Advertentie:

beestje

planning en push ups

Recommended Posts

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

 

18 uur geleden zei beestje:

Hi

Wat is een goede tijd voor planning of hoe veel herhalen

Heb al zichtbare buikspieren en kan vlot 15 tot 20 min planken mijn record staat  nu op 27 min

En push ups kan ik vlot 50 tot 70 x

Hoeveel doen 3n herhalen

Zou graag naar over de 100 kunnen in 1 set maar geraak niet echt hoger

Voor wat is push ups doen op een verhoog goed? En hoeveel en hoeveel sets

Hoi,

 

Hangt er allemaal van af wat je doelen zijn. Het lijkt er op dat je focus op kracht uithouding ligt en daar is niets mis mee natuurlijk. Wil je voor spiermassa trainen dan zal je toch op een andere manier moeten trainen. Wil je het wereldrecord planken verbeteren dan heb je nog wel een tijdje te gaan :P.

Algemeen is de richtlijn tussen de 6 en 12 herhalingen per set voor spiermassa maar dat is geen vaststaande wetenschap. Er zijn mensen die ook groeien van sets met 25 herhalingen en meer. Afwisseling is de boodschap. Als je je spieren elke dag hetzelfde voorschotelt gaan ze niet getriggerd worden om te groeien en daarbij moet er tussen de 24 uur en 72 uur rust voorzien worden voor je dezelfde spiergroep terug aanpakt en deze rust hangt ook af van je trainingsniveau.

Push ups met je voeten op een verhoging pakt je bovenste borstspieren aan en omgekeerd push ups met je handen op een verhoging stimuleert je onderste borstspieren.

In de push ups zelf kan je nog veel geven en nemen. Als je het echt zwaar wilt maken kan je eens diamond push ups proberen, daar zal je meer dan waarschijnlijk niet aan 50 à 70 geraken. Deze push ups zijn zeer zwaar voor je triceps.

Hoeveel sets je moet doen: 3 à 4 sets is aangewezen. Hoeveel per week: 2 tot 3x per week een spiergroep aanpakken is zeer bevorderlijk voor spiergroei.

Voila c' est ça.

 

Groeten

Edited by Hansie
verkeerde antwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de Diamond push ups  gedaan en gin vlot naar de 60

En dan nog 5 min static  leg hold benen en schouders van de grond en armen  gestrekt naar  boven en houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het zo gek dat heel veel van die influencers zeggen dat getrainde gasten amper langer kunnen planken dan een minuut, omdat het zo ontzettend zwaar is om het perfect uit te voeren. Hoe zien jullie dat?

 

En kun je nou beter planken op je onderarmen of is het even goed om in een uitgestrekte push-up stand te gaan staan (dus op je tenen en je handpalmen)? Ik red dat niet langer dan twee minuten. Mijn armen gaan dan ook heel erg trillen. 

Edited by Jerommeke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet welke influencer dat zegt, maar ik vind het sowieso beetje een kansloos statement. Ik zou niet weten waarom je uberhaupt lang zou willen planken. Er zijn zoveel betere oefeningen waar je minder lang mee bezig bent :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het je niet na zo lang planken, zelf geef ik de voorkeur aan een buikspieroefening die ik dan een paar sets doe, de dragon fly vind ik een fijne en zware als je met je billen niet op het bankje komt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now