Advertentie:

Sign in to follow this  
Mrmtty20

Trainen met spierblessure

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, dus ik stel me straks ook even voor op het specifieke gedeelte op dit forum daarvoor!

Ik heb door iets te snel en te veel cardio (lopen) te willen doen op rustdagen en ik nog niet zo heel lang terug bezig ben met krachttraining mijn knieën wat overbelast. Nu heb ik daar wel al een paar dagen last van en neem af en toe ibuprofen om de pijn te verzachten.

Momenteel doe ik dus geen cardio meer, maar is het raadzaam om toch nog mijn bovenlichaam te trainen? Ik lees verschillende dingen, vooral dat ibuprofen nefast werkt op de spiergroei.

Alvast bedankt!

Advertentie:

Wat Ibuprofen betreft denk ik dat dat geen kwaad kan zolang je niet ovrrdrijft met hoge doseringen. Het is zelfs aangetoond dat het voor meer hypertrofie zorgde maar dan wel bij oudere personen.

Guest Hansie

Hey,

Misschien eens Voltaren emulgel forte gebruiken, zal alleszins beter zijn voor de maag dan Ibuprofen en er zit evenzeer ontstekingsremmende werking in. Als de symptomen echter na een paar weken niet verdwijnen toch best dokter raadplegen.

Groeten

Op 24-8-2020 at 12:50 zei Peter Wouters:

Wat Ibuprofen betreft denk ik dat dat geen kwaad kan zolang je niet ovrrdrijft met hoge doseringen. Het is zelfs aangetoond dat het voor meer hypertrofie zorgde maar dan wel bij oudere personen.

Dankjewel Peter!!! Op naar de drogist :D

Tja, MRMTTY20.

Je rustdag is geen rustdag meer als je gaat lopen. Tijdens je inspanningen op cardiovasculair vlak, wordt ook je neuromusculaire systeem belast. Geen of (te) weinig herstel dus. De voedingsstoffen die eigenlijk voor de regeneratie van vooral je spiercellen, worden opgesoupeerd (verbrand) tijdens je loop sessie. Door het onvolledige herstel is je body gevoeliger voor blessures. 

Hoewel ik weet dat 't moeilijk is; maak van je rustdag echt een RUSTdag.

Gr., Geert.

55 minuten geleden zei geert gielissen:

Dankjewel Peter!!! Op naar de drogist :D

Tja, MRMTTY20.

Je rustdag is geen rustdag meer als je gaat lopen. Tijdens je inspanningen op cardiovasculair vlak, wordt ook je neuromusculaire systeem belast. Geen of (te) weinig herstel dus. De voedingsstoffen die eigenlijk voor de regeneratie van vooral je spiercellen, worden opgesoupeerd (verbrand) tijdens je loop sessie. Door het onvolledige herstel is je body gevoeliger voor blessures. 

Hoewel ik weet dat 't moeilijk is; maak van je rustdag echt een RUSTdag.

Gr., Geert.

Dag Geert,

Dank voor je reactie.

In de meeste schema's staat er dat je het beste nog wat cardio doet op je rustdagen, en eigenlijk wil ik ook wel af en toe eens gaan lopen. Wanneer doe ik dat dan? Ik train maandag, woensdag en vrijdag waar woensdag volledig mijn benen centraal staan.

Overigens ben ik naar de huisarts geweest en zag ze wel dat op mijn beide knieën het stukje spier aan de binnenkant van de knie dat verbonden is aan de quadriceps wel wat dik stond. Met 2 pilletjes diclofenac per dag en eventueel wat kine zal het wel over gaan.

Groetjes

1 uur geleden zei Mrmtty20:

Dag Geert,

Dank voor je reactie.

In de meeste schema's staat er dat je het beste nog wat cardio doet op je rustdagen, en eigenlijk wil ik ook wel af en toe eens gaan lopen. Wanneer doe ik dat dan? Ik train maandag, woensdag en vrijdag waar woensdag volledig mijn benen centraal staan.

Overigens ben ik naar de huisarts geweest en zag ze wel dat op mijn beide knieën het stukje spier aan de binnenkant van de knie dat verbonden is aan de quadriceps wel wat dik stond. Met 2 pilletjes diclofenac per dag en eventueel wat kine zal het wel over gaan.

Groetjes

Wat in de schema's staat is meestal een richtlijn/advies. Mijn advies is te luisteren naar je lichaam. Wil je toch wat meer cardio doen, combineer dat zo af en toe met krachttraining. Pak 'ns minder zware gewichten en maak in een stevig tempo meer herhalingen. Niet te lang rust tussen de sets en je cardiovasculaire systeem wordt stevig meegenomen.

Veel schema's zijn geschreven op de ervaringen van de samensteller. Staar je daar niet blind op en doe je eigen ding. Blijft 't ook nog leuk!