Advertentie:

Fit

Barbell curl (biceps)

Recommended Posts

Sta goed recht op, armen langs je lichaam met de barbell net voor je. Je handen moeten de stang net wat breder vast hebben dan je schouders.

Haal vervolgens het gewicht omhoog met je biceps in een buigende beweging. Let op dat je je lichaam recht houd en alleen kracht zet vanuit je biceps. Ga dus niet met het gewicht lopen zwaaien!

 

Barbell-Curl.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe ook vaak supersetjes met dit soort basic oefeningen. Spelen met verschillende grips is goed voor de pomp inderdaad. 

Goed voor de pomp inderdaad, alleen de hoofdreden moet toch zijn voor een betere spiergroei en het vormen van je spier! :)

Probeer reverse grip/pronated grip ook eens.

Uiteraard niet te missen de reverse grip, deze doe ik vaak als laatst met de incline curl. Goede afsluiter voor de biceps! 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition