Advertentie:

beestje

planning en push ups

Recommended Posts

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

 

18 uur geleden zei beestje:

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

Edited by Hansie
verkeerde antwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de Diamond push ups  gedaan en gin vlot naar de 60

En dan nog 5 min static  leg hold benen en schouders van de grond en armen  gestrekt naar  boven en houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    •   Ja! Hele goeie voor dikke billen!
    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
  • Sponsors