Advertentie:

Kyra

Welke halterstang voor squat en deadlifting

Recommended Posts

Hi allemaal,

ik wil een halterstang met schijven kopen voor home gym. Heb even jullie tips nodig hiervoor🥰 want ik kom er zelf niet uit. 
Mijn doel is booty grow en spiermassa in de benen. Ik weet niet of het dan uitmaakt welke halterstang en welke schijven ik moet nemen maar misschien hebben jullie wel een idee hiervoor? En misschien kennen jullie ook een site waar ik het iets voordeliger kan bestellen?
Liefs,

Kyra

Edited by Kyra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Kyra welke stang en gewichten maakt niet zoveel uit, als hij maar stevig genoeg is om het aantal kilo's te tillen wat jij wilt gebruiken. Ik raad echter aan geen kunstof schijven te nemen deze zijn namelijk met iets gevuld en niet stevig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kyra,

220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is.

200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.

 

Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...

 

Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat.

Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.

 

Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.

 

Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv.

Gorilla sports

Decathlon

Helisports

Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-10-2021 at 19:06 zei Peter Wouters:

Hallo Kyra

 

Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth. 

 

 

 

Ja! Hele goeie voor dikke billen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Berichten

    • Beste fitness beoefenaar,

      Voor een onderzoekje (educatief), heb ik een korte, hele simpele enquête gemaakt!
      Heb je een minuutje of twee over? Ik zou het heel tof vinden als je de tijd vindt om mijn vragen te beantwoorden.

      Link

      Mijn dank is enorm !

      Groet,
    • It was invented by John Sheaffer with the aim of driving strength in the following movements: Squat Bench press Deadlift  Overhead Press   Je wordt er sterker van, maar dit schema geeft minder massa en doet niks voor vetverbranding.
      Als je 2x5 traint, en dan 1xAMRAP... kan je óf maar 5 reps doen (misschien 6), óf je train de eerste 2x5 te licht.
      Het zal ongetwijfels iets voor je doen, maar het ligt niet in lijn met je doel.

      Voor kracht is 5x5 erg goed, voor massa 12/12/10/10 óf 15/12/10/8 óf 12/10/8/6 (iets meer focus op kracht).
      Ik ben 42, dus ivm blessures doe ik bijna niks onder de 8 reps. Tenminste... niet met opzet, soms zit er gewoon ff niks meer in de tank. Met 15 herhalingen merk ik dat ik kracht verlies en daarmee niet  optimaal massa aan zet. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk  We zijn niet gelijk.

           
    • Ik volg op aanraden van jullie leden deze workout. Ik heb me volledig ingelezen en gisteren geprobeerd. Het is me zeer goed bevallen hoor.  2sets van 5 reps / 1 set as many reps as possible. Lees gerust de link eens door.  Maar neem je tijd want het is nogal een boterham 😀..    Wat mijn voeding betreft ga ik zeker eens langsgaan bij een coach.    Thx voor de reactie!       
  • Sponsors