Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Barbell curl (biceps)

Recommended Posts

Sta goed recht op, armen langs je lichaam met de barbell net voor je. Je handen moeten de stang net wat breder vast hebben dan je schouders.

Haal vervolgens het gewicht omhoog met je biceps in een buigende beweging. Let op dat je je lichaam recht houd en alleen kracht zet vanuit je biceps. Ga dus niet met het gewicht lopen zwaaien!

 

Barbell-Curl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Een andere variant met de small grip is ook een erg fijne oefening hiervan! Vaak pak ik deze curl en maak ik er een supersetje met een smal grip van, je hoeft niet te klagen over een pomp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Goed voor de pomp inderdaad, alleen de hoofdreden moet toch zijn voor een betere spiergroei en het vormen van je spier! :)

Probeer reverse grip/pronated grip ook eens.

Uiteraard niet te missen de reverse grip, deze doe ik vaak als laatst met de incline curl. Goede afsluiter voor de biceps! 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als je Shorty toch gaat appen moet je zeker even vragen naar Cardarine. Dat is geen Sarm maar is tijdens een cut wel echt een hele dikke plus 💪🏻✅
    • Hai Nick,   heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop! wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
        maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
      Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
        sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent! mvg Sander
    • Hai Gary,   ik ken het niet maar heb het even opgeZocht net. Als je het mij vraagt: weer gewoon een mengsel van dingen die nu gehyped wordt. Als je echt alles tot in de puntjes goed doet en je voeding en training is dus perfect, je zit tegen je max, heel mischien ga je dan een mini sprongetje maken. 
      Dan kan je beter even doorsparen en van dat geld bv een flesje lgd 4033 gaan kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je resultaat boekt en gaat zien. Maar ook hier geldt weer: voeding en training moet kloppen en dan heb je met zo’n middeltje die extra stap. 
        mvg Sander
  • Sponsors