Advertentie:

Fit

Oppakken na de lockdown

Recommended Posts

Ik vroeg mij af hoe het bij iedereen verloopt. Iedereen de slag weer goed te pakken? 

Doe je dingen anders nu dan voor de lockdown? 

Advertentie:

Aantal dingen wat ik heb geleerd door de lockdowns en alles eromheen:

- je lichaam verliest inderdaad niet graag spiermassa ook niet als je een tijd niet optimaal kunt trainen. Zolang je bezig blijft en kan onderhouden verlies je weinig tot niets en wat je verliest komt wel weer terug door het bekende muscle memory.

- er is meer dan alleen de gym haha. Nee door de lockdown ben ik wel gaan realiseren dat er soms belangrijkere dingen zijn dan gym/sporten en de gehele levensstijl. Persoonlijk geniet ik nu wat meer van de kleinere dingen in het leven en leer je die meer waarderen dan voorheen.

- mijn motivatie om te groeien etc is juist alleen maar toegenomen door de lockdowns. Juist omdat 80% van de mensen opgeeft in deze tijden en denkt waarom doe ik het ook blijf ik (jij) doorgaan en dat onderscheid je van een groot deel van de bevolking en dat zie je terug in het fysiek en levenstijl. Kijkend naar groot deel van mijn vrienden die ik een paar maanden niet zag (ook omdat ik in het buitenland zat) waren ze allemaal flink aangekomen en zagen er wat slechter uit door de stress etc (eigen bedrijven) of de fuck it mentaliteit. 

Kortom de slag weer goed te pakken hier. Ben op het moment bezig met een lean bulk en langzaam de kcal te verhogen om mezelf zo in een mooie positie te zetten voor een volgende cycle die ik of begin dec of begin jan wil gaan starten. 

Door de lockdown ben ik juist weer begonnen met fanatiek sporten

voor die tijd deed ik 1 keer in de week judo

nu 3 keer fitness 1 keer judo en zondagochtend loop ik 12 tot 20 km

merk nu ik weer meer mensen zie dat ze me niet altijd begrijpen.

eerder nam ik ook nog wel een biertje te veel nu al een paar maanden bijna of helemaal niks. Ik voel me er erg goed bij en daar gaat het om volgens mij.

bij anderen zijn de kilo’s er flink bij aangekomen bij mij gelukkig niet.

• Like 1

@Traveller040 heeft helemaal gelijk. Spiermassa verlies je niet snel EN inderdaad... er is meer dan de gym. 

Ben allemaal voorzichtig met je mentale gezondheid. Hou van jezelf EN van de gym.

Verbeter jezelf elke dag, niet alleen fysiek! :)

57 minuten geleden zei Shorty:

@Traveller040 heeft helemaal gelijk. Spiermassa verlies je niet snel EN inderdaad... er is meer dan de gym. 

Ben allemaal voorzichtig met je mentale gezondheid. Hou van jezelf EN van de gym.

Verbeter jezelf elke dag, niet alleen fysiek! :)

Wat een wijze woorden haha! :) 

Zelf heb ik ervaren hoe "extreem" ik gehecht was aan de gym, en dat ik maar moest moest gaan van mezelf. Nu alles op een "iets" lager pitje en resultaat blijft. Ben zelf van 6x per week naar 4 x per week gaan sporten.

Op 12-10-2021 at 22:18 zei Fit:

Ik vroeg mij af hoe het bij iedereen verloopt. Iedereen de slag weer goed te pakken? 

Doe je dingen anders nu dan voor de lockdown? 

Erg zwaar, schommel erg in gewicht de laatste tijd. Te zwaar gestart nu hier en daar wat pijntjes (schouder en pols) dus laatste tijd lichter aan het trainen 😔