Advertentie:



B.Jacobs

Cutten

Recommended Posts

Dag,

 

Ik loop een beetje vast met mijn voeding en calorieën. 
Ik ben zelf een best ervaren sporter maar met mijn voeding loop ik wel wat achter. Zelf heb ik een redelijk goed bouw en massa alleen wil ik is afvallen/cutten omdat ik ook wel veel vet heb ongeveer zo’n 22%, dat wil ik nu wel verlagen maar graag met zo veel mogelijk spiermassa behoud. 
 

lengte : 170

gewicht: 82 kilo

leeftijd: 22 


nou mijn vraag is hoeveel calorieën zal ik het ongeveer houden? Normaal gesproken eet ik zo’n circa 3000 kcal en ik merk dat ik wel groter word maar ook enorm in vet( wel aanleg voor). 
 

zouden jullie me kunnen helpen.. Wil graag weten ongeveer calorieën dagelijks binnen krijgen, eiwitten, vetten & khoolydraten om zo min mogelijk spieren te verliezen.

 

Alvast bedankt jongens! Groei lekker :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Allereerst welkom op het forum.

 

Als je in de voeding categorie op het forum kijkt zie je een voedingsschema maker. Hier zit ook een tool in om je kcal te berekenen. Succes! :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mogelijk om je spieren te behouden tijdens het cutten. Zelfs te laten groeien. Het enige dat je moet doen is voldoende proteine innemen. Vuistregel is ongeveer 2gr/kg lichaamsgewicht van je streefgewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Peter Wouters:

Het is mogelijk om je spieren te behouden tijdens het cutten. Zelfs te laten groeien. Het enige dat je moet doen is voldoende proteine innemen. Vuistregel is ongeveer 2gr/kg lichaamsgewicht van je streefgewicht.

Is dat zowat het systeem zoals bij body recomposition maar naar verluidt zou die manier enkel werkzaam zijn bij beginnende krachtsporters. Zo lees ik toch op een blog fitguide.nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hansie Bij beginnende krachtsporters zal dit effect het meest uitgesproken zijn maar het lijkt er op dat ervaren atleten hier zeker een voordeel uit halen. Op volgende link vind je een samenbundeling van onderzoeken over dit onderwerp. https://sci-fit.net/collection-300-protein-studies/#Deficit_gaining,_energy_intake_(protective_effects_on_LBM,_satiety,_fat_loss)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuten geleden zei Peter Wouters:

@Hansie Bij beginnende krachtsporters zal dit effect het meest uitgesproken zijn maar het lijkt er op dat ervaren atleten hier zeker een voordeel uit halen. Op volgende link vind je een samenbundeling van onderzoeken over dit onderwerp. https://sci-fit.net/collection-300-protein-studies/#Deficit_gaining,_energy_intake_(protective_effects_on_LBM,_satiety,_fat_loss)

How Peter wat een studies. De moeite, maar krijg dit niet op één dag uitgelezen. Heb een stukje gedestilleerd wat toepasselijk was en ja, je hebt gelijk. Voldoende eiwtinname bij een vrij calorie-arm dieet blijkt inderdaad voor propere spiermassa te zorgen, allee dat is wat ik er toch uit begrepen heb.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies is zeker eens kijken naar de voedingsschema maker. Mijn andere tip is, als je wilt cutten zonder spierverlies, kun je dit gemakkelijk bereiken met behulp van hoogwaardige supplementen. Toen ik een tijdje geleden een soortgelijk probleem had, gebruikte ik wat supplementen van flinndal.nl en bracht ik mijn gewicht-spierverhouding redelijk succesvol in evenwicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Inderdaad, ik heb vraagtekens, maar meer omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Verder heb ik wel de studies gezien die aangeven dat het wel werkt! De vraag is, hoelang moet je zoiets doen, hoever moet het afgekneld zijn, hoeveel procent load van het 1RM trainden die mensen op etc.   Dat zijn factoren die erg meespelen. Maar hey, als het werkt, ga ik het proberen.    Iemand ervaring hiermee inderdaad?
    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
    •   Hey, bedankt voor antwoord   Ja het is eigenlijk specifiek voor de kracht/aggressie toename voor krachtsport over een zeer korte tijd, niet om massa te bouwen. Als je een bron hebt mag je die altijd doorgeven. Ik vind echt niets meer   Grts  
  • Sponsors