Advertentie:

Kyra

Welke halterstang voor squat en deadlifting

Recommended Posts

Hi allemaal,

ik wil een halterstang met schijven kopen voor home gym. Heb even jullie tips nodig hiervoor🥰 want ik kom er zelf niet uit. 
Mijn doel is booty grow en spiermassa in de benen. Ik weet niet of het dan uitmaakt welke halterstang en welke schijven ik moet nemen maar misschien hebben jullie wel een idee hiervoor? En misschien kennen jullie ook een site waar ik het iets voordeliger kan bestellen?
Liefs,

Kyra

Edited by Kyra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Kyra welke stang en gewichten maakt niet zoveel uit, als hij maar stevig genoeg is om het aantal kilo's te tillen wat jij wilt gebruiken. Ik raad echter aan geen kunstof schijven te nemen deze zijn namelijk met iets gevuld en niet stevig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kyra,

220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is.

200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.

 

Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...

 

Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat.

Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.

 

Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.

 

Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv.

Gorilla sports

Decathlon

Helisports

Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-10-2021 at 19:06 zei Peter Wouters:

Hallo Kyra

 

Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth. 

 

 

 

Ja! Hele goeie voor dikke billen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors