Advertentie:

Fit

Barbell shrug (traps)

Recommended Posts

De barbell shrug is een oefening voor de trapezius. Het enige wat je nodig hebt is een barbell met gewichten.

Ga stevig op de grond staan met je voeten ongeveer op heup breedte, pak de barbell en laat hem voor je lichaam hangen. Trek hem vervolgens met je schouders omhoog (en laat je armen gewoon hangen).

Zie onderstaande foto.

 

Barbell-Shrug.jpg

bewerkt door Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Goede tip, vooral dat ze de armen moeten laten hangen en echt alleen de schouders moeten gebruiken. Vaak voorkomende fout is dat ze de armen ook gaan gebruiken bij het shruggen waarbij je dan dus niet een volledige shrug krijgt. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede tip, vooral dat ze de armen moeten laten hangen en echt alleen de schouders moeten gebruiken. Vaak voorkomende fout is dat ze de armen ook gaan gebruiken bij het shruggen waarbij je dan dus niet een volledige shrug krijgt. 

Ja, helemaal mee eens. Walking lunges is ook een leuke variatie imo. Ook goed voor je grip!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis de achterwaartse rotatie nog zodat de schouderbladen elkaar raken. Op die manier worden de traps volledig samengeperst.

Deze ook vaak geprobeerd maar kan me hierin geen houding aangeven, ik krijg die bar niet voorbij mijn kont haha.. Hebben jullie hierin ook een aantal tips, als je de traps volledig kunt samenpersen lijkt me dit wel een enorm effectieve oefening om te doen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zie je welk verschil het uitmaakt tussen trainen met een barbell en een dumbell. Maar houd dit ook in gedachte. Elke vorm van row beweging traint de traps. Zolang de pull zich definieerd binnen een hoek van 90°. De 2 uitersten zijn dan een traditionele barbell shrug(verticale beweging) en face pulls(horizontale beweging).

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/   Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/    
    • Beste medeforummers,   Ik ben nu ongeveer een jaar fanatiek bezig en heb mijn levensstijl drastisch veranderd. Ook ben ik verschillende supplementen gaan nemen waaronder DHEA 50mg(laatste 4 maanden). Ik vind zelf dat mijn resultaten niet in verhouding staan daarom heb ik drie keer mijn testosteron laten testen. Sowieso vind ik de waardes te laag maar de arts zal hier nooit iets voor gaan geven omdat alles nog net binnen de waardes valt. Sinds ik DHEA ben gaan gebruiken is mijn totale T iets toegenomen maar ook mijn SHBG en is mijn vrije testosteron lager Kan dit door de DHEA komen ? Ik ben overigens 36 jaar 1,90 en 90kg en mijn lichaamset blijft schommelen tussen de 18% - 20%.   Ik zal hier onder de uitslagen geven van de laatste drie keer:   Juni 2018   Testosteron 14 nmol/l Vrij Testestosteron (FAI) 27,5 %   (25-95) SHBG 51 nmol/l Albumine niet gestest   December 2017   Testosteron 13 nmol/l Vrije Testo Index 0,42 (0.20 - 1.00) SHBG 31 nmol/l Albumine niet gestest   Oktober 2017   Testosteron 13.2 nmol/l Vrij Testo Index 0.32 (0.20 - 1.00) SHBG 42 nmol/l Albumine 42 nmol/l   Ik ben erg benieuwd naar jullie mening !    
    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition