Advertentie:

Recommended Posts

Hallo, moet wel zeggen dat mijn Nederlands niet echt super is voordat ik de keuzen uitleg waarvan ik een beslissing moet maken - dus ik hoop dat de volgende stuk duidelijk genoeg is om te begrijpen!

 

SO:

 

Ik maak nu een home gym en heb al een bench, gewichten etc., maar wat ik echt wil is nog een krachtstation! Ik heb overall bekijken om een goede te vinden en heb 2 gevonden waarvan ik moet kiezen, met uw hulp,-

 

Finnlo Autark 6000 (https://www.fitshop.nl/finnlo-autark-6000-krachtstation-zwart-ham-3940?gclid=Cj0KCQiA-aGCBhCwARIsAHDl5x8YQFVu6JgU1a_o20-sBc-cd8DkUi-YuYXDvn-HNM_hbzAYbwhIILEaAsQnEALw_wcB)

 

Taurus WS7 basis + trekkabel optie (basis:https://www.fitshop.nl/taurus-krachtstation-ws7-tf-ws7-att

Trekkabel:https://www.fitshop.nl/taurus-pulley-voor-krachtstation-ws7-tf-ws7-pull)

 

de verschil tussen de twee is die twee dingen aan de zijkanten voor de borst training (ik ken de woorden niet om dit goed uit te leggen in Nederlands) en dat de Taurus heeft staal gewichten i.p.v. de bumper plastic soort typ platen dat de Finnlo heeft. De Taurus heeft ook geen crunch trekkabel boven de stoel, finnlo wel. Daar is wel een Klijne prijs verschil maar dat maakt geen verschil in mijn beslissing, ik wil gewoon de beste optie.

 

ik zou graag uw hulp willen hebben om deze beslissing te maken want ik twijfel zo veel er over!!

 

Hartelijk bedankt voor alle hulp!

 

 

131D56F5-12F7-4B7F-8E64-2271F3FC64D9.jpeg

Edited by MagnusAa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Waar ik persoonlijk ook erg op zou letten is het maximale gewicht dat je kunt gebruiken, ik zie dat dat bij de taurus 150kg is en bij de finnlo 120kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fit said:

Waar ik persoonlijk ook erg op zou letten is het maximale gewicht dat je kunt gebruiken, ik zie dat dat bij de taurus 150kg is en bij de finnlo 120kg.

Ahhh Inderdaad, dat is wel een plus voor de Taurus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke plus inderdaad! Ik hoop dat het je keuze iets makkelijker maakt want het is erg lastig moet ik zeggen! Het zijn mooie apparaten :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Fit said:

Dikke plus inderdaad! Ik hoop dat het je keuze iets makkelijker maakt want het is erg lastig moet ik zeggen! Het zijn mooie apparaten :) 

Haha ja helpt wel zeker bedankt! :D erg lastig ahhh , ik twijfel zo veel over de oefening mogelijkheden ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn voorkeur is de Finnlo, ziet er allemaal net ff wat degelijker uit. En die 120kg, als jij met voldoende volume traint, kom je daar niet aan🤣

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

17 minutes ago, Shorty said:

Mijn voorkeur is de Finnlo, ziet er allemaal net ff wat degelijker uit. En die 120kg, als jij met voldoende volume traint, kom je daar niet aan🤣

Ik ben ook net pas achtergekomen dat die 120/150 kilo max de gewicht van de gebruiker is en niet de gewicht mogelijkheid vaar mee je kunt trainen 😅😅 heb met een representative van de website gesproken

 

Eigenlijk, heb je 10 kilo minder met de taurus!! De Taurus Max is 90 en 100 voor finnlo

 

dat was echt niet duidelijk op de website haha


En bedankt voor de advies!!
 

 
  •  
Edited by MagnusAa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt de keuze wel makkelijker denk ik, ben het met shorty eens dat de finnlo er iets degelijker uit ziet. En als hij ook meer gewicht heeft is de keuze voor mij snel gemaakt. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Fit said:

Dat maakt de keuze wel makkelijker denk ik, ben het met shorty eens dat de finnlo er iets degelijker uit ziet. En als hij ook meer gewicht heeft is de keuze voor mij snel gemaakt. 

Ja inderdaad veel makkelijker wow... Op eerst vond ik het een beetje mwah dat de gewichten niet van staal zijn gemaakt bij de finnlo, maar ja 10 kilo meer gewichten, de crunch kabel, degelijker uit zien... De keus is gemaakt haha

 

Echt hartstikke bedankt mannen, ik was er zo lang mee bezig.... eindelijk 🤣🙌🏻🙌🏻

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors