Advertentie:

Guest Hansie

groene thee goed of slecht voor testosteron

Recommended Posts

Guest Hansie

Hey,

Groen thee drinken op regelmatige basis zou omwille van zijn ruime hoeveelheid antioxidanten goed zijn voor het lichaam om ons te beschermen tegen  vrije radicalen.

Nu zijn er studies bij ratten gedaan die aantonen dat de testosteron productie na verloop van tijd met 70% verminderde en de testikelgrootte 20% afnam.

Ik weet het ratten zijn geen mensen maar verschillende hobby blogs maken melding dat het teveel aan fluoride in groene thee nefast zou zijn voor het testosterongehalte. Is dit allemaal bangmakerij ?

Als krachtsporter wil ik natuurlijk geen kloterij met testosteron. Groene thee zou in ieder geval wel cortisol verlagend zijn en de vetverbranding stimuleren.

Een Braziliaanse studie wees dan weer uit dat gedurende een 14 dagen testpersonen geen nadelige gevolgen hadden door het consumeren van groene thee voor het testosterongehalte in het bloed.

Ga hier nu wel geen liters per dag van drinken maar hebben jullie weet van nadelige effecten bij gebruik van groeen thee ?

Groeten Hansie

Advertentie:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

Guest Hansie
21 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1

Ok maar dan misschien toch beperken tot 2 à 3 kopjes per dag. Bedankt Peter.

Edited by Hansie

Persoonlijk nooit last van gehad. En drink behoorlijk veel groene thee. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt zoals peter aangeeft. 

Op 19-11-2020 at 12:50 zei Peter Wouters:

Exact Inderdaad, dan zou iedereen daar een laag test gehalte hebben haha. Ik zuip het ook met pakken tegelijk. (Ja ik weet het, Lipton Green Tea is niet hetzelfde haha)

Nergens last van. Neem het met een blaadje thee :)