Advertentie:

Sign in to follow this  
Robindm

Voeding voor een cut

Recommended Posts

Wou graag eens horen welke voeding voor jullie onmisbaar is tijdens een cut? 

 

Eventueel ook welke supplementen jullie aanraden wanneer je dit doet. 

 

Ik kan zelf heel vlot bijkomen in massa maar heb het altijd moeilijk bij een cut. Ik eet wel gezond en heel eiwitrijk (kip peulvruchten, Whey, makreel,...) 

 

Maar ik blijf toch vaak last hebben van een hongergevoel waardoor ik toch vaak iets meer eet dan goed is voor me. 

 

Over de afgelopen 2 jaar heen ben ik van 122kg (puur vet) afgevallen tot 83kg. Dit lijkt zo een beetje het plafond voor me. In die tijd deed ik aan intermediate fasting, iets dat ik nu niet goed durf uit angst voor ketabolisme. 

Een hele mooie progressie maar ondanks dat ik minstens 4x per week goed train heb ik toch nog een skinny fat look. 

 

Het doel is uiteindelijk om op 78kg te geraken met een zo laag mogelijk vetpercentage. Al pin ik me niet te veel vast op het nummer. Een mooi strak lichaam is het hoofddoel. 

 

 

Wat zijn jullie gedachten ervaringen? Als jullie tips hebben zijn deze in ieder geval zeer welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hier kan ik je niet echt helpen..

ik gooi me koolhydraten en vetten op een minimum en verhoog me eiwitten..

maar ik heb een snelle verbranding. Dus afhankelijk van een bepaalde hoeveelheid koolhydraten.. 

daardoor hoef dus ook niet echt te cutten.

ben door het jaar redelijk droog 🤪🤪 

bulken is voor mij helaas echt een uitdaging.🥺

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je huidige BMI?  BMI berekenen

 

Ik raad aan om van zware naar lichte gewichten te trainen. Werkte bij mij altijd goed.

begin bij je maximum, dan 70%, dan 50%, dan 30% alles snel achter elkaar. en zo lang mogelijk volhouden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je cut en dus minder calorieën tot je kan nemen zorg er dan voor dat het gros van je voeding "whole foods" zijn. Onbewerkt voedsel dat je goed vult. Aan je training hoef je weinig tot niets te veranderen in een cut tenzij je echt naar die shredded levels gaat zal je alles wat beter moeten managen qua herstel rust etc maar dat is voor het gros niet van toepassing. 

 

Verder zou een voorbeeld van je voedingsschema helpen om beter te oordelen want een aantal producten opnoemen kunnen we niet heel veel mee. Verder is er geen wondermiddel om droog te worden. Minder eten dan je verbruikt, TIJD (rome is ook niet in 1 dag gebouwd), doorzettingsvermogen en de wil om je "droom"fysiek te realiseren + honger hebben hoort er nu eenmaal bij als je al een tijdje aan het cutten bent. Dit kan je manage zoals gezegd met je voeding, extra water/koffie etc drinken.

 

Ik weet niet of je aan calorie tellen/tracken doet maar dit kan ook helpen. Mensen denken altijd dat ze minder eten dan dat ze daadwerkelijk doen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this