Advertentie:

Hansie

Zink supplement goed of slecht idee

Recommended Posts

Nemen jullie een zink supplement en zo ja hoeveel mg ? Online spreekt men van 25 mg als maximale bovengrens maar met 10 mg zou je al aan 100% van de dagelijkse behoefte voldoen.

Wat lijkt jullie een veilige dosering ?

Te veel zou slecht zijn voor bloedarmoede, ijzeropname, haaruitval, maag-en darmstelsel enzovoort.

Juiste dosis bevordert de aanmaak van eiwitten, goed voor immuunsysteem, testosteron verhogend etc.

Normaal gezien zou maar 8% van de bevolking een tekort hebben en in een gevarieerde voeding dreig je niet snel een tekort te hebben.

In de huidige tijdsgeest zou het ook nuttig zijn om weerstand te bieden bij covid-19 infectie.

 

Sportieve groeten

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

4 tabletten(dagdosis) van een supplement dat ik neem bevat 10mg Zink. Ik neem zelden de volledige dosis want in het verleden heb ik eens geëxperimenteerd met 20mg Zink per dag. Na de 2de dag gaf ik het over onmiddelijk na inname. Ik had dus duidelijk teveel Zink in mijn lichaam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei Peter Wouters:

4 tabletten(dagdosis) van een supplement dat ik neem bevat 10mg Zink. Ik neem zelden de volledige dosis want in het verleden heb ik eens geëxperimenteerd met 20mg Zink per dag. Na de 2de dag gaf ik het over onmiddelijk na inname. Ik had dus duidelijk teveel Zink in mijn lichaam. 

Dus toch 10 mg, ja dacht het al. Die 25 zou dan als bovengrens van de pot gerukt zijn :D Ik ga het dan zelf bij 5 mg houden. Thanks Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Peter ook al aangeeft merk je vanzelf wel als je zink te hoog is. Met een gevarieerd voedingspatroon ben je er al voor zo'n 80%. Ik zelf pak 10mg maar doe dit om de dag dus in principe ook 5mg per dag.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf neem ik geen extra zink supplement, dit zit al in mijn multivitaminen. En dit is de aanbevolen hoeveelheid welke ik dus met zink zo houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf neem ook geen extra, en ALS ik zou nemen, zou het maximaal die 10 zijn. Simpelweg omdat er natuurlijk in je voeding ook wat zit, en als je het ECHT goed doet... zit alles in je voeding. Maar dat laatste is in deze "voorverpakte" voedselindustrie erg lastig. :(

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik werk zelf ook onregelmatige diensten als ik ochtenddienst heb neem ik brood mee en eet savonds warm Als ik middagdienst heb eet ik tussen de middag warm en neem savonds brood mee. Ok zou dus in jou geval tussen de middag voor het werk warm eten
    • Hallo,   Sinds kort heb ik een nieuw bijbaantje, als boodschappen bezorger bij de Abert Heijn.  Door het baantje werk ik een aantal dagen in de week van 14:00 tot 22:00 en ben ik onderweg op het moment van m'n dagelijkse avondmaaltijd. Ik prep m'n maaltijden omdat ik nu in de cut zit. Deze lijn trek ik graag door maar, hoe warm ik mijn eten nu op?  Tuurlijk kan ik bij willekeurige mensen aanbellen om te vragen of ik de magnetron mag gebruiken, het liefst meid ik dat.    Mijn vraag; Zijn er magnetrons langs de weg te vinden? Bij supermarkten, tankstations, etc? Of weet je betere alternatieven?>   Let me know!
    • Drijf het volume van de beenoefeningen zeker ook op zoals @Traveller040 zei. Enkel leg extension, leg curls en een leg press gaan toch te magertjes zijn voor een goede beenontwikkeling. Neem zeker squatten, romanian deadlift of gewone deadlifts en bijvoorbeeld lunges op in je schema. Laatste zijn compoundoefeningen en zijn algemeen gunstiger voor spierontwikkeling. Je hebt namelijk nogal veel isolatieoefeningen in je routine. Op zich niets mis mee maar ze nemen wel de bovenhand. Neem de verhouding minstens 2/3 compound en 1/3 isolatie in je trainingen.  
  • Sponsors