Advertentie:



Sign in to follow this  
geert gielissen

Back to basics.

Recommended Posts

De vechtsport sluipt er uit. Steeds vaker blessures. Langere hersteltijd. 't Ouder worden. Heb een behoorlijk aantal maanden lopen vechten met een duivels dilemma; wordt 't òf kracht- òf vechtsport. 

Begonnen rond m'n vijftiende als krachtsporter, heb ik tijdens m'n vechtsportperiode altijd aan ondersteunende krachttraining gedaan.

In eerste instantie was 't ontzettend moeilijk om een keuze te maken. Veel afwegingen  gemaakt over de voor- en nadelen van beide sporten.

Uiteindelijk, in deze corona tijd, heb ik een definitieve keuze kunnen maken. Met m'n naderende 62e verjaardag heb ik gekozen voor de sport waar 't allemaal mee begonnen is: krachttraining. 

De oude kennis en vaardigheden zijn in no time weer actueel en.......geloof me......ik voel me fantastisch. Heerlijk om na de training dat oude vertrouwde gevoel van een soort oerkracht te hebben.

Had me voorgenomen rustig te beginnen............forget it. Na de eerste setjes kwam de bekende energy flow op gang en was er geen houden meer aan. 

Hoewel ik een mooie periode in de vechtsport scene afsluit, heb ik er geen moment spijt van dat ik heb gekozen voor hetgeen altijd deel van me is geweest en zal blijven: de krachttraining.

Ook top op deze site te zijn. Met alle kennis en betrokkenheid op dit forum ben ik er van overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt: back to basics!

 

 

Edited by geert gielissen
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Leuk om te horen Geert! Succes met je kracht training!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minuten geleden zei Scato89:

Veel succes met je trainingen! Volg je een bepaald schema?

Vooralsnog 3x per week. Tussen de trainingen minimaal 1 rustdag. De opzet ligt 't dichtst in de buurt van een full body workout. Wel rekening houdend met m'n energie reserve en dosering. 

Voorkeur gaat uit naar compound oefeningen; het combineren van meerdere spiergroepen in 1 beweging. Werk nogal wat met kettlebells, dus ben gewend aan samengestelde oefeningen. Verder is er een power bag van 20 kg onderweg; goed voor de grotere spiergroepen.

 

Die grote spiergroepen zijn 't eerst aan de beurt. 4 sets x ca. 10-12 reps. Nog niet te zwaar en te veel nu.

Na de big boys wat meer specifiek werk: shoulder presses, face pulls, shrugs, dipping, curls en extensions voor de armen en dat soort oefeningen.

 

In ieder geval voelt 't erg goed om weer volledig voor de krachttraining te gaan. 't Gevoel na een workout is ongeëvenaard. Tof dat jullie je steun/waardering hebben uitgesproken!

 

Tot gauw op deze site, groet, Geert.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Joost, ik heb zelf geen ervaring met zulke supplementen maar heb volgende nevenwerkingen al zien voorbij komen. Insuline resistentie>verhoogd suiker in het bloed verhoogd hongergevoel slaperigheid Waterretentie gynaecomastie
    • Hey! Ik gebruik nu 3 weken mk677. Mijn lichaam reageert er erg goed op, ik neem 20mg per dag. Ik zie best wel wat resultaat en merk eigenlijk geen bijwerkingen. Ik denk dat dit bijna te goed is om waar te zijn. Waar halen jullie jullie mk677? Ik heb het van europsupps.nl gehaald, maar ik zou niet weten of dit wel echten sarms zijn... Misschien is het placebo effect, of zit er gewoon allemaal rommel in.  Ik ben zelf 184, 80kg 10,3% bodyfat.    Hoor graag jullie mening over mk677 en/of waar jullie het halen!    
    • Misschien had je het zelf al gevonden, maar: Recepten met cottage cheese Natuurlijk kun je hüttenkäse gewoon op je boterham doen, maar wie minder koolhydraten probeert te eten, zal waarschijnlijk liever voor een andere optie kiezen. Probeer dan bijvoorbeeld eens plakjes komkommer met hüttenkäse, of maak bijvoorbeeld courgetterolletjes met een vulling van cottage cheese en kruiden. Ook als dressing in een salade kan cottage cheese een heerlijk frisse smaak geven! En wil je een zoete snack wat eiwitrijker maken? Probeer dan bijvoorbeeld eens een portie aardbeien of partjes appel met een lepel cottage cheese en wat kaneel – een heerlijk tussendoortje waar je zonder schuldgevoelens van kunt genieten.   Bron; Www.drogespieren.nl
  • Sponsors