Advertentie:

Sign in to follow this  
Cruz

push up hulpmiddel

Recommended Posts

Sinds kort doe ik aan krachttraining (+vermageren). Nadat ik met tijd wat meer kracht in de armen terug begin te krijgen (wegens mijn chronische ziekte is dit volledig beneden peil gegaan) zou ik ook graag push ups beginnen te doen. Maar wegens dus die chronische ziekte heb ik altijd veel pijn in mijn polsen. (al geprobeerd een push up maar de polsen wijken altijd)

Mijn vraag is de volgende. Heeft er iemand ervaring met push up hulpmiddelen? Zijn deze goed in gebruik en werken ze ook wel? 

Ik zou namelijk mij het volgende willen aanschaffen: 

https://www.bol.com/nl/p/12-in-1-push-up-bord-pushup-bars-opdrukken-muscle-bands-opdruksteunen-thuis-sporten-materiaal-fitness-sport-set-krachttraining-inclusief-oefeningen-workout-set-hometrainer-opdruksteun-push-up-grips-board-homegym/9300000008107941/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002040-G-114879727339-S-1002614812982-9300000008107941&gclid=Cj0KCQiA9P__BRC0ARIsAEZ6irgT9pAPyFKngEafhBUOKT4SC01k8C5S2Q-9FlijWjvWpQ6iwYRWOXEaAi-YEALw_wcB

550x472.jpg.c4fd54ffce4415cc44d8f65f221bb9f8.jpg

Advertentie:

Guest Hansie
43 minuten geleden zei Cruz:

Sinds kort doe ik aan krachttraining (+vermageren). Nadat ik met tijd wat meer kracht in de armen terug begin te krijgen (wegens mijn chronische ziekte is dit volledig beneden peil gegaan) zou ik ook graag push ups beginnen te doen. Maar wegens dus die chronische ziekte heb ik altijd veel pijn in mijn polsen. (al geprobeerd een push up maar de polsen wijken altijd)

Mijn vraag is de volgende. Heeft er iemand ervaring met push up hulpmiddelen? Zijn deze goed in gebruik en werken ze ook wel? 

Ik zou namelijk mij het volgende willen aanschaffen: 

https://www.bol.com/nl/p/12-in-1-push-up-bord-pushup-bars-opdrukken-muscle-bands-opdruksteunen-thuis-sporten-materiaal-fitness-sport-set-krachttraining-inclusief-oefeningen-workout-set-hometrainer-opdruksteun-push-up-grips-board-homegym/9300000008107941/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002040-G-114879727339-S-1002614812982-9300000008107941&gclid=Cj0KCQiA9P__BRC0ARIsAEZ6irgT9pAPyFKngEafhBUOKT4SC01k8C5S2Q-9FlijWjvWpQ6iwYRWOXEaAi-YEALw_wcB

Hey,

Push-ups met behulp van handvaten/opdruksteunen zijn volgens mij  per definitie niet gemakkelijker als push-ups op de vlakke hand. Als je dit toch probeert zou ik zeker beginnen met steun te zoeken op de knieën. Als je daar nog niet sterk genoeg voor bent dan gewone push ups beginnend eveneens op de knieën.

Het belangrijkste voor push ups is de juiste vormspanning houden. Rechte rug, schouderbladen naar achter, achterwerk niet doorgezakt of naar boven stekend. Van bovenaf gezien moet je lichaam de vorm van een pijl hebben. Je bovenarmen in een hoek van 45° met je romp. Hoofd ook in rechte lijn houden dus niet naar boven of naar onder neigen.

Om te oefenen op vormspanning zou je het planken onder de knie moeten krijgen. Dat is een uitstekende oefening als voorbereiding op push ups.

Veel succes

47 minuten geleden zei Hansie:

Dank je alvast voor deze info.

Planking heb ik nog niet gedaan, dus die oefening zal ik vooraleerst doen voor ik over ga op push ups dan.
Het is vooral het de handeling van de pols die mij pijn veroorzaakt. (bij zelfs de weinige gewichten die ik nu momenteel kan doen, draag ik polsbeschermende handschoenen dit omwille van de pijn die het veroorzaakt soms) en alsook zijn de knieën ergens een drempel om daar niet veel op te steunen tijdens zwaardere fysieke oefeningen wegens die heel pijnlijk dan worden. 

Ik wandel bvb nu ook ietsje meer, dat ik toch nog eens naarmate tijd verloopt 20kg verminder.

Ik weet niet (ik hoop het toch ergens) dat deze minder druk dan brengt op de knieën, waardoor ik dan wel zoals je zei eerst begin op de knieën push ups te doen en dan naarmate over te gaan op volledig gestrekte. 

Edited by Cruz

Guest Hansie
6 minuten geleden zei Cruz:

Het is een langzaam proces naar een gezonder leven maar zeker de moeite waard. Elke kilo minder is weer wat gewonnen en zal de druk op je knieën volgens mij zeker laten verminderen. Wandelen is zeker aan te raden en zou ik ook blijven volhouden.

6 minuten geleden zei Hansie:

Het is een langzaam proces naar een gezonder leven maar zeker de moeite waard. Elke kilo minder is weer wat gewonnen en zal de druk op je knieën volgens mij zeker laten verminderen. Wandelen is zeker aan te raden en zou ik ook blijven volhouden.

ja, dat voel ik ook. Al heb ik geen idee waar die ik die 7 kg al verloren heb lol, maar ik voel het in het wandelen dat ik eerst 10min en nu toch al bijna 2u aankan. Al is het een grappig gezicht hoe ingeduffeld ik tijdens een wandeling ben doordat de koude de ziekte pijnlijker maakt, maar het geeft erna wel de nodige resultaten op dalend gewicht.

Edited by Cruz

8 minuten geleden zei Scato89:

Misschien niet het meest fijne, maar misschien op je vuisten opdrukken?

En wat Hansie ook zegt, begin op je knieën.

Misschien op een heel later stadium kan ik dat eens proberen, maar voorlopig geen echte optie dit omwille dat de gewrichten in mijn handen ook pijn doen door de ziekte, en daar nog eens volle kracht en druk erop :S (als ik nu bvb eens duw op een tafel doen deze al serieus pijn lol)(het is een zoektocht naar allerlei zaken door die chronische ziekte, maar ik geef het niet op alvast. )

Hey,

Weet niet of jd inmiddels al handvaten oid hebt aangeschaft als hulpmiddel bij push ups. Maar deze kunnen je zeker helpen. Zelf heb ik ook last gehad van mijn polsen en dan helpt dit zeker. Je kan evt op je vuisten aankijken of dit beter gaat dan heeft je pols dezelfde houding.