Advertentie:

Hansie

groene thee goed of slecht voor testosteron

Recommended Posts

Hey,

 

Groen thee drinken op regelmatige basis zou omwille van zijn ruime hoeveelheid antioxidanten goed zijn voor het lichaam om ons te beschermen tegen  vrije radicalen.

Nu zijn er studies bij ratten gedaan die aantonen dat de testosteron productie na verloop van tijd met 70% verminderde en de testikelgrootte 20% afnam.

Ik weet het ratten zijn geen mensen maar verschillende hobby blogs maken melding dat het teveel aan fluoride in groene thee nefast zou zijn voor het testosterongehalte. Is dit allemaal bangmakerij ?

Als krachtsporter wil ik natuurlijk geen kloterij met testosteron. Groene thee zou in ieder geval wel cortisol verlagend zijn en de vetverbranding stimuleren.

Een Braziliaanse studie wees dan weer uit dat gedurende een 14 dagen testpersonen geen nadelige gevolgen hadden door het consumeren van groene thee voor het testosterongehalte in het bloed.

Ga hier nu wel geen liters per dag van drinken maar hebben jullie weet van nadelige effecten bij gebruik van groeen thee ?

 

Groeten Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

Ok maar dan misschien toch beperken tot 2 à 3 kopjes per dag. Bedankt Peter.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk nooit last van gehad. En drink behoorlijk veel groene thee. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt zoals peter aangeeft. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19-11-2020 at 12:50 zei Peter Wouters:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

 

Exact Inderdaad, dan zou iedereen daar een laag test gehalte hebben haha. Ik zuip het ook met pakken tegelijk. (Ja ik weet het, Lipton Green Tea is niet hetzelfde haha)

 

Nergens last van. Neem het met een blaadje thee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors