Advertentie:

Muscle Starter Pack
Fit

Barbell curl (biceps)

Recommended Posts

Sta goed recht op, armen langs je lichaam met de barbell net voor je. Je handen moeten de stang net wat breder vast hebben dan je schouders.

Haal vervolgens het gewicht omhoog met je biceps in een buigende beweging. Let op dat je je lichaam recht houd en alleen kracht zet vanuit je biceps. Ga dus niet met het gewicht lopen zwaaien!

 

Barbell-Curl.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Goed voor de pomp inderdaad, alleen de hoofdreden moet toch zijn voor een betere spiergroei en het vormen van je spier! :)

Probeer reverse grip/pronated grip ook eens.

Uiteraard niet te missen de reverse grip, deze doe ik vaak als laatst met de incline curl. Goede afsluiter voor de biceps! 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition