Advertentie:

GrootLomp

Nieuw en enthausiast

Recommended Posts

Hoii! 
 

Ik ben liever nog even anoniem, maar wil mij toch graag voorstellen. 
 

Ik ben een gezonde jongeman van 24 jaar oud met een lengte van 202cm en een

gewicht van 118kg. Twee jaar geleden woog ik helaas een flinke 145kg. Doordat ik destijds een hernia op liep door ongezond zwaar tillen tijdens het werk ben ik met instemming van de arts en met hulp van mijn fysio gaan krachttrainen. Na 1 jaar woog ik 115kg, maar kon ik alles weer, zonder fysieke beperking van mijn rug. Dit heeft mijn visie over sport en voeding enorm veranderd. 

 

Door mijn hele leven heen ben ik altijd ongezond zwaar geweest. Dit woog en weegt nu nog altijd zwaar in mijn zelfbeeld.

Gelukkig heeft mijn postuur/bouw zijn voordelen. Zo ben ik van nature vrij sterk, en kan ik op een verantwoorde manier veel tillen. Ook kwam ik er achter dat ik heel geschikt ben voor vechtsporten als kickboxen, waar ik mijn ei goed in kwijt kan. Ook heb ik een paar hele flinke bovenbenen en kuiten en van nature een vrij gespierde bouw. Er zit onder de negativiteit enorm veel potentie, wat mijn enthousiasme aanwakkert. 
 

Mijn lichaamssamenstelling bestaat momenteel uit 44,8% spiermassa en 20% vetmassa. Op 118kg is dit in spiermassa een grove 53kg spiermassa bij 24kg vetmassa. Ik zou graag mijn buik en borstvet verliezen, maar de progressie in spiermassa willen behouden. Een bijna maar niet geheel onmogelijk doel. Is er iemand met ongeveer diezelfde ervaring? Ik ben heel nieuwsgierig naar eventuele adviezen, tips, of je eigen verhaal.

 


 

 

Edited by GrootLomp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik werk zelf ook onregelmatige diensten als ik ochtenddienst heb neem ik brood mee en eet savonds warm Als ik middagdienst heb eet ik tussen de middag warm en neem savonds brood mee. Ok zou dus in jou geval tussen de middag voor het werk warm eten
    • Hallo,   Sinds kort heb ik een nieuw bijbaantje, als boodschappen bezorger bij de Abert Heijn.  Door het baantje werk ik een aantal dagen in de week van 14:00 tot 22:00 en ben ik onderweg op het moment van m'n dagelijkse avondmaaltijd. Ik prep m'n maaltijden omdat ik nu in de cut zit. Deze lijn trek ik graag door maar, hoe warm ik mijn eten nu op?  Tuurlijk kan ik bij willekeurige mensen aanbellen om te vragen of ik de magnetron mag gebruiken, het liefst meid ik dat.    Mijn vraag; Zijn er magnetrons langs de weg te vinden? Bij supermarkten, tankstations, etc? Of weet je betere alternatieven?>   Let me know!
    • Drijf het volume van de beenoefeningen zeker ook op zoals @Traveller040 zei. Enkel leg extension, leg curls en een leg press gaan toch te magertjes zijn voor een goede beenontwikkeling. Neem zeker squatten, romanian deadlift of gewone deadlifts en bijvoorbeeld lunges op in je schema. Laatste zijn compoundoefeningen en zijn algemeen gunstiger voor spierontwikkeling. Je hebt namelijk nogal veel isolatieoefeningen in je routine. Op zich niets mis mee maar ze nemen wel de bovenhand. Neem de verhouding minstens 2/3 compound en 1/3 isolatie in je trainingen.  
  • Sponsors