Advertentie:

wannabeshredded

H E L P aub! 62KG en 20% bodyfat(meeste visceraal dan nog!)

Recommended Posts

Ik ben bang om mijn gezondheid nog te verergeren.
ik ben redelijk droog qua bovenlichaam en benen ,maar heb veel visceraal vet!
alle afbeeldingen zijn van dezelfde dag, eerste is volledig alles hangen preworkout , rest is postworkout geflexed. help me aub!!

bedankt voor alle reacties alvast!

ik weeg 62 kg ochtendgewicht en ik ben 1 meter 80 centimeter. 
supermager dus, maar ook 10% hoger lichaamsvet dan ik als kind was, ik ben nu 29 jaar oud. 

hoop dat deze informatie helpt:

normaal gesproken eet ik de laatste 2 maanden ongeveer 1600-1800 calorieën op dagen dat ik werk (8 uur wandelen en soms wat kleine dozen verplaatsen) ,
op dagen thuis eet ik ongeveer 1200-1400 calorieën, ik heb de afgelopen 3 weken intermittend fasting gedaan volgens 16/8, om makkelijker een calorietekort te creëren.

ik heb enkel de afgelopen 1,5 week hard getraind, nadat ik de afgelopen 3 maanden een pauze had gehad van de sportschool.. wat kan ik doen om mijn gezondheid en lichaam te verbeteren?

1 moet ik in een zwaar calorietekort blijven en if & hard trainen elke dag 30 minuten tussen 5-10 reps?

2 eet ik mijn normale onderhoudscalorien ? dus +- 2000 calorien per dag en elke dag 30 minuten hard blijven trainen in het bereik van 5-10 reps?

3 bulken en mijn visceraal vet nog meer verhogen tot nog ongezondere niveaus???

4 een beter voorstel???

alle hulp is massas gewaardeerd, ik wil van deze lichaamscompositie af!
thanks! all the love!

me1.png

me2.png

me3.png

Advertentie:

Super bedankt voor uw reactie!

Het kleine beetje vet die ik heb bevindt zich onderaan mijn buik en op mijn onderrug, zeker 3-4cm als ik het vastneem, in verhouding met mijn gewicht en lage spiermassa is dit veel, en ook voornamelijk in vergelijking met toen ik 18 jaar was, toen had ik dit nog helemaal niet.

Eiwitten zitten de laatste weken tussen 80 en 100 gram, Maar ik heb net een ingave gehad en denk dat ik besef dat ik rond de 160 gram zou moeten eten en rond de 1600-2000 calorien en hard trainen en gewoon geduldig zijn en eerst IETS van spiermassa opbouwen zodat ik een hoger BMR heb, want 1000 calorien eten en 100gram proteinen is te weinig voor spieropbouw/behoud en dus verlies ik gewoon  spieren ipv vet tijdens mijn 'cut' de laatste weken, hopelijk zit ik met deze gedachte op het juiste spoor?

Nogmaals 1000x dank :)

:)

Edited by wannabeshredded

1 uur geleden zei wannabeshredded:

Eiwitten zitten de laatste weken tussen 80 en 100 gram, Maar ik heb net een ingave gehad en denk dat ik besef dat ik rond de 160 gram zou moeten eten en rond de 1600-2000 calorien en hard trainen en gewoon geduldig zijn en eerst IETS van spiermassa opbouwen zodat ik een hoger BMR heb, want 1000 calorien eten en 100gram proteinen is te weinig voor spieropbouw/behoud en dus verlies ik gewoon  spieren ipv vet tijdens mijn 'cut' de laatste weken, hopelijk zit ik met deze gedachte op het juiste spoor?

Dit gaat al in een betere richting. Meer spiermassa betekent meer energieverbruik. Hetzelfde kan gezegd worden van meer proteïne. Mensen staan er niet bij stil maar het kost het lichaam een pak meer energie om proteine af te breken en naar hun bestemming te brengen dan koolhydraten en vetten. Hou er ook rekening mee dat een te laag calorie inname op den duur zich gaat wreken tegen je lichaam. Hormonaal en mentaal loop je het risico er op achteruit te gaan.

• Like 1

Peter heeft alles al gezegd!

Werk vooral aan een beter zelfbeeld joh, ik zie niet veel mis met jouw fysiek hoor.

VEEL vet, dat is echt niet iets wat ik zie. Gewoon lekker doorgaan met doen wat goed voelt! :)

Groeten!

• Like 1

HEY IEDEREEN! :D

Bedankt voor de reacties so far,

Bij deze eventjes wat progres pics:

Foto's genomen 30 minuten geleden post workout.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Sowieso is 1000kcal veel te weinig. Je 2de inschatting is al een stuk beter. Je kan in principe redelijk simpel je behoefte berekenen door de vele calculators op internet. Deze zijn zeker niet heel aaccuraat maar zo heb je iig een kcal getal. houd dit gwn paar weken aan en kijk wat je gewicht etc doet. Pas hierop je kcal aan naar boven of beneden of hou het zo als je tevreden bent.

2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht zit je altijd goed. Vet en koolhydraten zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk meer fan van hogere koolhydraten dan vet. Houd zelf ongeveer 0.8 gram vet per kg lichaamsgewicht aan. In een bulk is dit vaak rond de 1 gr per kg lichaamsgewicht. Wat ik overhoud aan kcal is voor koolhydraten. Je moet gewoon beetje spelen met de macro's ieder lichaam is anders. Hou eiwitten iig altijd ongeveer gelijk bij voorkeur rond de 2 gram per kg lichaamsgewicht zit je altijd goed. (Kijk niet op een paar gram is totaal verloosbaar of het nu 160 of 162 gram per dag is)

Verder heb geduld! Rome is niet in 1 dag verbouwd en jouw ideale lichaam ook niet. Dit duurt jaren van doorzetten en alles eromheen. 

Verder geniet gewoon van het proces, het is af en toe afzien en wil je opgeven maar als je eenmaal daar bij je doel bent maakt het alles dubbel en dwars waar!

• Like 1

On 10/1/2021 at 3:51 PM, Traveller040 said:

Pas hierop je kcal aan naar boven of beneden of hou het zo als je tevreden bent.

2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht zit je altijd goed. Vet en koolhydraten zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk meer fan van hogere koolhydraten dan vet. Houd zelf ongeveer 0.8 gram vet per kg lichaamsgewicht aan. In een bulk is dit vaak rond de 1 gr per kg lichaamsgewicht. Wat ik overhoud aan kcal is voor koolhydraten. Je moet gewoon beetje spelen met de macro's ieder lichaam is anders. Hou eiwitten iig altijd ongeveer gelijk bij voorkeur rond de 2 gram per kg lichaamsgewicht zit je altijd goed. (Kijk niet op een paar gram is totaal verloosbaar of het nu 160 of 162 gram per dag is)

Verder heb geduld! Rome is niet in 1 dag verbouwd en jouw ideale lichaam ook niet. Dit duurt jaren van doorzetten en alles eromheen. 

Verder geniet gewoon van het proces, het is af en toe afzien en wil je opgeven maar als je eenmaal daar bij je doel bent maakt het alles dubbel en dwars waar!

BEDANKT voor jouw uitgebreide reactie! :D En wat je zegt is heel interesant en logisch :) groetjes