Advertentie:



B.Jacobs

Cutten

Recommended Posts

Dag,

 

Ik loop een beetje vast met mijn voeding en calorieën. 
Ik ben zelf een best ervaren sporter maar met mijn voeding loop ik wel wat achter. Zelf heb ik een redelijk goed bouw en massa alleen wil ik is afvallen/cutten omdat ik ook wel veel vet heb ongeveer zo’n 22%, dat wil ik nu wel verlagen maar graag met zo veel mogelijk spiermassa behoud. 
 

lengte : 170

gewicht: 82 kilo

leeftijd: 22 


nou mijn vraag is hoeveel calorieën zal ik het ongeveer houden? Normaal gesproken eet ik zo’n circa 3000 kcal en ik merk dat ik wel groter word maar ook enorm in vet( wel aanleg voor). 
 

zouden jullie me kunnen helpen.. Wil graag weten ongeveer calorieën dagelijks binnen krijgen, eiwitten, vetten & khoolydraten om zo min mogelijk spieren te verliezen.

 

Alvast bedankt jongens! Groei lekker :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Allereerst welkom op het forum.

 

Als je in de voeding categorie op het forum kijkt zie je een voedingsschema maker. Hier zit ook een tool in om je kcal te berekenen. Succes! :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mogelijk om je spieren te behouden tijdens het cutten. Zelfs te laten groeien. Het enige dat je moet doen is voldoende proteine innemen. Vuistregel is ongeveer 2gr/kg lichaamsgewicht van je streefgewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Peter Wouters:

Het is mogelijk om je spieren te behouden tijdens het cutten. Zelfs te laten groeien. Het enige dat je moet doen is voldoende proteine innemen. Vuistregel is ongeveer 2gr/kg lichaamsgewicht van je streefgewicht.

Is dat zowat het systeem zoals bij body recomposition maar naar verluidt zou die manier enkel werkzaam zijn bij beginnende krachtsporters. Zo lees ik toch op een blog fitguide.nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hansie Bij beginnende krachtsporters zal dit effect het meest uitgesproken zijn maar het lijkt er op dat ervaren atleten hier zeker een voordeel uit halen. Op volgende link vind je een samenbundeling van onderzoeken over dit onderwerp. https://sci-fit.net/collection-300-protein-studies/#Deficit_gaining,_energy_intake_(protective_effects_on_LBM,_satiety,_fat_loss)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuten geleden zei Peter Wouters:

@Hansie Bij beginnende krachtsporters zal dit effect het meest uitgesproken zijn maar het lijkt er op dat ervaren atleten hier zeker een voordeel uit halen. Op volgende link vind je een samenbundeling van onderzoeken over dit onderwerp. https://sci-fit.net/collection-300-protein-studies/#Deficit_gaining,_energy_intake_(protective_effects_on_LBM,_satiety,_fat_loss)

How Peter wat een studies. De moeite, maar krijg dit niet op één dag uitgelezen. Heb een stukje gedestilleerd wat toepasselijk was en ja, je hebt gelijk. Voldoende eiwtinname bij een vrij calorie-arm dieet blijkt inderdaad voor propere spiermassa te zorgen, allee dat is wat ik er toch uit begrepen heb.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies is zeker eens kijken naar de voedingsschema maker. Mijn andere tip is, als je wilt cutten zonder spierverlies, kun je dit gemakkelijk bereiken met behulp van hoogwaardige supplementen. Toen ik een tijdje geleden een soortgelijk probleem had, gebruikte ik wat supplementen van flinndal.nl en bracht ik mijn gewicht-spierverhouding redelijk succesvol in evenwicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo Joost, ik heb zelf geen ervaring met zulke supplementen maar heb volgende nevenwerkingen al zien voorbij komen. Insuline resistentie>verhoogd suiker in het bloed verhoogd hongergevoel slaperigheid Waterretentie gynaecomastie
    • Hey! Ik gebruik nu 3 weken mk677. Mijn lichaam reageert er erg goed op, ik neem 20mg per dag. Ik zie best wel wat resultaat en merk eigenlijk geen bijwerkingen. Ik denk dat dit bijna te goed is om waar te zijn. Waar halen jullie jullie mk677? Ik heb het van europsupps.nl gehaald, maar ik zou niet weten of dit wel echten sarms zijn... Misschien is het placebo effect, of zit er gewoon allemaal rommel in.  Ik ben zelf 184, 80kg 10,3% bodyfat.    Hoor graag jullie mening over mk677 en/of waar jullie het halen!    
    • Misschien had je het zelf al gevonden, maar: Recepten met cottage cheese Natuurlijk kun je hüttenkäse gewoon op je boterham doen, maar wie minder koolhydraten probeert te eten, zal waarschijnlijk liever voor een andere optie kiezen. Probeer dan bijvoorbeeld eens plakjes komkommer met hüttenkäse, of maak bijvoorbeeld courgetterolletjes met een vulling van cottage cheese en kruiden. Ook als dressing in een salade kan cottage cheese een heerlijk frisse smaak geven! En wil je een zoete snack wat eiwitrijker maken? Probeer dan bijvoorbeeld eens een portie aardbeien of partjes appel met een lepel cottage cheese en wat kaneel – een heerlijk tussendoortje waar je zonder schuldgevoelens van kunt genieten.   Bron; Www.drogespieren.nl
  • Sponsors