Advertentie:



Linus62

Nieuw hier

Recommended Posts

Hallo. Ik ben Alain......58 jaar en sedert een zestal maanden weer begonnen met kracht training en het bevalt mij zeer goed.

Had er al veel vroeger weer moeten aan beginnen.
Vroeger , in mijn jongere jaren , fanatiek gedaan maar door gebrek aan tijd er niet mee van gekomen.

Mijn garage is volledig ingericht met materiaal van ATX. Topspul.

 

Deed vorig week een bloedonderzoek en schrok mij rot van de uitslag.
Hematokriet veel te hoog. Dik bloed.
De dokter vroeg mij of ik EPO of zo iets nam.
Hmmm.
Ik neem enkel de gewone supplementen .....pre workout , Arginine , whey en caseine eiwit , aminozuren  , Omega 3.....

Ik drink geen alcohol en in ik rook niet.
Ik begrijp er niks van. Dacht dat ik goed bezig was.

 

IK ben nu wel een paar weken bezig met Dominate V2 maar daar zal het toch niet aan liggen zeker.

 

Groetjes en thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

3 uur geleden zei Linus62:

Hallo. Ik ben Alain......58 jaar en sedert een zestal maanden weer begonnen met kracht training en het bevalt mij zeer goed.

Had er al veel vroeger weer moeten aan beginnen.
Vroeger , in mijn jongere jaren , fanatiek gedaan maar door gebrek aan tijd er niet mee van gekomen.

Mijn garage is volledig ingericht met materiaal van ATX. Topspul.

 

Deed vorig week een bloedonderzoek en schrok mij rot van de uitslag.
Hematokriet veel te hoog. Dik bloed.
De dokter vroeg mij of ik EPO of zo iets nam.
Hmmm.
Ik neem enkel de gewone supplementen .....pre workout , Arginine , whey en caseine eiwit , aminozuren  , Omega 3.....

Ik drink geen alcohol en in ik rook niet.
Ik begrijp er niks van. Dacht dat ik goed bezig was.

 

IK ben nu wel een paar weken bezig met Dominate V2 maar daar zal het toch niet aan liggen zeker.

 

Groetjes en thanks.

Welkom,

 

Zou genetisch bepaald kunnen zijn te dik bloed. Meestal schrijft de huisarts daar Asaflow voor voor. Is ter voorkoming van eventuele bloedklonters. Normalieter heeft dat niets met uw supplementen te maken.

In ieder geval leuk dat je de draad terug opgepakt hebt.

 

Groeten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dokter heeft niks voorgeschreven. Na een maand of drie nog eens een bloedafname doen zij hij.

Een paar jaar terug deed ik ook een bloedonderzoek en toen was dit niet van dat dik bloed (hematocrietwaarde te hoog)

Genetisch zal het dus toch niet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Alain, welkom hier. Bij mijn weten kan een hoog hematocriet geen kwaad. Ik heb me laten vertellen (door enkele dokters) dat dit ten onrechte bij de meeste dokters als negatief wordt beschouwd. Als dit echt zo moest zijn dan hebben mensen die op grote hoogtes leven een probleem. 

Zelf ben ik geen specialist maar wat ik wel mogelijk acht is dat je aan slaapapneu lijd. Je lichaam krijgt dan minder zuurstof binnen en anticipeert hierop door het hematocriet te verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaapapneu denk ik niet. Meer plas apneu.........haha.
3 tot 4 x opstaan ‘s nachts om te plassen. 

Bij bloedonderzoek geen probleem met psa. 

 

Misschien dat het supplement dominat V2 de oorzaak is maar ben ik niet zeker van.
Gezien mijn leeftijd wilde ik het eens proberen maar........

 

BInnen enkele maanden nog een bloed test .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom laat de dokter je niet simpelweg 500ml bloed doneren? Die zijn HEEL blij met hematocriet hoog bloed EN jij bent van de hoge hematocrietwaarde af. 
 

SImpele fix, maar ZEER effectief!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ziet er toch piekfijn uit. Mag ik suggereren om, als je nog geen ervaring hebt met barbell squat, te beginnen met  de goblet squat. Kan je op rustig tempo de toch wel technische squat onder de knie krijgen vrijwel met weinig kans op blessures. Zou ook eens experimenteren met dumbell lunges, zowel de gewone als de reverse versie. Is ook een goede compoundoefening waarmee je buiten je quads ook je hamstrings aanpakt. Deze laatste spiergroep wordt ook sterk aangesproken met romanian deadlifts, nog meer dan de gewone deadlift vind ik die meer een powerhuis en functionele oefening is. Maar dit is maar kommaneuken. Natuurlijk doet je zelf waar je het beste gevoel bij hebt. Nog een laatste tip om variatie in de rug te krijgen met weinig materiaal: je kan ook een barbell pull over doen, als je deze correct uitvoert is het een leuke oefening om je lats mee te belasten.   Succes  
    • Bedankt voor de reacties en voor het meedenken. Ik heb gekeken naar zo'n upper/lower schema maar vindt het lastig om oefeningen samen te stellen omdat ik sommige oefeningen moet vervangen omdat ik het materiaal of machine niet voor hebt. Kunnen jullie eens mee kijken wat ik het beste kan veranderen? Ik heb voor chin ups gekozen in plaats van pull ups omdat me dit op dit moment makkelijker af gaat.     Upper dag 1 Bench press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Incline bench press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Military press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Barbell row (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dips (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell curl (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Chin up (3 sets, 8-12 herhalingen)   Lower dag 2
      Barbell squat (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Deadlift (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell step up (3 sets, 8-12 herhalingen) Standing calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Seated calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)   Upper dag 3
      Bench Press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell fly’s (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Halter shoulder press (3 sets, 8-12 herhalingen) Barbell row (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Close grip bench press (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Chin up (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Hammer curl (3 sets, 8-12 herhalingen)

      Lower dag 4
      Barbell squat (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Deadlift (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Dumbbell step up (3 sets, 8-12 herhalingen) Standing calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)
      Seated calf raises (3 sets, 8-12 herhalingen)
       
    •   Haha dank je kerel! Heel fijn dat je het naar je zin hebt   Zachtjes uitgedrukt denk ik?  
  • Sponsors