zit evenzeer ontstekingsremmende werking in. Als de symptomen echter na een paar weken niet verdwijnen toch best dokter raadplegen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 24-8-2020 at 12:50 zei Peter Wouters:

Wat Ibuprofen betreft denk ik dat dat geen kwaad kan zolang je niet ovrrdrijft met hoge doseringen. Het is zelfs aangetoond dat het voor meer hypertrofie zorgde maar dan wel bij oudere personen.

Dankjewel Peter!!! Op naar de drogist :D

Tja, MRMTTY20.

 

Je rustdag is geen rustdag meer als je gaat lopen. Tijdens je inspanningen op cardiovasculair vlak, wordt ook je neuromusculaire systeem belast. Geen of (te) weinig herstel dus. De voedingsstoffen die eigenlijk voor de regeneratie van vooral je spiercellen, worden opgesoupeerd (verbrand) tijdens je loop sessie. Door het onvolledige herstel is je body gevoeliger voor blessures. 

Hoewel ik weet dat 't moeilijk is; maak van je rustdag echt een RUSTdag.

 

Gr., Geert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minuten geleden zei geert gielissen:

Dankjewel Peter!!! Op naar de drogist :D

Tja, MRMTTY20.

 

Je rustdag is geen rustdag meer als je gaat lopen. Tijdens je inspanningen op cardiovasculair vlak, wordt ook je neuromusculaire systeem belast. Geen of (te) weinig herstel dus. De voedingsstoffen die eigenlijk voor de regeneratie van vooral je spiercellen, worden opgesoupeerd (verbrand) tijdens je loop sessie. Door het onvolledige herstel is je body gevoeliger voor blessures. 

Hoewel ik weet dat 't moeilijk is; maak van je rustdag echt een RUSTdag.

 

Gr., Geert.

Dag Geert,

 

Dank voor je reactie.

In de meeste schema's staat er dat je het beste nog wat cardio doet op je rustdagen, en eigenlijk wil ik ook wel af en toe eens gaan lopen. Wanneer doe ik dat dan? Ik train maandag, woensdag en vrijdag waar woensdag volledig mijn benen centraal staan.

 

Overigens ben ik naar de huisarts geweest en zag ze wel dat op mijn beide knieën het stukje spier aan de binnenkant van de knie dat verbonden is aan de quadriceps wel wat dik stond. Met 2 pilletjes diclofenac per dag en eventueel wat kine zal het wel over gaan.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Mrmtty20:

Dag Geert,

 

Dank voor je reactie.

In de meeste schema's staat er dat je het beste nog wat cardio doet op je rustdagen, en eigenlijk wil ik ook wel af en toe eens gaan lopen. Wanneer doe ik dat dan? Ik train maandag, woensdag en vrijdag waar woensdag volledig mijn benen centraal staan.

 

Overigens ben ik naar de huisarts geweest en zag ze wel dat op mijn beide knieën het stukje spier aan de binnenkant van de knie dat verbonden is aan de quadriceps wel wat dik stond. Met 2 pilletjes diclofenac per dag en eventueel wat kine zal het wel over gaan.

 

Groetjes

Wat in de schema's staat is meestal een richtlijn/advies. Mijn advies is te luisteren naar je lichaam. Wil je toch wat meer cardio doen, combineer dat zo af en toe met krachttraining. Pak 'ns minder zware gewichten en maak in een stevig tempo meer herhalingen. Niet te lang rust tussen de sets en je cardiovasculaire systeem wordt stevig meegenomen.

Veel schema's zijn geschreven op de ervaringen van de samensteller. Staar je daar niet blind op en doe je eigen ding. Blijft 't ook nog leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors