Advertentie:

Sign in to follow this  
Cindy80

Mijn voedingschema

Recommended Posts

Ik kon niet slapen dus ik post bij deze mijn voedingschema

Ik ben 35 jaar oud, weeg 58kg, 155cm kort :-)))

Heb een eigen onderneming dus ben niet veel bezig over de dag. Ben net bezig met cutten.
Hou d'r van om s'morgens vroeg te sporten (slik 7uur en soms om6uur)

Mijn eetschema ziet er als volgt uit op de dagen dat ik mijn bovenlichaam train en op rustdagen.

Whey (naturel) 25 gram voor het trainen.
Na het trainen bcaa's 
thuis bij aankomst 3 eieren waarvan 1dooier, 30 gram havermout halve banaan beetje kaneel (dat zijn mijn pannenkoekjes)

-125 gram kip of vis en een halve avocado of groenten
-30 gram noten
-150 gram witte vis en groenten
-Griekse yoghurt 0% vet
-Voor het slapen 10gram glutamine
-En voor de rest visolie en multivitamines.

En als ik mijn onderlichaam train 
Dan is mijn schema als volgt;

-Whey voor het trainen
-Bcaa's d'r na
-40 gram havermout 4 eieren 2dooiers, banaan
-120 gram kip, 100 gram rijst of Volkoren pasta en 100 gram groenten
-3 rijstwafels met pindakaas (zelfgemaakte pindakaas) en een appel
- 150 gram kip, 100 gram pasta, 100 gram groente
-200 gram Griekse yoghurt 0% vet.
En glutamine en visolie en multivitamines.

wat vinden jullie d'r van?

Advertentie:

Beetje nutteloos zonder voedinswaardes erbij dus lastig te zeggen. Heb er een klein stukje over geschreven dat je als leidraad kan gebruiken en het even uit te werken: http://bodyworkshop.nl/index.php/artikelen/vetverlies/11-vetverlies-voor-dummies

Die bcaa's kun je eruit mikken. Het kan geen kwaad maar als je ook al whey en vlees/vis  eet dan zit je wel ok. Genoeg is genoeg met bcaa's, meer heeft geen enkele zin. 

Edited by pescatore

voedingswaardes weet ik niet. Hopelijk leer ik het hier op het forum om dat te berekenen. Positieve of negatieve feedback is altijd welkom. Ik kan altijd nog leren. 

Wát je eet is secundair aan hoeveel kcal je binnenkrijgt en hoe je deze verdeelt over eiwitten, vetten en koolhydraten. Dus daar moet primair je focus liggen. Daarnaast als je eenmaal een degelijk schema hebt ligt de truc van cutten vooral in tijdig aanpassingen maken.

Vet zit ik meestal tussen de 25 en 30

KH tussen de 80 en 110 

Eiwitten tussen de 120 en 130

volgens de berekeningen moet ik rond de 1300/1400 cal per dag eten.

Klopt dit dan wel?

Er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is beginnen en al je resultaten bijhouden. Maak alles meetbaar, als het dan te snel of te langzaam gaat dan zie je dat vanzelf en pas je je voeding aan. Je kan eventueel ook wat cardio toevoegen en daarmee schuiven als aanpassing. 

Maar je vetten wat omhoog, je eiwitten zou ik op 110 zetten en de rest kh. Ik zou op 1500 kcal beginnen met E: 110 V: 50 K: 130. Voor de rest is het afwachten wat het doet. Zorg ook voor voldoende groenten  overigens, minimaal 200 gr verse groenten. 

Thanks voor de feedback, groente eet ik overigens tijdens het middag en avondeten,

Maar ik zal kijken wat jouw feedback met mijn lichaam zal doen, uit eigen ervaring merk ik dat ik een opgeblazen gevoel krijg van teveel KH. Moet mezelf al dwingen om tegen de 100 op een dag te komen. Zonder teveel Kh functioneert mijn lichaam wel goed, alleen kom ik dan soms weer op een punt waar ik blijf hangen in gewicht en uiterlijk, en dan eet ik weer ff een paar dagen KH dan gaat het weer goed. Maar ik ben nog steeds zoekende naar de juiste methode dat bij mijn lichaam past. Wie weet is dit dan wel goed, wat hoger in de vetten dacht namelijk steeds dat ik max 35 aan vet mocht hebben op een dag:(.

Jezelf niet te lastig maken. Cutten kan iedereen, kwestie van alles meetbaar maken, consequent zijn en aanpassen. Wat betreft die vetten ben ik wel benieuwd waar je dat vandaan hebt. Op zich hebben vetten geen nadelen.

Ergens op èèn of andere forum berekend.☺️☺️ Dus probeerde ik me daar ook aan te houden. En nou blijkt dus dat ik d'r helemaal naast zit haha. Ik zit wel met mijn mond vol tanden naar het beeldscherm te kijken.

Misschien kan je het artikel dat ik gepost heb over carb backloading is lezen http://krachtforum.nl/topic/111-carb-backloading . Is bedoelt om droger te worden en aangezien ik zie dat je opgeblazen gevoel hebt na koolhydraten is het misschien handig om deze enkel na je training te eten.

Ook kan je hier je behoefte bereken http://krachtforum.nl/topic/6-energiebehoefte-berekenen

Wanneer je die berekent hebt kun je dit voeding schema invullen dan zie je precies hoeveel E/V/K je binnen krijgt! : http://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker

Edited by Fit

Ik zou oppassen met artikelen schrijven als je niet exact van de hoed en de rand weet wat processen betreft. Dat zeg ik niet om vervelend te zijn maar het artikel over carb backloading komt wel zo over, het rammelt een beetje. Ik zou ook oppassen om iemand die duidelijk issues heeft met basics carb backloading aan te raden. Buiten dat het niet echt voordelen biedt voor iemand die cutten als prioriteit heeft lijkt me dat de omgedraaide wereld en ronsuit verwarrend. Ik denk dat je moet oppassen dat je termen als insuline niet verkeerd gaat uitleggen en dat is hier wel het geval en dat kans mensen totaal onnodig wel een beetje angstig maken. Totaal nergens voor nodig, insuline is namelijk niet echt een fator onder "normale" voorwaarden. Je gaat dan zaken isoleren en ze uitleggen zonder het volledige proces in ogenschouw te nemen en dan krijg je gewoon zaken die niet kloppen. Dus pas daarmee op zou ik zeggen.

Ik zou overigens eerder iets als ud2.0 aanraden als je toch in het hoekje glycogeen/superompensatie wilt gaan zitten aangezien dit meer solide is van opzet en het die principes wat effectiever hanteert..

Edited by pescatore

Zie trouwens dat ik het woord oppassen erg veel gebruik haha. Anyway, bottomline maak het mensen niet te ingewikkeld en push carbloaden niet als iets waar je makkelijk vet mee kan shredeen en mee kan aankomen in spiermassa. Het is technisch wel verdedigbaar maar in de praktijk geen efficiënt principe. Net als recompen, het is meer iets dat je kan toepassen als je bang bent voor wat schommelingen in je vetpercentage maar niet optimaal met het ook op resultaten. Niks mis mee dus maar niet geschikt voor iedereen.

Edited by pescatore

Dag Fit,

het artikel heb ik weken geleden al gelezen op een ander platform (zonder namen hier te noemen, is niet netjes) maar dat is niks voor mij. Mijn lichaam reageert simpelweg niet op dat soort "diëten" mijn lichaam heeft behoefte aan een bepaalde manier van voeding maar welke manier? Dat is de hamvraag:( voel me soms net een aliën. Maar ik zal je forum in de gaten houden en wie weet kom ik hier iets tegen wat ik nog niet ken.

@pescatore artikel is niet door mij geschreven ik heb hem over gepost omdat ik het een handig artikel vind en het een totaal andere inkijk geeft dan de meeste mensen doen en denken. Verder zijn er altijd betere methode voor te stellen ben ik met je eens.

@Cindy wat je nog wel zou kunnen proberen is een schema te maken dat je niet elke dag hetzelfde eet. Gewoon op dagen totaal andere dingen eten (wel naar voedingsbehoefte natuurlijk)

Beste Cindy,                                        Er zijn meerdere wegen naar Rome. Altijd de basis principes in de gaten houden. 1 voeding 2 training 3 rust.

voeding is in cut onder je onderhoud gaan zitten. Verdeel je vetten, kcal en je eiwitten over 20: 50 : 30 ongeveer. Hierop zijn allerlei varianten te bedenken zoals Wouters schreef over op bepaalde dagen vasten of gewoon iedere dag, zolang je maar onder je onderhoud zit. Tijdens je cut kan t zijn dat je later weer aan moet passen naar beneden, doe dit geleidelijk. 

Waar t om draait allemaal,probeer uit met vaste waardes en kijk hoe je lichaam reageerd en hou dit minstens 3 weken vol. Ieder lichaam is anders en reageerd anders. Je heb te maken met hormonen en met hoe je schildklieren werken je bloed waardes enz enz. Je lichaam is zeer complex en daarom zo verschillend.

Dus probeer wat dingen uit en vermijd stress, dus hou het voor jezelf leuk en interessant.

succes

Dag Fit,

het artikel heb ik weken geleden al gelezen op een ander platform (zonder namen hier te noemen, is niet netjes) maar dat is niks voor mij. Mijn lichaam reageert simpelweg niet op dat soort "diëten" mijn lichaam heeft behoefte aan een bepaalde manier van voeding maar welke manier? Dat is de hamvraag:( voel me soms net een aliën. Maar ik zal je forum in de gaten houden en wie weet kom ik hier iets tegen wat ik nog niet ken.

Hoi Cindy, misschien moet je dan eens aan intermittent fasting gaan doen. Grofweg betekent dit dat je mag eten wat je wilt maar je moet het wel binnen een bepaalde periode doen. Ik heb hierover al iets vermeld in volgende discussie. http://krachtforum.nl/topic/108-honger-gevoel-onderdrukken-tijdens-afvallen-cutten/#comment-537                                               

Wat die bcaa's betreft, daar ben ik ook niet zo voor. Ze zouden de superieure verhouding aan aminozuren van whey in de war sturen. Als je dan toch whey neemt neem dan een half uur voor de training 0,2 gr/kg aan whey. Na de training nog eens 0,5 gr/kg whey vergezeld van 1 gr/kg koolhydraten in de vorm van bijvoorbeeld fruitsap met een hoge glycemische waarde.

Wat carb backloading betreft, dit is iets wat iedereen die aan krachttraining doet zou moeten toepassen. Het maakt deel uit van het zogenaamde 'anabolic window'. Dit is de periode vlak na de training en ze duurt een paar uur. Insuline heeft dan zowel een anabole als een anti-catabole werking. Er wordt dan aan een versneld tempo glucose in de spieren en de lever gepompt. Proteine synthese verdrievoudigd in die periode. Althans wanneer je voldoende aminozuren binnen hebt. Koolhydraten consumeer je best heel de dag. Vuistregel is ongeveer 4 tot 6gr/kg lichaamsgewicht.

Dag Wouter

Intermitting fasting heb ik al gedaan via Drogespieren (mark) maar heeft mij niet geholpen. In die zin dat ik niet afviel maar op hetzelfde gewicht ben gebleven. En daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt, heb tevens carbcycling geprobeerd. Daar ben ik 3a4kg mee afgevallen, dus weet niet nog steeds niet waar het aan ligt. 

Ik ben zoekende en ja ieder lichaam is anders de èèn kan van dat afvallen terwijl een ander daar van aankomt.

Ik heb ook onder mijn onderhoud gezeten, maar op een gegeven moment voel je dat je blijft hangen geen vooruit gang.

maar ik heb alle geduld en tijd en weet zeker dat ik een manier zal vinden om toch dicht bij mijn doel te arriveren. De wil is er en dat is het belangrijkst 

Beste Cindy,                                        Er zijn meerdere wegen naar Rome. Altijd de basis principes in de gaten houden. 1 voeding 2 training 3 rust.

voeding is in cut onder je onderhoud gaan zitten. Verdeel je vetten, kcal en je eiwitten over 20: 50 : 30 ongeveer. Hierop zijn allerlei varianten te bedenken zoals Wouters schreef over op bepaalde dagen vasten of gewoon iedere dag, zolang je maar onder je onderhoud zit. Tijdens je cut kan t zijn dat je later weer aan moet passen naar beneden, doe dit geleidelijk. 

Waar t om draait allemaal,probeer uit met vaste waardes en kijk hoe je lichaam reageerd en hou dit minstens 3 weken vol. Ieder lichaam is anders en reageerd anders. Je heb te maken met hormonen en met hoe je schildklieren werken je bloed waardes enz enz. Je lichaam is zeer complex en daarom zo verschillend.

Dus probeer wat dingen uit en vermijd stress, dus hou het voor jezelf leuk en interessant.

succes

thanks voor de feedback Dave

Hoi Cindy,

zat inneens te denken. Heb je welleens gedacht aan je oestrogeen gehalte. Ik kan natuurlijk een heel verhaal gaan schrijven over oestrogeen, maar dat weet je waarschijnlijk allemaal al. Probeer in je voeding dus rekening te houde. Om je oestrogeen omlaag te krijgen door veel koolsoorten erin te verwerken en je testesteron te verhogen. Ook de pil is oestrogeen verhogend. Bij je testesteron verhoging moet je ook weer oppassen want teveel aan testesteron kan omzetten naar weer oestrogeen. Hier moet je dus een balans in zien te vinden. Kleine stapjes je veranderingen dus invoeren. Daarbij is ook plastic verpakking zo'n oestrogeen verhogend. Ik zet na dit type werk toch maar ff de link hier. Kan je t hele verhaal lezen en je conclusie er ui trekken.http://jessevandervelde.com/oestrogeen-dominantie-vermijd-deze-oestrogenen-in-voeding/

hoop dat je er wat aan heb.

greetz dave

Hey Dave, 

Het stukje van Jesse vd Velde had ik al eerder gelezen heb zijn boeken ook thuis en die van zijn zusje.  Het Dim supplement slik ik al dik 3 jaar. als ik het goed heb heet het 1009 ;-) hebben we het over hetzelfde supplement? De groentes die in die lijst voorkomen eet ik meerdere malen per week. 

Ik merk dat als ik teveel KH neem ik daardoor wel opzwel en van groenten weer niet. En ja plastic flesjes drink ik eigenlijk nooit uit en verpakt eten etc al helemaal niet. Medicatie neem ik nooit ben eigenlijk nog nooit ziek geweest, mits ik in het ziekenhuis lig dan kan ik er niet onder door en wordt het via het infuus toegediend.

anticonceptie welke vorm dan ook of het geslikt of geplakt of binnenin wordt geplaatst of in je arm wordt geschoven ben ik faliekant tegen aldaar dat gewoon gif is. het kan toch nooit gezond zijn dat iets in je lichaam zodanig werkt dat het zaadcellen kan afstoten en je niet zwanger kan worden hahah. 

ik zal zo het stuk lezen wat je daarnet hebt gestuurd, moet nu ff weg.

ik doe d'r wel ff snel een foto van mijn dimsupplement bij voor de zekerheid

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Ja ik was al bang dat je hier al lang alles over wist, maar wilde het toch even zeker weten dat je dit niet had gemist.

veel lees plezier

Oja 1009 ken ik niet. Om mijn testesteron te verhogen gebruik vooral zink tabletten. Werkt voor mij heel goed word altijd in blijde stemming wakker zeg maar?

• Upvote 1

Ho ho Dave, jij wil van Cindy een man maken :D. Dit thema interesseert me wel en het is iets dat me al een tijdje bezig houd. Tot hier toe is er maar 1 supplement waarvan ik bij mezelf heb ondervonden dat het testosterone verhogend werkt en dat is creatine. Weliswaar in combinatie met krachttraining. Wat SHBG betreft. Een verlaging hiervan verhoogd weliswaar het beschikbare 'vrije Testosterone' maar ook estradiol het slechte oestrogeen. Laag SHBG is net zo slecht als hoog SHBG. Meer hierover vind je op www.peaktestosterone.com

Momenteel experimenteer ik met rode bietensap. Dit is een NO booster pur sang. Dit zou zowel Testosterone alsook groeihormoon verhogend werken . Verder verhoogd het de Testosterone:Estradiol ratio. Je cholesterol waarden verlagen alsook je bloeddruk en je humeur verbeterd. Voor mezelf zijn er aanwijzingen dat dit ook zo is maar ik kan er tegelijk bij vertellen dat het tegengestelde ook waar is. Stikstofmonoxide heeft een dubbelfasige werking. Dit wil zeggen dat het positief werkt bij lage doseringen en negatief bij hoge doseringen. De truck is de juiste dosis te vinden die bij jou past.

Creatine heeft niks met je testosteron te maken. Het zijn compleet verschillende zaken. Als dit al omhoog zou gaan dan komt dit door externe factoren die eerder trainingsgerelateerd zijn. Heb hier onderaan min of meer omschreven wat creatine doet: http://bodyworkshop.nl/index.php/artikelen/science-basics/10-de-werking-van-atp meer is het niet. 

Edited by pescatore