Advertentie:

GrootLomp

Nieuw en enthausiast

Recommended Posts

Hoii! 
 

Ik ben liever nog even anoniem, maar wil mij toch graag voorstellen. 
 

Ik ben een gezonde jongeman van 24 jaar oud met een lengte van 202cm en een

gewicht van 118kg. Twee jaar geleden woog ik helaas een flinke 145kg. Doordat ik destijds een hernia op liep door ongezond zwaar tillen tijdens het werk ben ik met instemming van de arts en met hulp van mijn fysio gaan krachttrainen. Na 1 jaar woog ik 115kg, maar kon ik alles weer, zonder fysieke beperking van mijn rug. Dit heeft mijn visie over sport en voeding enorm veranderd. 

 

Door mijn hele leven heen ben ik altijd ongezond zwaar geweest. Dit woog en weegt nu nog altijd zwaar in mijn zelfbeeld.

Gelukkig heeft mijn postuur/bouw zijn voordelen. Zo ben ik van nature vrij sterk, en kan ik op een verantwoorde manier veel tillen. Ook kwam ik er achter dat ik heel geschikt ben voor vechtsporten als kickboxen, waar ik mijn ei goed in kwijt kan. Ook heb ik een paar hele flinke bovenbenen en kuiten en van nature een vrij gespierde bouw. Er zit onder de negativiteit enorm veel potentie, wat mijn enthousiasme aanwakkert. 
 

Mijn lichaamssamenstelling bestaat momenteel uit 44,8% spiermassa en 20% vetmassa. Op 118kg is dit in spiermassa een grove 53kg spiermassa bij 24kg vetmassa. Ik zou graag mijn buik en borstvet verliezen, maar de progressie in spiermassa willen behouden. Een bijna maar niet geheel onmogelijk doel. Is er iemand met ongeveer diezelfde ervaring? Ik ben heel nieuwsgierig naar eventuele adviezen, tips, of je eigen verhaal.

 


 

 

Edited by GrootLomp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey, knap van je verwezenlijkingen en welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors