Advertentie:

robbadub

Set voor krachttraining thuis

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om thuis wat materialen neer te zetten om te trainen. Nu heb ik twee mooie sets gezien die prima geprijsd zijn en waar veel mee lijkt te kunnen. Ik kan er alleen niet echt reviews van vinden. 

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met een van deze sets:

https://www.otto.nl/p/10050742048/christopeit-sport-halterbank-inclusief-385-kg-gewichtenset-lange-halterstang-power-xl/#?fid=10050132722&c=sport-sportsoorten-fitness-fitnessaccessoires-halters-kettlebells&itemId=10050132722

https://gorillasports.nl/deal/universele-halterbank?gclid=CjwKCAiAkan9BRAqEiwAP9X6UcDLpwWa3gAYaevUEKodhFKMw6Tg-m0bB6rYUqpcALggf8SAsDOh_BoC8CAQAvD_BwE

Alles wat je ervan weet kan helpen. Thanks vast!

Advertentie:

Hmm. Zien er niet echt goed en stevig uit. Dat zie je ook duidelijk aan de prijs. Als je een beginnend lifter bent en 60kg bankdrukt prima, maar dit lijkt mij niet stabiel genoeg om 100+ te benchen. Al die poespas ook niet nodig. Koop een standaard bench (bankje + standaard voor de stang) en een barbell (hoeft niet per se olympisch) als je geld wilt besparen. Wat gewichten en je komt een heel eind. 

• Upvote 2

Ben ik het mee eens, ik heb voorheen de onderste thuis staan, na aanschaf eigenlijk al meteen spijt van.

Het was het allemaal net niet.

Ik ben vrij lang, dus die Fly functie past al niet.

Het lat pulley gedeelte liep stroef.

De staande stangen zaten precies in de weg met bankdrukken. 

Als ik de Lat pulley omdraaide voor de Face pull of andere trek oefeningen, schoof het bankje elke keer naar me toe.

Dus al met al was ik daar niet zo tevreden over.

Plus dat je niet kan squatten. 

Heb je al trainings ervaring?

Zo ja hoe lang al?

Wat is je doel.

Ik heb sinds een maand een half rack aangeschaft, daarin kan je alle grote oefeningen uitvoeren, incl. Squat, pull/Chin up, wat je bij die andere niet kan.

• Upvote 1

Eens met Scato en Pampi. Christopeit is een budgetmerk. Goed voor beginnende sporters. Als je wat verder wilt gaan, schaf dan een gerenommeerd station aan.

Van de andere kant, waar ik aansluit bij Pampi, koop een barbell en wat dumbbells en breid je materiaal stukje bij beetje uit. 

Bij de aanschaf van een drukbank idd letten op afmetingen en verhoudingen om de negatieve ervaring van Scato te vermijden. Ook de stabiliteit en verstelbaarheid is belangrijk. De goedkopere uitvoeringen hebben de neiging tot instabiliteit als de bank in schuine stand gebruikt wordt. Lastig bij incline training als je met een half oog ook nog moet oppassen dat je niet omkiept.

Succes bij je aankopen en uiteraard je training!

Thanks voor de tips allemaal! Ik ben al wat jaren onderweg en nu - gezien het huidige gedoe - ga ik niet naar mijn normale gym. Daarom ben ik naar wat opties aan het zoeken voor thuis.

De reden dat deze sets me wat leken is omdat ik niet alleen wil bankdrukken en squatten. Liefst ook een manier om dips te doen en kabeloefeningen.

Maar het is me door jullie duidelijk dat dit heel leuk lijkt maar de kwaliteit gewoon niet goed is. 

Bedankt nogmaals!

13 uur geleden zei Scato89:

Ben ik het mee eens, ik heb voorheen de onderste thuis staan, na aanschaf eigenlijk al meteen spijt van.

Het was het allemaal net niet.

Ik ben vrij lang, dus die Fly functie past al niet.

Het lat pulley gedeelte liep stroef.

De staande stangen zaten precies in de weg met bankdrukken. 

Als ik de Lat pulley omdraaide voor de Face pull of andere trek oefeningen, schoof het bankje elke keer naar me toe.

Dus al met al was ik daar niet zo tevreden over.

Plus dat je niet kan squatten. 

Heb je al trainings ervaring?

Zo ja hoe lang al?

Wat is je doel.

Ik heb sinds een maand een half rack aangeschaft, daarin kan je alle grote oefeningen uitvoeren, incl. Squat, pull/Chin up, wat je bij die andere niet kan.

Kun je me wat info geven over wat jij aangeschaft hebt voor pull- en chin-ups?

Edited by robbadub
Spelfout

20201015_130716.thumb.jpg.6124692e0a1a2256a246cfb84e050c33.jpg.bc1559410aaa3fb9936c157099059cda.jpg

Half Rack van Pivot, incl. Weightstack voor boven en beneden kabel oefeningen.

Dip Bar zit er ook bij.

Was een beste investering, maar (voor mij) tot nu toe helemaal waard :)

• Like 1