Advertentie:

Sign in to follow this  
OndeugendCrossfitmeisje69

Advies nodig!

Recommended Posts

Hi allemaal,

 

In tegenstelling tot mijn naam, ben ik een jongen van 26 die nu ongeveer een maand bezig is met cardio en fitness.

Ik heb een klein beetje overgewicht en ben hard bezig om dit weg te werken. 

Ik wil weten of ik op dit moment goed bezig ben met mijn dieet en schema. Kunnen jullie mij helpen?

Ik doe 3 x per week een full body workout:

 

Chest press 3 x 20
Upper back row 3 x 20
Leg extension 3 x 20
Leg curl 3 x 20
Bicep curl 3 x 20
Tricep curl 3 x 20
Side raise 3 x 20
Lower back 3 x 20
Sit up 3 x 20
Opdrukken 3 x 10

 

Ik merk vooruitgang qua kracht bij verschillende spiergroepen. Sinds een week neem ik na iedere fitness sessie een proteineshake en een proteinereep 

 

Ik doe 2 x per week cardio:

 

20 minuten spinnen 

20 minuten steppen 

10 minuten hardlopen.

 

Ik heb dit dieet samengesteld. Ik varieer met de volgende etenswaren iedere dag:

 

Magere Kwark met Cranberry mix 
2 stukken fruit
Zalm
Eieren
Rundvlees
Kabeljauw
Havermoutpap 
Magere Kwark 
Melk

 

Mijn vraag: werkt dit bevorderlijk voor de spiergroei? 

Mijn vraag: word ik niet dikker hierdoor? Ik stond vanochtend op de weegschaal (Ik moet wel toegeven dat ik al had ontbeten en nog niet naar de wc was geweest) en was aangekomen. Echter, mijn vriendin zei wel dat ze zag dat er wat af was (Ik oogde slanker dan voorheen) ook merk ik dit zelf

 

Ik ben nieuw in de fitness wereld en wil alles verantwoord en goed doen. Bekritiseer gerust en help mij!

 

Edited by OndeugendCrossfitmeisje69

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi en welkom! Ik was op vakantie dus had geen tijd om te reageren :)

 

Er is niets mis met een full body schema echter voor maximale resultaten niet optimaal en al helemaal niet met een 3x20 rep range is mijn ervaring. Probeer dit tussen de 8 en 15 te houden met een goede uitvoering waarbij je spieren ongeveer 45 - 60 sec onder spanning staan en dan 4 sets ipv 3. Waarom 4 sets met minder herhalingen dan 3 srts met meer? Simpelweg omdat je dit qua uitvoering veel beter kunt volhouden om het goed uit te blijven voeren en hierdoor ook het gewicht omhoog kan. 

 

Qua voeding wat je hierboven zegt zegt niet zoveel, je noemt gezonde dingen op met proteïne en vetten, dat is OK. Echter gaat het meer om de verhoudingen dan om wat je uiteindelijk eet. Hier kan je dus het beste een voedingschema voor maken, een handige tool kun je daarvoor in die categorie voeding vinden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dag allemaal,   Ik ben mathijn, 30 jaar. Vader van 2 kinderen. Ik train nu zo ongeveer 14 jaar. Nooit tevreden geweest met het resultaat. Ik denk toch dat ik iets verkeerd doe, aangezien ik altijd 3x per week 1,5 uur sport. Thuis een homegym gemaakt (squatrack waarmee je ook kunt bankkdrukken, verstelbare dumbelset tot 24 kg en pull up bar).  Ik ga 1x per week naar de basic fit voor uitgebreide beentraining, 2x per week train ik thuis. (1x rug en biceps, 1 x borst, schouders en triceps).  Ik heb 2x een half jaar niet gesport door drukte met werk en een verbouwing thuis, in die periodes 2x een hernia gehad. Verlamming aan mijn rechtervoet aan overgehouden (klapvoet). Daaraan ben ik geopereerd waardoor ik weer kan lopen zonder spalk (1 jaar in een revalidatiekliniek gezeten om te kunnen herstellen). Besloten nu nooit meer een training over te slaan, gezien ik dit blijkbaar echt nodig heb.   Nu ben ik lid geworden van dit forum in de hoop dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven. Ik ben niet heel sterk maar ben wel fors gebouwd. Ik bouw snel spieren op, verlies ze ook heel snel als ik wat minder sport. Ik kom ook snel aan en val snel af. Mijn grootste probleem is wat heel veel sporters hebben volgens mij: ga ik training op spiergroei (8 tot 12 herhalingen) word ik snel groot, maar kom ik ook aan in buikvet. Ziet er niet mooi uit, al voel ik me wel heel sterk. Ga ik op kracht training, word ik sneller sterk maar zie je vooral dat ik dikker word. Ga ik op veel herhaling zitten (12 tot 20) voel ik mijn kracht snel verliezen waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Kunnen jullie me advies geven over hoe ik een balans kan vinden om er strakker uit te zien met behoud van mijn kracht.  Nu train ik met herhalingen van 8 tot 12. Squaten durf ik door mijn rug niet met veel gewicht te doen, dus doe ik setjes van bijv. squaten:5x12 herhaling 60 kg, legg press machine 5x12 120 kg.  Bankdrukken 5x15 herhaling met 60 kg (ik heb momenteel niet meer gewicht en vind 60 kg een prima gewicht om op te blijven hangen.    Ik weeg nu zo een 105 kg, ongeveer met een spiermassa van 82 kg. Ik ben 1,91 m lang Vetpercentage is zo een 25%. Die wil ik haar graag naar de 18 % brengen.  Ik kan door mijn rug niet goed cardiosessies doen, en heb er ook een hekel aan.    Ik heb zowat alle dieten al geprobeerd : vasten, ketogeen, combi van die twee, etc, etc. maar niks blijft werken. Alleen effect voor 2 maanden en daarna niet meer vol te houden.    Hebben jullie advies voor mij?   

    • Lekker man gewichten ook goeie progressie👌🏼,   Het stagneren van gewicht is bij mij ook herkenbaar zo’n 2 weken nu al ongeveer, ook ik zit zo rond de 4800 calorieen , en wil eigenlijk niet heel veel hoger meer gaan, ook omdat ik over 8 weken ga droogtrainen/recompen.   Verder blijf ik ook ondanks dat ik niet aankom elke week weer sterker worden, dit is echt top!   Veel succes nog met je cycle maar dat gaat denk ik helemaal goed komen 👌🏼
    • Nu de eindsprint  De lgd is bijna op. Jammergenoeg tussendoor ook corona gehad  het zit niet echt mee tijdens deze kuur. Nu Weer lekker naar de sportschool om het laatste beetje er uit te persen Donderdag mocht ik uit quarantaine dus meteen naar de sportschool Vrijdag judo , zaterdag fitness  zondag 20 km hard gelopen maandag fitness en zo naar judo Ik zal van de week ook weer eens op de weegschaal gaan staan kijken wat die te melden heeft. Als ik in de spiegel kijk ben ik alsnog tevreden over de kuur , ik had er nog meer uit kunnen halen als de sportscholen los waren gebleven.    
  • Sponsors