Advertentie:



RamonLittle

Introductie

Recommended Posts

Hey allemaal, hierbij even een korte introductie over mij.

 

Ik ben 21 jaar oud en ben 4,5 jaar geleden in aanraking  gekomen met fitness en krachttraining. Vrijwel direct was ik erg fanatiek aan het trainen, maar als ik hierop terugblik was dit ver van efficient. Ik vind zowel het sporten als het voedingsaspect leuk aan deze tak van sport. Erg interessant waartoe je lichaam allemaal in staat is. Ik heb een kleine twee jaar Sportkunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen en heb ook een opleiding tot sportmasseur gevolgd en afgerond. Na deze twee jaar heb ik toch besloten om te switchen van opleiding en nu studeer ik verpleegkunde, ook dit aan de Hanzehogeschool in Groningen.

 

Mijn huidige statistieken:

Lengte: 183cm

Gewicht: 86kg

Squat: 165kg

Bankdruk: 135kg

Deadlift: 170kg

 

Mijn doelen wanneer de sportscholen weer open gaan zijn:

Het versterken van mijn squat, deze wil ik graag naar 180kg hebben. 

Mijn deadlift verbeteren. Mijn techniek zit goed, maar op een of andere manier vind ik het lastig om mijn kracht er in kwijt te kunnen.

Bovenlichaam op hypertrofie verder trainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom kerel! En laten we hopen dat het snel een keer mee gaat zitten dat we weer aan de slag kunnen... :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Ramon,

 

Leuk om weer iemand aan boord te hebben met de fascinatie voor krachtsport. Indrukwekkende stats waarmee je voor de dag komt. Zeker het bankdrukken is very impressive.

Edited by Hansie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Hansie:

Welkom Ramon,

 

Leuk om weer iemand aan boord te hebben met de fascinatie voor krachtsport. Indrukwekkende stats waarmee je voor de dag komt. Zeker het bankdrukken is very impressive.

Thanks! Ik heb de bankdruk altijd veel op kracht getraind, begin 2020 had ik op een gegeven moment 130 voor een dubbel gepakt en kort daarna 135 voor een enkel. Mijn doel was om voor ik begon met droogtrainen nog 140 te pakken, maar dat is niet gelukt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuten geleden zei RamonLittle:

Thanks! Ik heb de bankdruk altijd veel op kracht getraind, begin 2020 had ik op een gegeven moment 130 voor een dubbel gepakt en kort daarna 135 voor een enkel. Mijn doel was om voor ik begon met droogtrainen nog 140 te pakken, maar dat is niet gelukt. 

Ja maar toch knap. Zo'n 25 jaar geleden kwam ik op 100 kg uit 3 reps. Woog toen wel maar 76 kg. Trainde toen eigenlijk niet op kracht en cutten of bulken was Chinees voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
    •   Hey, bedankt voor antwoord   Ja het is eigenlijk specifiek voor de kracht/aggressie toename voor krachtsport over een zeer korte tijd, niet om massa te bouwen. Als je een bron hebt mag je die altijd doorgeven. Ik vind echt niets meer   Grts  
    • Hey man! Daar kan ik een lang en moeilijk verhaal van maken maar:   Dat is BIJNA niet te krijgen, maar het is mogelijk en duur. Ik heb een bron voor je eventueel, maar het ding is ook dat Halotestin geen spiermassa bouwt en echt alleen pre-contest gebruikt wordt.   Groeten!
  • Sponsors