Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Barbell curl (biceps)

Recommended Posts

Sta goed recht op, armen langs je lichaam met de barbell net voor je. Je handen moeten de stang net wat breder vast hebben dan je schouders.

Haal vervolgens het gewicht omhoog met je biceps in een buigende beweging. Let op dat je je lichaam recht houd en alleen kracht zet vanuit je biceps. Ga dus niet met het gewicht lopen zwaaien!

 

Barbell-Curl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Een andere variant met de small grip is ook een erg fijne oefening hiervan! Vaak pak ik deze curl en maak ik er een supersetje met een smal grip van, je hoeft niet te klagen over een pomp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Goed voor de pomp inderdaad, alleen de hoofdreden moet toch zijn voor een betere spiergroei en het vormen van je spier! :)

Probeer reverse grip/pronated grip ook eens.

Uiteraard niet te missen de reverse grip, deze doe ik vaak als laatst met de incline curl. Goede afsluiter voor de biceps! 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Sterk bezig Geert en hoe ziet je split programma er uit over een week gezien ? Ben wel eens benieuwd.
    • Yo, zou jij voor mij deze enquête willen invullen? Je zou mij enorm mee helpen!👇🏾
      https://docs.google.com/forms/d/1NzERixigbCnLhXiqyOK0kMcdvQZU_F0i50r1uiDBlYc/edit?fbzx=5925666009961714656
    • Een tijdje na m'n 'back to basics' zijn de gevolgen al weer merk- en zichtbaar. Het spiergeheugen en de ergens opgeslagen 'oude kennis' doen 't prima. De bekende trainingsroutine is weer terug en bevalt me meer dan uitstekend.  M'n gewicht schommelt nu rond de 90 kg, bij een lengte van 1.73. Het body fat gehalte zal nog niet ideaal zijn maar de kilo's zijn goed verdeeld. Begonnen met 3x wekelijks een total body workout, is het split schema een meer voor de hand liggende optie geworden. Meer aandacht voor de individuele spiergroepen, minder blessure risico door 't afraffelen van oefeningen bij vermoeidheid en een meer uitgebalanceerd geheel. Ben dus erg tevreden met de destijds gemaakte keuze. Hoop nog veel van jullie te leren op deze site net zoals ik jullie met raad en daad zal proberen te ondersteunen.   Hou je haaks en tot gauw!
  • Sponsors