Advertentie:

macqintosh

Even voorstellen met een klein verzoek...

Recommended Posts

Beste medeforummers,

Bij deze wil ik mij voorstellen.

Ik ben Hans, 48 jaar en al 32 jaar bezig in de sportschool. Ooit begonnen als mager pubertje om van mijn onzekerheid af te komen met Arnold Schwarzenegger als mijn voorbeeld. Al snel kwam ik erachter dat er meer nodig is dan alleen hard aan het staal trekken. Minstens net zo belangrijk zijn voeding, rust en een goed programma waarbij vorm en functie belangrijker zijn dan gewicht. Naast het sporten heeft voeding in het bijzonder altijd mijn interesse gehad. Hoe het lichaam ruwe voedingsstoffen omzet in brandstof voor bijvoorbeeld de spierfunctie.

Vaak kom je in deze sport het gebruik van anabole steroïden tegen. Op zich heb ik niks tegen het gebruik daarvan ware het niet dat er veel neveneffecten mogelijk zijn wat mij persoonlijk altijd heeft weerhouden om het te gebruiken. De neveneffecten treden vooral op door het overdoseren wat helaas weer nodig is om effect te hebben. Maar het is natuurlijk aan een ieder om de risico's af te wegen. Ik heb net zoveel respect voor mensen die het niet als wel gebruiken want een misvatting is dat gebruikers het nemen om lekker lui en snel aan spiermassa te komen maar het tegendeel is waar. Gebruikers moeten vaak nog harder werken maar dat terzijde.

Ook zie je in deze sport veelvuldig gebruik van supplementen waarbij er helaas veel supplementen bij zitten die totaal geen nut hebben maar door slimme marketing wel goed verkocht worden. Zeker nu zogeheten influencers een vlucht nemen en het zogenaamd uit persoonlijke ervaring adviseren te gebruiken. Mijns inziens een kwalijke zaak die snel een tegenwicht nodig heeft.

Daarom heb ik besloten (en met het idee speel ik al een tijdje) om een supplementenlijn op te zetten waarbij de nadruk ligt op no nonsense (dus eerlijk), op natuurlijke basis, duurzaam en een gerechtvaardigde prijs. Hierom ben ik een enquete gestart om een beeld te krijgen waar jullie als fervent sporters op zitten te wachten, if all.

Ik hoop dan ook dat jullie de moeite willen nemen om de enquete in te vullen. Er worden op wat fysieke kenmerken na geen persoonlijke gegevens gevraagd dus het is geheel anoniem.

Hierbij de link: https://www.survio.com/survey/d/R9A5Q0E8T2J6Q1X5U

Alvast bedankt voor jullie medewerking en ik zal jullie vaker spreken op het forum.

Groet,
Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom,

 

Schwarzie blijft toch bij velen de gemeenschappelijke noemer hé :D

Wegens weinig kennis van zaken kan ik niet bevestigen of mensen die "gebruiken" harder moeten trainen. Het leek mij logisch dat ze bij dezelfde trainingsarbeid opmerkelijk beter konden presteren en daaruit volgend meer spiermassa  ontwikkelen.

Het punt dat je aanhaalt van overdosering zal hoogstwaarschijnlijk worden tegengesproken door ervaringsdeskundigen denk ik. Een nauwkeurig gecontroleerde en "veilige" dosering zal al voldoende prestatie bevorderend werken.

Dit geheel terzijde.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hans, 

 

Zeggen dat er neveneffecten zijn die alleen optreden bij overdoseren is inderdaad verkeerd. Die KUNNEN ook optreden bij normale of zelfs LAGE doseringen. Soms is het erger om te weinig te nemen van iets tegenover wat meer.

 

Dat gezegd hebbende; niemand heeft het nodig! Maar als je een bepaalde fysiek in gedachten hebt, zal je soms wel moeten. Zijnde het SARMs of steroïden. Sommige fysieken zijn niet mogelijk zonder extraatjes.

 

Maar! Ik vind het wel goed dat je een no-nonsense productlijn wilt opstarten. Wat wel lastig zal zijn, want je hebt een soort "naambekendheid" nodig... en als die er niet is, zal het in de fitness wereld lastig zijn om echt door te breken. Desalniettemin, heel veel succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors