Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Barbell curl (biceps)

Recommended Posts

Sta goed recht op, armen langs je lichaam met de barbell net voor je. Je handen moeten de stang net wat breder vast hebben dan je schouders.

Haal vervolgens het gewicht omhoog met je biceps in een buigende beweging. Let op dat je je lichaam recht houd en alleen kracht zet vanuit je biceps. Ga dus niet met het gewicht lopen zwaaien!

 

Barbell-Curl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Een andere variant met de small grip is ook een erg fijne oefening hiervan! Vaak pak ik deze curl en maak ik er een supersetje met een smal grip van, je hoeft niet te klagen over een pomp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Goed voor de pomp inderdaad, alleen de hoofdreden moet toch zijn voor een betere spiergroei en het vormen van je spier! :)

Probeer reverse grip/pronated grip ook eens.

Uiteraard niet te missen de reverse grip, deze doe ik vaak als laatst met de incline curl. Goede afsluiter voor de biceps! 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Daar had ik nog nooit van gehoord. Maar ik begrijp als ik de uitvoering zie dat er een grote compressie ontstaat naar het einde van de beweging.
    • Vandaag drag curls geprobeerd als bicepsoefening. Deze bijna uitgestorven oefening beviel met zo goed dat ik ze graag aanbeveel aan mensen die eens een andere trainingsprikkel aan hun biceps willen geven.  Je zal een pak minder gewicht kunnen gebruiken maar daartegenover ervaar je een geweldige contractie  in de biceps, allee ik toch. Werkt vooral op het lange hoofd van de biceps en de oefening zou voor een goede biceps piek zorgen. Ik ben een believer in ieder geval !  
    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
  • Sponsors