Advertentie:

geert gielissen

Hoe zit 't met m'n doelen?!

Recommended Posts

Tsja, gister die nare boodschap. 't Gevoel van stilstand of zelfs wat stappen terug. Maar van de andere kant, ook uit de sleur! Wat ik daarmee wil zeggen is dat we in deze lockdown 'ns goed naar onszelf en onze sportbeoefening kunnen kijken. In de loop der tijd kunnen je sportmomenten een routine worden, een sleur dus.

Het gevaar van de sleur ligt 'm vooral in de gedachteloosheid. Je programmaatje afjassen en back home. 't Beginnersvuur staat op een laag pitje en 't valt niet meer zo op dat je niet of nauwelijks groeit. Je workouts verlopen met de blik op oneindig en het verstand op nul. 

De onverwacht grote impact van het corona virus en met name de daaraan gekoppelde lockdowns hebben behalve veel ellende ook een positieve kant: die van (zelf)analyse en het (her)bezien van doelen.

Deze lockdown zal, als eerder vermeld, waarschijnlijk de laatste zijn. Zojuist werd bekend dat het Pfizer vaccin binnen afzienbare tijd beschikbaar is. Dan gaan we over tot normaal, wat dat ook gaat worden. In ieder geval is het voor mij en hopelijk ook voor jullie een tijd om de zaken ;ns op een rijtje te zetten en te herschikken. 

M'n doelen zijn weer scherp, m'n schema ondergaat een kritische blik en ik waardeer m'n sportmaatjes weer met beginners enthousiasme. Corona sucks. Absoluut . Maar deze lockdown heeft m'n kijk op de gewone dagelijkse zaken opgeschud en een nieuwe draai gegeven: gewone dagelijkse zaken bestaan niet, alles is bijzonder!

Advertentie:

52 minuten geleden zei Shorty:

In hoeverre we terug gaan naar normaal moeten we nog zien hoor :(

Ik bijvoorbeeld ga die prik niet nemen...

Bedoel ik Shorty. Normaal is normaal niet meer. We maken d'r maar 't beste van!

2 uur geleden zei Shorty:

In hoeverre we terug gaan naar normaal moeten we nog zien hoor :(

Ik bijvoorbeeld ga die prik niet nemen...

Ik ook niet. Vertrouw het nog niet, wat men ook mag beweren. 

• Like 1

Guest Hansie
16 uur geleden zei Peter Wouters:

Ik ook niet. Vertrouw het nog niet, wat men ook mag beweren. 

Effecten op lange termijn na vaccinatie Pfizer en aanverwante andere vaccins zijn nog niet gekend. Kijk ook nog even de kat uit de boom. Vaccinatie loopt gefaseerd. Zorgpersoneel komt eerst aan de beurt dan hoogbejaarden, bejaarden enzovoort. Tussen kerst en nieuwjaar zullen hoogstwaarschijnlijk de eerste vaccinaties kunnen plaatsvinden. Tegen dat het mijn tour is zijn we al half jaar verder dus hoop ik dat de kennis tegen dan al vergroot is.

Het nadeel is ook dat we ook niet kunnen weten wat de lange termijn effecten zijn over bijvoorbeeld 10 jaar. 

Guest Hansie
2 minuten geleden zei Fit:

Het nadeel is ook dat we ook niet kunnen weten wat de lange termijn effecten zijn over bijvoorbeeld 10 jaar. 

Ja dat is waar. Ze hopen hier op een soort groepsimmuniteit als er 70% gevaccineerd geraakt maar weet niet of men dat beoogde aantal gaat halen. Wat is teruggaan naar een normaal leven als we binnen 10 jaar misschien geconfronteerd worden met een nieuw soort gemuteerde afwijking of een vorm van kanker. Men zinspeelt op de angst van de mensen nu en het zal een afweging worden angstvrij leven of mogelijks een probleem later. Moeilijke denkoefening.

Hoe komen jullie aan de informatie over eventuele vaccins?

Ik ben er namelijk ook nog niet over uit of ik de prik wel of niet ga nemen, maar ik heb in ieder geval wel moeite om te motivatie te vinden om weer thuis te gaan trainen.

Guest Hansie
33 minuten geleden zei robvanholsteren:

Hoe komen jullie aan de informatie over eventuele vaccins?

Ik ben er namelijk ook nog niet over uit of ik de prik wel of niet ga nemen, maar ik heb in ieder geval wel moeite om te motivatie te vinden om weer thuis te gaan trainen.

Bijna dagelijks worden we in België en allicht in Nederland ook uitvoerig gebriefd door epidemiologen en virologen o.a. Steven Van Gucht en Marc Van Ranst over de vaccins zoals zijnde Pfizer, Moderna en Astra Zenica. Van deze 3 zijn alsnog geen bijwerkingen op lange termijn gekend. In België hebben ze de vreemde keuze gemaakt om slechts 300 000 dosissen Pfizer (doeltreffendheid 95%) te bestellen en daarmee worden allereerst de mensen uit de zorg mee ingeënt .

Exact mensen... bij die baarmoederhalskanker prik van 10 jaar terug (zo ongeveer) was er ook niets bekend over bijwerkingen. Als je nu zoekt op lange termijn bijwerkingen, vindt je dingen die niet zo tof zijn.

Ik pak hem echt niet hoor, eerst de hoge piefjes van NL maar als ze er zo blij mee zijn. En dan over 8 a 10 jaar als er niks raars is en "corona" bestaat nog steeds, ja hoor, dan pak ik em wel.

Maar tot die tijd zet ik alleen prikjes waarvan ik zeker weet wat erin zit en wat het doet met mijn lichaam (en geest) als jullie begrijpen wat ik bedoel😆

Op 19-12-2020 at 03:24 zei Shorty:

Exact mensen... bij die baarmoederhalskanker prik van 10 jaar terug (zo ongeveer) was er ook niets bekend over bijwerkingen. Als je nu zoekt op lange termijn bijwerkingen, vindt je dingen die niet zo tof zijn.

Ik pak hem echt niet hoor, eerst de hoge piefjes van NL maar als ze er zo blij mee zijn. En dan over 8 a 10 jaar als er niks raars is en "corona" bestaat nog steeds, ja hoor, dan pak ik em wel.

Maar tot die tijd zet ik alleen prikjes waarvan ik zeker weet wat erin zit en wat het doet met mijn lichaam (en geest) als jullie begrijpen wat ik bedoel😆

xD....................B|

• Like 1