Advertentie:

beestje

planning en push ups

Recommended Posts

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

 

18 uur geleden zei beestje:

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

Edited by Hansie
verkeerde antwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de Diamond push ups  gedaan en gin vlot naar de 60

En dan nog 5 min static  leg hold benen en schouders van de grond en armen  gestrekt naar  boven en houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors