Advertentie:

Gdberghuis

Traps te weinig getraind

Recommended Posts

Ik heb een probleem. Ik ben 19 en ben nu 1.5 jaar sinds corona bezig met krachttraining en bulken. Bulken is tussentijds gestopt dus ik ben niet teveel aangekomen wel een goede 10kg. Nu heb ik dus de afgelopen maanden thuis gesport met te lichte gewichten voor bijvoorbeeld traps wat ik normaal gesproken veel zwaarder kan tillen. Nu zijn mijn traps eig bijna niet aanwezig en ziet het er wat raar uit aan de bovenkant van mn Schouders en vast en zeker ook van de achterkant. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb nu zwaardere gewichten en de sportscholen gaan weer open + ik ben op dit moment aan het droogtrainen (min of meer verplicht omdat ik diabetes type 1 heb en mijn bloedwaarde te hoog is door het vele eten). Kan ik nu met deze zwaardere gewichten + droogtrainen de achterstand inhalen of moet ik per see bulken om het goed te maken? Alvast bedankt! Gr gijs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wanneer je de trapezius aanpakt gaat ie vroeg of laat op de trainingsprikkel reageren. Het lichaam voorziet in de 'reparatie' van het spierweefsel door 't te voorzien van extra bouwstoffen: de proteïnen. Niet iedereen respondeert hetzelfde op een bepaalde oefening dus kan 't bij aanvang een kwestie van doorzetten zijn. Bulken is niet noodzakelijk; mits je uiteraard wel voldoende gevarieerd eet waarbij je de eiwit inname op peil houdt. De achterzijde van je trapezius wordt voor een belangrijk deel ondersteund door de rhomboïdeus.

Een voor mij goede workout voor de trapezius waarbij de rhomboïdeus meegenomen wordt zijn de face pulls en de bent over lateral raises. Houdt de dumbbells op het hoogste punt even vast waarna je ze langzaam laat zakken (negatieve impuls). Hierdoor verzwaar je de oefening zonder dat je een hoger gewicht hoeft te gebruiken. Upright rowing (zowel wide als close grip), met een seconde fixatie op het hoogste punt, geeft ook een goed resultaat.

 

Succes.

P.S.: Een gewichtstoename van 10 kilo is een behoorlijke kneiter. Velen zullen jaloers zijn op deze hoeveelheid toegevoegde massa!

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 uur geleden zei geert gielissen:

Wanneer je de trapezius aanpakt gaat ie vroeg of laat op de trainingsprikkel reageren. Het lichaam voorziet in de 'reparatie' van het spierweefsel door 't te voorzien van extra bouwstoffen: de proteïnen. Niet iedereen respondeert hetzelfde op een bepaalde oefening dus kan 't bij aanvang een kwestie van doorzetten zijn. Bulken is niet noodzakelijk; mits je uiteraard wel voldoende gevarieerd eet waarbij je de eiwit inname op peil houdt. De achterzijde van je trapezius wordt voor een belangrijk deel ondersteund door de rhomboïdeus.

Een voor mij goede workout voor de trapezius waarbij de rhomboïdeus meegenomen wordt zijn de face pulls en de bent over lateral raises. Houdt de dumbbells op het hoogste punt even vast waarna je ze langzaam laat zakken (negatieve impuls). Hierdoor verzwaar je de oefening zonder dat je een hoger gewicht hoeft te gebruiken. Upright rowing (zowel wide als close grip), met een seconde fixatie op het hoogste punt, geeft ook een goed resultaat.

 

Succes.

P.S.: Een gewichtstoename van 10 kilo is een behoorlijke kneiter. Velen zullen jaloers zijn op deze hoeveelheid toegevoegde massa!

Heel erg bedankt voor je nuttige antwoord!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 kilo? Daar geef ik beiden testikels voor!? :P

Allereerst: mega prestatie kerel! Echt trots op wezen.

 

Ten tweede: trapezius moet je mishandelen voordat die groeit... Geert heeft goeie tip! Zeker doen! Daarnaast zijn ouderwetse Shrugs ook perfect. (Trek ze meer naar achter dan omhoog, je zult in de spiegel zien dat ze dan hevig samentrekken!)

 

Groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei Shorty:

10 kilo? Daar geef ik beiden testikels voor!? :P

Allereerst: mega prestatie kerel! Echt trots op wezen.

 

Ten tweede: trapezius moet je mishandelen voordat die groeit... Geert heeft goeie tip! Zeker doen! Daarnaast zijn ouderwetse Shrugs ook perfect. (Trek ze meer naar achter dan omhoog, je zult in de spiegel zien dat ze dan hevig samentrekken!)

 

Groeten!!

o.O.....................xDxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors