Advertentie:

Recommended Posts

Beste leden, sinds een jaar ben ik begonnen met fitnessen, voor kracht maar ook voor de physique. Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met serieus trainen. Ik loop inmiddels bij een diëtiste maar probeer mijn schema's zelf te maken. Ik heb mijn schema bijgevoegd en ben op zoek naar meningen van ervaren sporters. Als het totaal nergens op lijkt, feel free om me helemaal af te kraken, ik ben wat gewend :). Ik hoor graag van jullie! (de oefeningen zijn op volgorde). Ik train powerlifting en bodybuilding een beetje gemixt.

 

Jilmer.

Trainingsschema.xlsx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Jilmer,

 

Allereerst welkom. Daar ik niet geheel de krachtsport beoefen als die jij voor ogen hebt, zou ik wat dat betreft je vraag neerleggen bij Fit, Peter Wouters en/of Shorty. Zij kunnen je gegarandeerd verder helpen. Zij beheren deze site en hebben veel expertise.

Ten tweede houdt deze site zich niet bezig met mensen 'afkraken'. We helpen elkaar op een constructieve manier.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei geert gielissen:

Hoi Jilmer,

 

Allereerst welkom. Daar ik niet geheel de krachtsport beoefen als die jij voor ogen hebt, zou ik wat dat betreft je vraag neerleggen bij Fit, Peter Wouters en/of Shorty. Zij kunnen je gegarandeerd verder helpen. Zij beheren deze site en hebben veel expertise.

Ten tweede houdt deze site zich niet bezig met mensen 'afkraken'. We helpen elkaar op een constructieve manier.

 

Succes!

Bedankt voor je reactie! Het afkraken was een beetje sarcastisch bedoelt. Is er verder een manier om hen te taggen oid? Groet Jilmer

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 uur geleden zei Jilmerr2001:

Bedankt voor je reactie! Het afkraken was een beetje sarcastisch bedoelt. Is er verder een manier om hen te taggen oid? Groet Jilmer

Stuur evt een persoonlijk berichtje via het envelopje rechtsboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 3/9/2020 at 23:42 zei Jilmerr2001:

Beste leden, sinds een jaar ben ik begonnen met fitnessen, voor kracht maar ook voor de physique. Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met serieus trainen. Ik loop inmiddels bij een diëtiste maar probeer mijn schema's zelf te maken. Ik heb mijn schema bijgevoegd en ben op zoek naar meningen van ervaren sporters. Als het totaal nergens op lijkt, feel free om me helemaal af te kraken, ik ben wat gewend :). Ik hoor graag van jullie! (de oefeningen zijn op volgorde). Ik train powerlifting en bodybuilding een beetje gemixt.

 

Jilmer.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Ziet er best goed uit. Probeer wel elke spiergroep tenminste 2x in de week te trainen. Dit is de enige tip die ik je kan geven.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Ziet er best goed uit. Probeer wel elke spiergroep tenminste 2x in de week te trainen. Dit is de enige tip die ik je kan geven.

Dank je voor je ondersteuning Peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 3-9-2020 at 23:42 zei Jilmerr2001:

Beste leden, sinds een jaar ben ik begonnen met fitnessen, voor kracht maar ook voor de physique. Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met serieus trainen. Ik loop inmiddels bij een diëtiste maar probeer mijn schema's zelf te maken. Ik heb mijn schema bijgevoegd en ben op zoek naar meningen van ervaren sporters. Als het totaal nergens op lijkt, feel free om me helemaal af te kraken, ik ben wat gewend :). Ik hoor graag van jullie! (de oefeningen zijn op volgorde). Ik train powerlifting en bodybuilding een beetje gemixt.

 

Jilmer.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Welkom kerel! Ik zie dat je heel erg op het aantal herhalingen focust. Ik zou je als tip willen geven dat je hier minder naar kijkt maar meer kijkt hoe de set loopt. Kan je er 1 meer? Doe dit dan. Het aantal reps moet een algemeen beeld geven maar hierdoor zal je minder snel het maximale eruit halen.

 

Voor de rest zou ik zoals Peter al aangeeft alles minimaal 2x per week trainen.

 

Voor de rest vind ik het een net schema, wellicht kun je nog wat informatie uit het schema halen wat @Shorty en ik gemaakt hebben. Deze kun je hier terug vinden:

 

https://krachtforum.nl/topic/925-4-dagen-split-trainingsschema-voor-beginners-of-semi-gevorderde-sporters/

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Heel beknopt! Ik volg je!
    • Hmm... inbox is toch echt praktisch leeg nu.
      Ik stuur je een mail. Komt ie aan.  
    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken naar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Gister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
  • Sponsors