Advertentie:

Sign in to follow this  
Alwaysbulk

2x fullbody schema gezocht

Recommended Posts

Hi allemaal,

ik ben onlangs sinds 6 maandjes   weer begonnen met trainen na 2 jaar gestopt te zijn, daarvoor heb ik 1 jaar getraind en naar mijn gevoel niet genoeg vooruitgang geboekt. Nou wil ik het deze keer goed aanpakken. Ik heb zelf een schemaatje in elkaar geflanst voor 2x in de week fullbody omdat ik Geen tijd heb om vaker in de week te gaan i.v.m werk en 2x in de week boksen ernaast. 

mijn schema ziet er als volgt uit:

Borst: bench press 3 x 10

borst: incline dumbell press 3 x 12

rug: barbell row: 3 x 10

rug: lat pulldown 3 x 12 

benen: Squat 3 x 10 

Benen: leg curl 3 x 12

schouders: overhead press 4 x 10

biceps: barbell curl 4 x 10

triceps: Dips 4 x 8 

Buikspieren: 10-15 minuten. 

Dit schema herhaal ik 2x in de week van boven naar beneden, op maandag& donderdag

Mijn doel is om in massa aan te komen ik hoef niet droger te worden.

stats: leeftijd 23, lengte 1.88m gewicht 74Kg

graag ontvang ik advies/kritiek op wat er beter kan aan mijn schema. 

Edited by Alwaysbulk

Advertentie:

Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 

Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 

Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 

Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook. 

Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20

op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen. 

2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten? 

Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app :)

Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training :D