Advertentie:



Bastiaandg

Schouder vermoeidheid bij bankdrukken

Recommended Posts

Hallo, ik heb de volgende vraag: 

Bij het bankdrukken met een barbbell vermoeid mijn rechter Schouder een stuk sneller dan mijn linker. Mijn elleboog gaat dan meer naar buiten waarbij ik meer kracht begin te leveren vanuit mijn tricep. Iemand die mij kan vertellen hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen? Bij Schouder oefeningen heb ik hier geen last van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Bastiaan, ik probeer me voor te stellen hoe jij die Barbell vastneemt. Ik vraag me af of je die breed genoeg neemt. Op die wijze staan je ellebogen altijd naar buiten. Kijk maar op onderstaande figuur. Ik vermoed dat je deze te smal neemt maar ik kan mis zijn.

 

bench-press-2.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter, bedankt voor het meedenken. 

 

Ik denk dat ik dan mijn ellebogen teveel naar binnen beweeg, volgens mij heb ik weleens ergens gelezen of gehoord dat dat beter voor je schouder is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ja dat dacht ik ook al haha, zal ik wel even een Supersetje bicep&tricep bij allebei de trainingen erin lassen  Zal denk ik wel ten koste gaan dan van een bepaalde oefening(en), was nu al ruim uurtje bezig. En merk toch wel dat dat (voor mij) te lang is.   Bedankt voor de Feedback!
    • Yes, altijd doen! Als dat punten zijn die jij wilt verbeteren, die extra pakken.

      Kan op meerdere manieren, met extra gewicht, extra reps of kortere rustpauzes. (intensiteit moet hoog zijn!)
    • Ik zou ze altijd los erbij pakken, met compound oefeningen pak je ze altijd maar een minimaal percentage mee.    Succes! 
  • Sponsors