Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Open the gates..............charge!

Recommended Posts

Beste sportvrienden,

 

We staan op de drempel van een periode waar we ons weer kunnen beproeven. Wringend ijzer, krakende spieren, vertrokken gezichten en het ongeëvenaarde gevoel na de work out. Sinds lange tijd is er weer zicht op een solide periode waarin we onze sport een nieuwe boost kunnen geven.

Middels dit artikeltje wil ik jullie allemaal een hart onder de riem steken. Het was een lastige tijd; het openbare leven lag nagenoeg stil en voor wat betreft de sport: diepe frustratie, ontgoocheling en teleurstelling. We kunnen deze tijd langzaam maar zeker af gaan sluiten. Dat zal niet voor iedereen meevallen. 

Ik ben er echter van overtuigd dat we de draad weer snel op zullen en kunnen pakken. In ieder geval mijn respect voor alle ijzeren mannen en vrouwen die hun sport weer oppikken en doorgaan.

 

Ik wens jullie veel succes, sportiviteit en uiteraard gigantische resultaten! Tot ziens op deze site of anderzijds. Geert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hetzelfde Geert! Ik kijk er ENORM naar uit om weer een normale workout te kunnen hebben in de gym! :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Fit:

Hetzelfde Geert! Ik kijk er ENORM naar uit om weer een normale workout te kunnen hebben in de gym! :D 

 

Thuis toch niet de workouts kunnen doen zoals je zou willen?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden zei Scato89:

 

Thuis toch niet de workouts kunnen doen zoals je zou willen?

Dat wel Scato. Maar af en toe ´ns met je maten d´r op klappen is ook wel ´ns tof.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-5-2021 at 17:52 zei Scato89:

 

Thuis toch niet de workouts kunnen doen zoals je zou willen?

 

Thuis wel redelijk workouts gehad zeker! Maar ik merk toch dat de motivatie in de gym niet te evenaren is voor mij dan!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pohh ben ongeveer zo blij als een klein kind om straks weer de gym in te kunnen lopene en normaal te kunnen trainen

 

iedereen heel veel succes en sportieve uurtjes

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei smulkwark:

pohh ben ongeveer zo blij als een klein kind om straks weer de gym in te kunnen lopene en normaal te kunnen trainen

 

iedereen heel veel succes en sportieve uurtjes

Thnx Smulkwark. Zelfde voor jou!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bevalt het trainen weer? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet gestopt maar thuis door gegaan. Nu regelmatig naar onze ijzerbunker om met m'n maten te trainen. 

Ja Fit, heb 't wel gemist die contacten, maar zoals altijd komt uiteindelijk alles goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden zei geert gielissen:

Ben niet gestopt maar thuis door gegaan. Nu regelmatig naar onze ijzerbunker om met m'n maten te trainen. 

Ja Fit, heb 't wel gemist die contacten, maar zoals altijd komt uiteindelijk alles goed!

 

Vooral dat ja! De contacten! Ik geniet iedegeval weer van elke training!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat sowieso. Heb van alles geprobeerd op sportgebied 'but nothing beats the iron challenge'.  Het gevoel na een stevige work out is ongeëvenaard. Alleen mensen die zelf onze sport beoefenen kennen dat gevoel. Dat behoeft geen verklaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors