Advertentie:



robbadub

Set voor krachttraining thuis

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om thuis wat materialen neer te zetten om te trainen. Nu heb ik twee mooie sets gezien die prima geprijsd zijn en waar veel mee lijkt te kunnen. Ik kan er alleen niet echt reviews van vinden. 

 

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met een van deze sets:

 

https://www.otto.nl/p/10050742048/christopeit-sport-halterbank-inclusief-385-kg-gewichtenset-lange-halterstang-power-xl/#?fid=10050132722&c=sport-sportsoorten-fitness-fitnessaccessoires-halters-kettlebells&itemId=10050132722

 

https://gorillasports.nl/deal/universele-halterbank?gclid=CjwKCAiAkan9BRAqEiwAP9X6UcDLpwWa3gAYaevUEKodhFKMw6Tg-m0bB6rYUqpcALggf8SAsDOh_BoC8CAQAvD_BwE

 

Alles wat je ervan weet kan helpen. Thanks vast!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hmm. Zien er niet echt goed en stevig uit. Dat zie je ook duidelijk aan de prijs. Als je een beginnend lifter bent en 60kg bankdrukt prima, maar dit lijkt mij niet stabiel genoeg om 100+ te benchen. Al die poespas ook niet nodig. Koop een standaard bench (bankje + standaard voor de stang) en een barbell (hoeft niet per se olympisch) als je geld wilt besparen. Wat gewichten en je komt een heel eind. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het mee eens, ik heb voorheen de onderste thuis staan, na aanschaf eigenlijk al meteen spijt van.

Het was het allemaal net niet.

Ik ben vrij lang, dus die Fly functie past al niet.

Het lat pulley gedeelte liep stroef.

De staande stangen zaten precies in de weg met bankdrukken. 

Als ik de Lat pulley omdraaide voor de Face pull of andere trek oefeningen, schoof het bankje elke keer naar me toe.

Dus al met al was ik daar niet zo tevreden over.

Plus dat je niet kan squatten. 

 

Heb je al trainings ervaring?

Zo ja hoe lang al?

Wat is je doel.

 

Ik heb sinds een maand een half rack aangeschaft, daarin kan je alle grote oefeningen uitvoeren, incl. Squat, pull/Chin up, wat je bij die andere niet kan.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met Scato en Pampi. Christopeit is een budgetmerk. Goed voor beginnende sporters. Als je wat verder wilt gaan, schaf dan een gerenommeerd station aan.

Van de andere kant, waar ik aansluit bij Pampi, koop een barbell en wat dumbbells en breid je materiaal stukje bij beetje uit. 

Bij de aanschaf van een drukbank idd letten op afmetingen en verhoudingen om de negatieve ervaring van Scato te vermijden. Ook de stabiliteit en verstelbaarheid is belangrijk. De goedkopere uitvoeringen hebben de neiging tot instabiliteit als de bank in schuine stand gebruikt wordt. Lastig bij incline training als je met een half oog ook nog moet oppassen dat je niet omkiept.

 

Succes bij je aankopen en uiteraard je training!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tips allemaal! Ik ben al wat jaren onderweg en nu - gezien het huidige gedoe - ga ik niet naar mijn normale gym. Daarom ben ik naar wat opties aan het zoeken voor thuis.

 

De reden dat deze sets me wat leken is omdat ik niet alleen wil bankdrukken en squatten. Liefst ook een manier om dips te doen en kabeloefeningen.

 

Maar het is me door jullie duidelijk dat dit heel leuk lijkt maar de kwaliteit gewoon niet goed is. 

 

Bedankt nogmaals!

13 uur geleden zei Scato89:

Ben ik het mee eens, ik heb voorheen de onderste thuis staan, na aanschaf eigenlijk al meteen spijt van.

Het was het allemaal net niet.

Ik ben vrij lang, dus die Fly functie past al niet.

Het lat pulley gedeelte liep stroef.

De staande stangen zaten precies in de weg met bankdrukken. 

Als ik de Lat pulley omdraaide voor de Face pull of andere trek oefeningen, schoof het bankje elke keer naar me toe.

Dus al met al was ik daar niet zo tevreden over.

Plus dat je niet kan squatten. 

 

Heb je al trainings ervaring?

Zo ja hoe lang al?

Wat is je doel.

 

Ik heb sinds een maand een half rack aangeschaft, daarin kan je alle grote oefeningen uitvoeren, incl. Squat, pull/Chin up, wat je bij die andere niet kan.

 

Kun je me wat info geven over wat jij aangeschaft hebt voor pull- en chin-ups?

Edited by robbadub
Spelfout

Share this post


Link to post
Share on other sites

20201015_130716.thumb.jpg.6124692e0a1a2256a246cfb84e050c33.jpg.bc1559410aaa3fb9936c157099059cda.jpg

 

Half Rack van Pivot, incl. Weightstack voor boven en beneden kabel oefeningen.

Dip Bar zit er ook bij.

Was een beste investering, maar (voor mij) tot nu toe helemaal waard :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors