Advertentie:

Sign in to follow this  
Kyra

Vollere benen en billen

Recommended Posts

Hi allemaal, 

Wat is een juiste trainingsschema voor vollere benen en billen? Ik train al 10 jaar en nu sinds enige tijd vanuit huis. Dus mijn spieren zijn wel een het ander gewend. 
Ik zie op YouTube bloggers die een schema geven met 3 dagen kracht en 1 dag rust. Ik doe dit nu al ruim 2 weken en mijn benen zijn er juist dunner en strakker van geworden maar dat is niet iets wat ik wil :) enige tips? Ik probeer trouwens ook veel eiwitten te eten en nu sinds enkele dagen ook gestart met size gainer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

5 uur geleden zei Kyra:

Hi allemaal, 

Wat is een juiste trainingsschema voor vollere benen en billen? Ik train al 10 jaar en nu sinds enige tijd vanuit huis. Dus mijn spieren zijn wel een het ander gewend. 
Ik zie op YouTube bloggers die een schema geven met 3 dagen kracht en 1 dag rust. Ik doe dit nu al ruim 2 weken en mijn benen zijn er juist dunner en strakker van geworden maar dat is niet iets wat ik wil :) enige tips? Ik probeer trouwens ook veel eiwitten te eten en nu sinds enkele dagen ook gestart met size gainer. 

Welkom Kyra,

 

Denk dat je als gevorderde wel 20 sets en meer in de week voor benen aankan. Natuurlijk best verspreiden over meerdere dagen. Of je 2 of 3 dagen in de week benen kan trainen hangt af van je herstelvermogen. Voelen ze na 1 dag rust nog zwaar en verzuurd aan heb je nog een dagje langer rust nodig. Weet niet over welk trainingsmateriaal je thuis beschikt maar squat in al zijn variaties, bulgarian split squat, lunges, hip thrust, romanian deadlift enzovoort zijn de eerste zaken die door mijn hoofd schieten. Voor mij persoonlijk is bulgarian split squat een uitdaging en duurt het al wel een tijdje voordat je met deze oefening tegen je plafond zit. Of je moest gruwelijk sterk zijn in je benen natuurlijk, dat kan. De beste oefening voor mijn billen was een gewone goblet squat. Zowiezo vind ik squaten, maar dan lekker diep, een echte but booster ! Variatie brengen, de benen martelen en blijven uitdagen is aangewezen, te meer daar je al 10 jaar traint. Een specifiek schema kan ik je niet geven, is heel persoonsgebonden. Hier op de site zullen mensen met meer know how je daarin beter kunnen adviseren. Het aloude piramidesysteem waar je elke set verzwaart is goed maar evengoed kan je straight sets doen en elke week het gewicht verhogen zolang er maar progressive overload gehanteerd wordt.

 

Succes

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, Als je in rusttoestand onrustige gevoel hebt in de benen, niet pijn maar gewoon vervelend. Geeft dat ook aan dat je rust moet houden? Of kan ik gewoon doorgaan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors