Advertentie:

Sander010

Fitness zonder bovenkleding

Recommended Posts

Advertentie:

Om een heel logische reden is dat in geen enkele sportschool (of keten) die ik zo ken toegestaan. Waarom zou je dat willen? Ik persoonlijk vind dat raar :P

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha zou ook niet weten, een home gym lijkt mij dan het beste :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 uur geleden zei Shorty:

Om een heel logische reden is dat in geen enkele sportschool (of keten) die ik zo ken toegestaan. Waarom zou je dat willen? Ik persoonlijk vind dat raar :P

 

Omdat je dan heel gedetailleerd kunt zien wat de oefening doet. 

2 uur geleden zei Fit:

Haha zou ook niet weten, een home gym lijkt mij dan het beste :)

Ik train ook veel thuis, maar in een club is er meer mogelijk. Maar daar loop ik vaak tegen kledingvoorschriften aan. Soms zelfs T-shirt met mouw verplicht, dat soort dingen. Vandaar mijn vraag

7 uur geleden zei Linus62:

Ben je op zoek naar een parenclub……haha

Daar heeft men doorgaans meer uit en dat vraag ik niet. Op blote voeten trainen vind ik ook fijn. Ook beter voor je balans.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei Sander010:

Omdat je dan heel gedetailleerd kunt zien wat de oefening doet. 

Ik train ook veel thuis, maar in een club is er meer mogelijk. Maar daar loop ik vaak tegen kledingvoorschriften aan. Soms zelfs T-shirt met mouw verplicht, dat soort dingen. Vandaar mijn vraag

Daar heeft men doorgaans meer uit en dat vraag ik niet. Op blote voeten trainen vind ik ook fijn. Ook beter voor je balans.

Ik zou het zo ook niet weten maar als je zonder shirt wilt trainen omdat je dan gedetailleerd kan zien wat de oefening doet is er denk ik meer mis met de uitvoering die je doet. Als je met shirt niet weet wat de oefening met je lichaam doet zal dat zonder shirt ook geen wonderen verrichten 🤷‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sander010, het gaat meer om de hygiëne en het algehele idee. Ik hoef niet per sé de hele dag geconfronteerd te worden met de rug acne of nipples van andere gasten :P

 

Daarnaast heeft @Traveller040 ook een HEEL goed punt. Als jij tijdens een oefening de desbetreffende spier niet VOELT werken, en dan ook echt in de fik voelt staan... dan heeft een hebben van een shirt of niet totaal geen belang. Sterker nog, ik zal je zeggen dat als jij focust op de verkeerde spiergroep tijdens een oefening voor bijvoorbeeld schouders terwijl je naar jezelf kijkt in de spiegel, dat die schouder oefening totaal een andere spiergroep zal focussen.

Mind-Muscle connection, die is in onze sport echt mega belangrijk. ''If you can't feel it, it isn't working.''

Voel je je schouders tijdens een chest fly? Foute boel, je doet em verkeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik werk zelf ook onregelmatige diensten als ik ochtenddienst heb neem ik brood mee en eet savonds warm Als ik middagdienst heb eet ik tussen de middag warm en neem savonds brood mee. Ok zou dus in jou geval tussen de middag voor het werk warm eten
    • Hallo,   Sinds kort heb ik een nieuw bijbaantje, als boodschappen bezorger bij de Abert Heijn.  Door het baantje werk ik een aantal dagen in de week van 14:00 tot 22:00 en ben ik onderweg op het moment van m'n dagelijkse avondmaaltijd. Ik prep m'n maaltijden omdat ik nu in de cut zit. Deze lijn trek ik graag door maar, hoe warm ik mijn eten nu op?  Tuurlijk kan ik bij willekeurige mensen aanbellen om te vragen of ik de magnetron mag gebruiken, het liefst meid ik dat.    Mijn vraag; Zijn er magnetrons langs de weg te vinden? Bij supermarkten, tankstations, etc? Of weet je betere alternatieven?>   Let me know!
    • Drijf het volume van de beenoefeningen zeker ook op zoals @Traveller040 zei. Enkel leg extension, leg curls en een leg press gaan toch te magertjes zijn voor een goede beenontwikkeling. Neem zeker squatten, romanian deadlift of gewone deadlifts en bijvoorbeeld lunges op in je schema. Laatste zijn compoundoefeningen en zijn algemeen gunstiger voor spierontwikkeling. Je hebt namelijk nogal veel isolatieoefeningen in je routine. Op zich niets mis mee maar ze nemen wel de bovenhand. Neem de verhouding minstens 2/3 compound en 1/3 isolatie in je trainingen.  
  • Sponsors