Advertentie:

Recommended Posts

Advertentie:

11 uur geleden zei Niels:

in november ga ik mee doen aan de kwalificaties van het NK powerliften, ik ben zelf nog maar 17 en heb geen coach of trainer dus dit is een schema dat ik zelf bedacht heb om te oefenen voor de komende periode. alle tips en tops worden gewaardeerd. ook als het helemaal nergens op lijkt graag laten weten!

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Zelf bedacht schema? Geen coach of trainer? Nog twee maanden te gaan en dan al een kwalificatie poging voor een top event?

Beste Niels, bespaar jezelf en je lichaam een flinke knauw. Ga eerst eens aansluiting zoeken bij een relevante vereniging, neem een paar jaar de tijd, werk hard en serieus en probeer 't dan nog 'ns!

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minuten geleden zei geert gielissen:

Zelf bedacht schema? Geen coach of trainer? Nog twee maanden te gaan en dan al een kwalificatie poging voor een top event?

Beste Niels, bespaar jezelf en je lichaam een flinke knauw. Ga eerst eens aansluiting zoeken bij een relevante vereniging, neem een paar jaar de tijd, werk hard en serieus en probeer 't dan nog 'ns!

Beste Giel, ik zie dat hij 17 is, waardoor ik aanneem dat hij meedoet bij sub-junioren. Dit kan denk ik alleen nog dit jaar.  De totals liggen daar volgens mij ook niet zo hoog. Groet Jilmer

Edited by Jilmerr2001

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden zei Jilmerr2001:

Beste Giel, ik zie dat hij 17 is, waardoor ik aanneem dat hij meedoet bij sub-junioren. Dit kan denk ik alleen nog dit jaar.  De totals liggen daar volgens mij ook niet zo hoog. Groet Jilmer

Hoi Jilmer,

Ten eerste heeft Niels niets vermeld over z'n klassering. Ten tweede geeft hij aan op eigen titel te willen meedoen (geen coach of trainer). Ten derde vraagt hij om advies / mening voor wat betreft z'n schema, hetgeen ik interpreteer als (nog) onvoldoende kennis van methodieken, technieken en -heel belangrijk- de opbouw van de periodisering.

Ik ben de laatste die hem er van weerhoud om te participeren in wat voor krachtmeting dan ook. Mijn antwoord is meer een uiting van bezorgdheid teneinde hem een frustratie en een of meerdere blessures te besparen. Gezien de geringe voorbereidingstijd en beperkte kennis van zaken is zelfs het meedoen aan de sub-junior kwalificatie een afrader.

 

Groet, Geert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors