Advertentie:

Sign in to follow this  
OndeugendCrossfitmeisje69

Advies nodig!

Recommended Posts

Hi allemaal,

 

In tegenstelling tot mijn naam, ben ik een jongen van 26 die nu ongeveer een maand bezig is met cardio en fitness.

Ik heb een klein beetje overgewicht en ben hard bezig om dit weg te werken. 

Ik wil weten of ik op dit moment goed bezig ben met mijn dieet en schema. Kunnen jullie mij helpen?

Ik doe 3 x per week een full body workout:

 

Chest press 3 x 20
Upper back row 3 x 20
Leg extension 3 x 20
Leg curl 3 x 20
Bicep curl 3 x 20
Tricep curl 3 x 20
Side raise 3 x 20
Lower back 3 x 20
Sit up 3 x 20
Opdrukken 3 x 10

 

Ik merk vooruitgang qua kracht bij verschillende spiergroepen. Sinds een week neem ik na iedere fitness sessie een proteineshake en een proteinereep 

 

Ik doe 2 x per week cardio:

 

20 minuten spinnen 

20 minuten steppen 

10 minuten hardlopen.

 

Ik heb dit dieet samengesteld. Ik varieer met de volgende etenswaren iedere dag:

 

Magere Kwark met Cranberry mix 
2 stukken fruit
Zalm
Eieren
Rundvlees
Kabeljauw
Havermoutpap 
Magere Kwark 
Melk

 

Mijn vraag: werkt dit bevorderlijk voor de spiergroei? 

Mijn vraag: word ik niet dikker hierdoor? Ik stond vanochtend op de weegschaal (Ik moet wel toegeven dat ik al had ontbeten en nog niet naar de wc was geweest) en was aangekomen. Echter, mijn vriendin zei wel dat ze zag dat er wat af was (Ik oogde slanker dan voorheen) ook merk ik dit zelf

 

Ik ben nieuw in de fitness wereld en wil alles verantwoord en goed doen. Bekritiseer gerust en help mij!

 

Edited by OndeugendCrossfitmeisje69

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi en welkom! Ik was op vakantie dus had geen tijd om te reageren :)

 

Er is niets mis met een full body schema echter voor maximale resultaten niet optimaal en al helemaal niet met een 3x20 rep range is mijn ervaring. Probeer dit tussen de 8 en 15 te houden met een goede uitvoering waarbij je spieren ongeveer 45 - 60 sec onder spanning staan en dan 4 sets ipv 3. Waarom 4 sets met minder herhalingen dan 3 srts met meer? Simpelweg omdat je dit qua uitvoering veel beter kunt volhouden om het goed uit te blijven voeren en hierdoor ook het gewicht omhoog kan. 

 

Qua voeding wat je hierboven zegt zegt niet zoveel, je noemt gezonde dingen op met proteïne en vetten, dat is OK. Echter gaat het meer om de verhoudingen dan om wat je uiteindelijk eet. Hier kan je dus het beste een voedingschema voor maken, een handige tool kun je daarvoor in die categorie voeding vinden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors