Advertentie:

Sign in to follow this  
Kyra

Vollere benen en billen

Recommended Posts

Hi allemaal, 

Wat is een juiste trainingsschema voor vollere benen en billen? Ik train al 10 jaar en nu sinds enige tijd vanuit huis. Dus mijn spieren zijn wel een het ander gewend. 
Ik zie op YouTube bloggers die een schema geven met 3 dagen kracht en 1 dag rust. Ik doe dit nu al ruim 2 weken en mijn benen zijn er juist dunner en strakker van geworden maar dat is niet iets wat ik wil :) enige tips? Ik probeer trouwens ook veel eiwitten te eten en nu sinds enkele dagen ook gestart met size gainer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

5 uur geleden zei Kyra:

Hi allemaal, 

Wat is een juiste trainingsschema voor vollere benen en billen? Ik train al 10 jaar en nu sinds enige tijd vanuit huis. Dus mijn spieren zijn wel een het ander gewend. 
Ik zie op YouTube bloggers die een schema geven met 3 dagen kracht en 1 dag rust. Ik doe dit nu al ruim 2 weken en mijn benen zijn er juist dunner en strakker van geworden maar dat is niet iets wat ik wil :) enige tips? Ik probeer trouwens ook veel eiwitten te eten en nu sinds enkele dagen ook gestart met size gainer. 

Welkom Kyra,

 

Denk dat je als gevorderde wel 20 sets en meer in de week voor benen aankan. Natuurlijk best verspreiden over meerdere dagen. Of je 2 of 3 dagen in de week benen kan trainen hangt af van je herstelvermogen. Voelen ze na 1 dag rust nog zwaar en verzuurd aan heb je nog een dagje langer rust nodig. Weet niet over welk trainingsmateriaal je thuis beschikt maar squat in al zijn variaties, bulgarian split squat, lunges, hip thrust, romanian deadlift enzovoort zijn de eerste zaken die door mijn hoofd schieten. Voor mij persoonlijk is bulgarian split squat een uitdaging en duurt het al wel een tijdje voordat je met deze oefening tegen je plafond zit. Of je moest gruwelijk sterk zijn in je benen natuurlijk, dat kan. De beste oefening voor mijn billen was een gewone goblet squat. Zowiezo vind ik squaten, maar dan lekker diep, een echte but booster ! Variatie brengen, de benen martelen en blijven uitdagen is aangewezen, te meer daar je al 10 jaar traint. Een specifiek schema kan ik je niet geven, is heel persoonsgebonden. Hier op de site zullen mensen met meer know how je daarin beter kunnen adviseren. Het aloude piramidesysteem waar je elke set verzwaart is goed maar evengoed kan je straight sets doen en elke week het gewicht verhogen zolang er maar progressive overload gehanteerd wordt.

 

Succes

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, Als je in rusttoestand onrustige gevoel hebt in de benen, niet pijn maar gewoon vervelend. Geeft dat ook aan dat je rust moet houden? Of kan ik gewoon doorgaan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors