Advertentie:

Dutchy310

mening over vers pakketten

Recommended Posts

Al een paar jaar eet ik rijst, groeten en eiwitrijk vlees. Sinds een tijdje ben ik begonnen aan de vers pakketten van de Jumbo (met name de curry's) 

toch twijfel ik een beetje of dit wel goed is aangezien ik er niemand over hoor. 

Bij deze ben ik wel benieuwd of mensen daar een mening over hebben

Advertentie:

Vaak zitten dat soort maaltijden stampvol zout. Dat wil je echt niet teveel, vooral niet omdat 99% van de mensen te weinig Potassium in het eetpatroon heeft. Die ratio moet goed zijn.

Het is wat meer werk, maar het is echt exponentieel beter om zelf te koken met ECHT verse ingrediënten. (Het liefst van de slager en groenteboer) 

Of ben ik nu in de war met andere maaltijden dan die jij bedoelt? :S

Groeten!  

1 uur geleden zei Shorty:

Vaak zitten dat soort maaltijden stampvol zout. Dat wil je echt niet teveel, vooral niet omdat 99% van de mensen te weinig Potassium in het eetpatroon heeft. Die ratio moet goed zijn.

Het is wat meer werk, maar het is echt exponentieel beter om zelf te koken met ECHT verse ingrediënten. (Het liefst van de slager en groenteboer) 

Of ben ik nu in de war met andere maaltijden dan die jij bedoelt? :S

Groeten!  

ik bedoel dit soort gerechten
https://www.ah.nl/producten/product/wi233440/ah-indiase-curry-madras-verspakket

Edited by Dutchy310

18 uur geleden zei Dutchy310:

Ik dacht in de eerste instantie ook dat je andere maaltijden bedoelde. Deze zijn opzich niks mee alleen de saus (zout) kokosmelk zullen wat calorieën bevatten maar waarom koop je de producten niet los ipv in zo'n pakket? Heb vaak een gevoel dat die pakketten duurder zijn dan ze los te kopen 

Ik maak ook regelmatig zo'n pakket klaar

Makkelijk dat alles er in zit vaak  op vlees na.

Vindt het lekker voor de afwisseling en de kids lusten het ook.

5 uur geleden zei Traveller040:

Ik dacht in de eerste instantie ook dat je andere maaltijden bedoelde. Deze zijn opzich niks mee alleen de saus (zout) kokosmelk zullen wat calorieën bevatten maar waarom koop je de producten niet los ipv in zo'n pakket? Heb vaak een gevoel dat die pakketten duurder zijn dan ze los te kopen 

zelf ben ik geen goede kok en vind ik dit soort pakketjes erg makkelijk. daarnaast ben ik voor mijn werk 5 dagen van huis en overnacht ik op een plek waar ik zelf niet mag koken helaas. dan prep ik alles in het weekend en maak ik dat warm met wat rijst erbij.

als je nog voedingstips hebt zijn ze altijd welkom.

zit sinds kort weer in mn cut en het is even wennen.

43 minuten geleden zei Dutchy310:

zelf ben ik geen goede kok en vind ik dit soort pakketjes erg makkelijk. daarnaast ben ik voor mijn werk 5 dagen van huis en overnacht ik op een plek waar ik zelf niet mag koken helaas. dan prep ik alles in het weekend en maak ik dat warm met wat rijst erbij.

als je nog voedingstips hebt zijn ze altijd welkom.

zit sinds kort weer in mn cut en het is even wennen.

Dan ben je gewoon goed bezig. Als dit voor jou goed werkt ivm je privé leven is het goed toch. Zo hoef je het alleen zelf maar te bereiden en niet druk te maken over wat te combineren etc. 

Voedings tips zou ik zo niet weten, gewoon doen wat voor jou werkt. Ik zelf koop mijn vlees in bulk bij musclemeat. Groot deel van het vlees daar is al bereid en los ingevroren en kan je er gewoon uithalen wat je nodig hebt. Vind dat zelf makkelijk + als je hun vlees opwarmt is het nog steeds super mals dus daar betaal ik graag iets extra voor. Hou zelf niet van het vlees uit de supermarkt, veel te waterig etc alleen de mager rundergehakt van de jumbo vind ik wel lekker. 

In de cut pak ik vaak de light sauzen van xxl nutrition. Vind aantal smaken echt goed en scheelt weer in kcal.