Advertentie:

Mat1978

Geen spierpijn??

Recommended Posts

Hallo ik ben nieuw hier dus hoop dat ik goed zit qua vraag. 
mij ben sinds aantal maanden weer aan het fitnessen (3x pw). 
let redelijk op me voeding en neem elke ochtend een Shake met creatine en ook tijdens de training een sappie met de nodige aminos ed. 
maar hoe hard ik ook train ik heb geen spierpijn of heel weinig. 
Tijdens en na de training voelt het echt wel dat ik wat heb gedaan maar de volgende dag is dat weg?

doe ik nou iets verkeerd trainingschema is voor mij gemaakt. 
iemand misschieten idee 

alvast bedankt 

Advertentie:

Volgens mij heb ik een keer ergens gelezen of gezien, dat spierpijn (als je regelmatig traint) per persoon verschilt.

Dus de één heeft na een training wel spierpijn en de ander niet.

Dit heeft niks te maken hoe, en of je goed traint. 

Het enige voordeel van spierpijn was, dat je wist dat je goed gericht had getraind ;)

Kan ook afhangen van intensiteit, frequentie en variatie. Persoonlijk heb ik weinig last van spierpijn. Is dat wel 't geval, is er meestal een griepje of anderzijds onderweg. M.a.w. kan alle kanten op. Don't worry!

Welkom Matt,

Zelf hoe hard en zwaar ik ook train, bijna geen Spierpijn. (wat ik eigenlijk ook niet wil) , het enige waar ik op zoek naar ben is als een ALPHA mannetje B| uit de Gym te lopen met VOL opgepompte spieren, dan weet ik voor mezelf dat ik lekker heb getraind.

met andere woorden spierpijn is zoooo 2019, maar ga voor de pomp gevoel (bloed in die spieren pompen)9_9

Bedankt voor reacties ben blij te horen dat er mensen zijn die het zelfde hebben. 
ik ga maar gewoon door met trainen uiteraard😂

misschien toch maar iets zwaarder proberen 

Ik denk dat jullie allemaal ff wat harder moeten trappen in de gym jongens... denk ik echt. Ik heb toch echt altijd spierpijn als ik stevig getraind heb. ZELFS als ik aan de spulletjes zit. (Wat praktisch het hele jaar door is...)

Intensiteit is belangrijk. Ik kan in 25 minuten mijn armen, zowel biceps als triceps compleet naar de klote hebben en dan heb ik daar zeker 1 volledige dag last van! Hetzelfde kan ik met elke andere spiergroep. Je moet niet als een halve tamme trainen guys😆 (grapje he)

De uitspraak "no pain, no gain" komt niet zomaar uit de lucht vallen he...

Oh man ik mis de gym zo... maar wel spierpijn thuis, jeps! 2 sets van 100 reps op 1 spiergroep per dag.

Armen dag 1, schouders dag 2, borst dag 3 etc.

Op 7-1-2021 at 14:40 zei robvanholsteren:

Hebbben jullie nog spierpijn na het thuis trainen? Ik wel, ik mis de gym eerlijk gezegd totaal niet

Ik ook niet Rob. Maar in mijn geval heeft dat hoogstwaarschijnlijk met m'n focus te maken. Wanneer ik train ben ik volledig 'in' de oefening. Strak geconcentreerd en in een tempo dat ik prettig vind.

Daarbij komt dat ik enige jaren geleden al begonnen ben met wat 'huiswerk' omdat ik baalde van de wisselende openingstijden van de sportscho(o)l(en). Verder zijn er de feestdagen, carnaval, schoolvakanties en dergelijke die weer een verandering in m'n trainingsdiscipline veroorzaakten. 

Kortom, ik train nu al heel wat jaartjes thuis en heb net zo veel en weinig spierpijn als vroeger op de sportschool. 

Wat ik wel mis aan de sportscholen en gym's zijn de sociale contacten en de uitwisseling van wetenswaardigheden.

Ik sport dagelijks en om dit met het juiste schema en de goede voeding aan te vullen bestel ik vaak suplementen online bij www.medicijntje.com

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.