Advertentie:

beestje

planning en push ups

Recommended Posts

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

 

18 uur geleden zei beestje:

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

Edited by Hansie
verkeerde antwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de Diamond push ups  gedaan en gin vlot naar de 60

En dan nog 5 min static  leg hold benen en schouders van de grond en armen  gestrekt naar  boven en houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik werk zelf ook onregelmatige diensten als ik ochtenddienst heb neem ik brood mee en eet savonds warm Als ik middagdienst heb eet ik tussen de middag warm en neem savonds brood mee. Ok zou dus in jou geval tussen de middag voor het werk warm eten
    • Hallo,   Sinds kort heb ik een nieuw bijbaantje, als boodschappen bezorger bij de Abert Heijn.  Door het baantje werk ik een aantal dagen in de week van 14:00 tot 22:00 en ben ik onderweg op het moment van m'n dagelijkse avondmaaltijd. Ik prep m'n maaltijden omdat ik nu in de cut zit. Deze lijn trek ik graag door maar, hoe warm ik mijn eten nu op?  Tuurlijk kan ik bij willekeurige mensen aanbellen om te vragen of ik de magnetron mag gebruiken, het liefst meid ik dat.    Mijn vraag; Zijn er magnetrons langs de weg te vinden? Bij supermarkten, tankstations, etc? Of weet je betere alternatieven?>   Let me know!
    • Drijf het volume van de beenoefeningen zeker ook op zoals @Traveller040 zei. Enkel leg extension, leg curls en een leg press gaan toch te magertjes zijn voor een goede beenontwikkeling. Neem zeker squatten, romanian deadlift of gewone deadlifts en bijvoorbeeld lunges op in je schema. Laatste zijn compoundoefeningen en zijn algemeen gunstiger voor spierontwikkeling. Je hebt namelijk nogal veel isolatieoefeningen in je routine. Op zich niets mis mee maar ze nemen wel de bovenhand. Neem de verhouding minstens 2/3 compound en 1/3 isolatie in je trainingen.  
  • Sponsors