Advertentie:

Sign in to follow this  
Kyra

Vollere benen en billen

Recommended Posts

Hi allemaal, 

Wat is een juiste trainingsschema voor vollere benen en billen? Ik train al 10 jaar en nu sinds enige tijd vanuit huis. Dus mijn spieren zijn wel een het ander gewend. 
Ik zie op YouTube bloggers die een schema geven met 3 dagen kracht en 1 dag rust. Ik doe dit nu al ruim 2 weken en mijn benen zijn er juist dunner en strakker van geworden maar dat is niet iets wat ik wil :) enige tips? Ik probeer trouwens ook veel eiwitten te eten en nu sinds enkele dagen ook gestart met size gainer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

5 uur geleden zei Kyra:

Hi allemaal, 

Wat is een juiste trainingsschema voor vollere benen en billen? Ik train al 10 jaar en nu sinds enige tijd vanuit huis. Dus mijn spieren zijn wel een het ander gewend. 
Ik zie op YouTube bloggers die een schema geven met 3 dagen kracht en 1 dag rust. Ik doe dit nu al ruim 2 weken en mijn benen zijn er juist dunner en strakker van geworden maar dat is niet iets wat ik wil :) enige tips? Ik probeer trouwens ook veel eiwitten te eten en nu sinds enkele dagen ook gestart met size gainer. 

Welkom Kyra,

 

Denk dat je als gevorderde wel 20 sets en meer in de week voor benen aankan. Natuurlijk best verspreiden over meerdere dagen. Of je 2 of 3 dagen in de week benen kan trainen hangt af van je herstelvermogen. Voelen ze na 1 dag rust nog zwaar en verzuurd aan heb je nog een dagje langer rust nodig. Weet niet over welk trainingsmateriaal je thuis beschikt maar squat in al zijn variaties, bulgarian split squat, lunges, hip thrust, romanian deadlift enzovoort zijn de eerste zaken die door mijn hoofd schieten. Voor mij persoonlijk is bulgarian split squat een uitdaging en duurt het al wel een tijdje voordat je met deze oefening tegen je plafond zit. Of je moest gruwelijk sterk zijn in je benen natuurlijk, dat kan. De beste oefening voor mijn billen was een gewone goblet squat. Zowiezo vind ik squaten, maar dan lekker diep, een echte but booster ! Variatie brengen, de benen martelen en blijven uitdagen is aangewezen, te meer daar je al 10 jaar traint. Een specifiek schema kan ik je niet geven, is heel persoonsgebonden. Hier op de site zullen mensen met meer know how je daarin beter kunnen adviseren. Het aloude piramidesysteem waar je elke set verzwaart is goed maar evengoed kan je straight sets doen en elke week het gewicht verhogen zolang er maar progressive overload gehanteerd wordt.

 

Succes

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, Als je in rusttoestand onrustige gevoel hebt in de benen, niet pijn maar gewoon vervelend. Geeft dat ook aan dat je rust moet houden? Of kan ik gewoon doorgaan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Nick,   Ben blij dat je een pak beter bent. Langzaam aan de weg timmeren nu zonder te belasten inderdaad. Hou het leuk. Kom wel goed !
    • Welkom Nick,   die chemotherapie is natuurlijk een aanslag op je lichaam. Ik zou zeggen geniet van het sporten en leg de lat niet meteen te hoog voor jezelf dit levert stress op en is voor niemand goed. je moet heel wat hebben meegemaakt. goede combi fitness en mtb doe ik ook krachttraining op de sportschool en hardlopen en mtb en lekker buiten 
    •   Jawel hoor, maar als je 25% bodyfat hebt, is het geen goed idee daar eerst nog spiermassa bij te zetten. Gaat ook veel minder snel dan wanneer je eerst even het grote gedeelte eraf werkt en DAN daar de massa bijzet.   Je lichaam wordt niet graag zwaarder namelijk!
  • Sponsors