Advertentie:



Hansie

groene thee goed of slecht voor testosteron

Recommended Posts

Hey,

 

Groen thee drinken op regelmatige basis zou omwille van zijn ruime hoeveelheid antioxidanten goed zijn voor het lichaam om ons te beschermen tegen  vrije radicalen.

Nu zijn er studies bij ratten gedaan die aantonen dat de testosteron productie na verloop van tijd met 70% verminderde en de testikelgrootte 20% afnam.

Ik weet het ratten zijn geen mensen maar verschillende hobby blogs maken melding dat het teveel aan fluoride in groene thee nefast zou zijn voor het testosterongehalte. Is dit allemaal bangmakerij ?

Als krachtsporter wil ik natuurlijk geen kloterij met testosteron. Groene thee zou in ieder geval wel cortisol verlagend zijn en de vetverbranding stimuleren.

Een Braziliaanse studie wees dan weer uit dat gedurende een 14 dagen testpersonen geen nadelige gevolgen hadden door het consumeren van groene thee voor het testosterongehalte in het bloed.

Ga hier nu wel geen liters per dag van drinken maar hebben jullie weet van nadelige effecten bij gebruik van groeen thee ?

 

Groeten Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

Ok maar dan misschien toch beperken tot 2 à 3 kopjes per dag. Bedankt Peter.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk nooit last van gehad. En drink behoorlijk veel groene thee. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt zoals peter aangeeft. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19-11-2020 at 12:50 zei Peter Wouters:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

 

Exact Inderdaad, dan zou iedereen daar een laag test gehalte hebben haha. Ik zuip het ook met pakken tegelijk. (Ja ik weet het, Lipton Green Tea is niet hetzelfde haha)

 

Nergens last van. Neem het met een blaadje thee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors