Advertentie:



Mat1978

Geen spierpijn??

Recommended Posts

Hallo ik ben nieuw hier dus hoop dat ik goed zit qua vraag. 
mij ben sinds aantal maanden weer aan het fitnessen (3x pw). 
let redelijk op me voeding en neem elke ochtend een Shake met creatine en ook tijdens de training een sappie met de nodige aminos ed. 
maar hoe hard ik ook train ik heb geen spierpijn of heel weinig. 
Tijdens en na de training voelt het echt wel dat ik wat heb gedaan maar de volgende dag is dat weg?

doe ik nou iets verkeerd trainingschema is voor mij gemaakt. 
iemand misschieten idee 

 

alvast bedankt 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Volgens mij heb ik een keer ergens gelezen of gezien, dat spierpijn (als je regelmatig traint) per persoon verschilt.

Dus de één heeft na een training wel spierpijn en de ander niet.

Dit heeft niks te maken hoe, en of je goed traint. 

Het enige voordeel van spierpijn was, dat je wist dat je goed gericht had getraind ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook afhangen van intensiteit, frequentie en variatie. Persoonlijk heb ik weinig last van spierpijn. Is dat wel 't geval, is er meestal een griepje of anderzijds onderweg. M.a.w. kan alle kanten op. Don't worry!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Matt,

 

Zelf hoe hard en zwaar ik ook train, bijna geen Spierpijn. (wat ik eigenlijk ook niet wil) , het enige waar ik op zoek naar ben is als een ALPHA mannetje B| uit de Gym te lopen met VOL opgepompte spieren, dan weet ik voor mezelf dat ik lekker heb getraind.

met andere woorden spierpijn is zoooo 2019, maar ga voor de pomp gevoel (bloed in die spieren pompen)9_9

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor reacties ben blij te horen dat er mensen zijn die het zelfde hebben. 
ik ga maar gewoon door met trainen uiteraard😂

misschien toch maar iets zwaarder proberen 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jullie allemaal ff wat harder moeten trappen in de gym jongens... denk ik echt. Ik heb toch echt altijd spierpijn als ik stevig getraind heb. ZELFS als ik aan de spulletjes zit. (Wat praktisch het hele jaar door is...)

 

Intensiteit is belangrijk. Ik kan in 25 minuten mijn armen, zowel biceps als triceps compleet naar de klote hebben en dan heb ik daar zeker 1 volledige dag last van! Hetzelfde kan ik met elke andere spiergroep. Je moet niet als een halve tamme trainen guys😆 (grapje he)

 

De uitspraak "no pain, no gain" komt niet zomaar uit de lucht vallen he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh man ik mis de gym zo... maar wel spierpijn thuis, jeps! 2 sets van 100 reps op 1 spiergroep per dag.

 

Armen dag 1, schouders dag 2, borst dag 3 etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 7-1-2021 at 14:40 zei robvanholsteren:

Hebbben jullie nog spierpijn na het thuis trainen? Ik wel, ik mis de gym eerlijk gezegd totaal niet

Ik ook niet Rob. Maar in mijn geval heeft dat hoogstwaarschijnlijk met m'n focus te maken. Wanneer ik train ben ik volledig 'in' de oefening. Strak geconcentreerd en in een tempo dat ik prettig vind.

Daarbij komt dat ik enige jaren geleden al begonnen ben met wat 'huiswerk' omdat ik baalde van de wisselende openingstijden van de sportscho(o)l(en). Verder zijn er de feestdagen, carnaval, schoolvakanties en dergelijke die weer een verandering in m'n trainingsdiscipline veroorzaakten. 

Kortom, ik train nu al heel wat jaartjes thuis en heb net zo veel en weinig spierpijn als vroeger op de sportschool. 

Wat ik wel mis aan de sportscholen en gym's zijn de sociale contacten en de uitwisseling van wetenswaardigheden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors