Advertentie:

Mat1978

Geen spierpijn??

Recommended Posts

Hallo ik ben nieuw hier dus hoop dat ik goed zit qua vraag. 
mij ben sinds aantal maanden weer aan het fitnessen (3x pw). 
let redelijk op me voeding en neem elke ochtend een Shake met creatine en ook tijdens de training een sappie met de nodige aminos ed. 
maar hoe hard ik ook train ik heb geen spierpijn of heel weinig. 
Tijdens en na de training voelt het echt wel dat ik wat heb gedaan maar de volgende dag is dat weg?

doe ik nou iets verkeerd trainingschema is voor mij gemaakt. 
iemand misschieten idee 

 

alvast bedankt 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Volgens mij heb ik een keer ergens gelezen of gezien, dat spierpijn (als je regelmatig traint) per persoon verschilt.

Dus de één heeft na een training wel spierpijn en de ander niet.

Dit heeft niks te maken hoe, en of je goed traint. 

Het enige voordeel van spierpijn was, dat je wist dat je goed gericht had getraind ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook afhangen van intensiteit, frequentie en variatie. Persoonlijk heb ik weinig last van spierpijn. Is dat wel 't geval, is er meestal een griepje of anderzijds onderweg. M.a.w. kan alle kanten op. Don't worry!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Matt,

 

Zelf hoe hard en zwaar ik ook train, bijna geen Spierpijn. (wat ik eigenlijk ook niet wil) , het enige waar ik op zoek naar ben is als een ALPHA mannetje B| uit de Gym te lopen met VOL opgepompte spieren, dan weet ik voor mezelf dat ik lekker heb getraind.

met andere woorden spierpijn is zoooo 2019, maar ga voor de pomp gevoel (bloed in die spieren pompen)9_9

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor reacties ben blij te horen dat er mensen zijn die het zelfde hebben. 
ik ga maar gewoon door met trainen uiteraard😂

misschien toch maar iets zwaarder proberen 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jullie allemaal ff wat harder moeten trappen in de gym jongens... denk ik echt. Ik heb toch echt altijd spierpijn als ik stevig getraind heb. ZELFS als ik aan de spulletjes zit. (Wat praktisch het hele jaar door is...)

 

Intensiteit is belangrijk. Ik kan in 25 minuten mijn armen, zowel biceps als triceps compleet naar de klote hebben en dan heb ik daar zeker 1 volledige dag last van! Hetzelfde kan ik met elke andere spiergroep. Je moet niet als een halve tamme trainen guys😆 (grapje he)

 

De uitspraak "no pain, no gain" komt niet zomaar uit de lucht vallen he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh man ik mis de gym zo... maar wel spierpijn thuis, jeps! 2 sets van 100 reps op 1 spiergroep per dag.

 

Armen dag 1, schouders dag 2, borst dag 3 etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 7-1-2021 at 14:40 zei robvanholsteren:

Hebbben jullie nog spierpijn na het thuis trainen? Ik wel, ik mis de gym eerlijk gezegd totaal niet

Ik ook niet Rob. Maar in mijn geval heeft dat hoogstwaarschijnlijk met m'n focus te maken. Wanneer ik train ben ik volledig 'in' de oefening. Strak geconcentreerd en in een tempo dat ik prettig vind.

Daarbij komt dat ik enige jaren geleden al begonnen ben met wat 'huiswerk' omdat ik baalde van de wisselende openingstijden van de sportscho(o)l(en). Verder zijn er de feestdagen, carnaval, schoolvakanties en dergelijke die weer een verandering in m'n trainingsdiscipline veroorzaakten. 

Kortom, ik train nu al heel wat jaartjes thuis en heb net zo veel en weinig spierpijn als vroeger op de sportschool. 

Wat ik wel mis aan de sportscholen en gym's zijn de sociale contacten en de uitwisseling van wetenswaardigheden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sport dagelijks en om dit met het juiste schema en de goede voeding aan te vullen bestel ik vaak suplementen online bij www.medicijntje.com

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors