Advertentie:

Dutchy310

mening over vers pakketten

Recommended Posts

Al een paar jaar eet ik rijst, groeten en eiwitrijk vlees. Sinds een tijdje ben ik begonnen aan de vers pakketten van de Jumbo (met name de curry's) 

toch twijfel ik een beetje of dit wel goed is aangezien ik er niemand over hoor. 

Bij deze ben ik wel benieuwd of mensen daar een mening over hebben

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Vaak zitten dat soort maaltijden stampvol zout. Dat wil je echt niet teveel, vooral niet omdat 99% van de mensen te weinig Potassium in het eetpatroon heeft. Die ratio moet goed zijn.

 

Het is wat meer werk, maar het is echt exponentieel beter om zelf te koken met ECHT verse ingrediënten. (Het liefst van de slager en groenteboer) 

 

Of ben ik nu in de war met andere maaltijden dan die jij bedoelt? :S

 

Groeten!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 uur geleden zei Shorty:

Vaak zitten dat soort maaltijden stampvol zout. Dat wil je echt niet teveel, vooral niet omdat 99% van de mensen te weinig Potassium in het eetpatroon heeft. Die ratio moet goed zijn.

 

Het is wat meer werk, maar het is echt exponentieel beter om zelf te koken met ECHT verse ingrediënten. (Het liefst van de slager en groenteboer) 

 

Of ben ik nu in de war met andere maaltijden dan die jij bedoelt? :S

 

Groeten!  

ik bedoel dit soort gerechten
https://www.ah.nl/producten/product/wi233440/ah-indiase-curry-madras-verspakket

Edited by Dutchy310

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden zei Dutchy310:

Ik dacht in de eerste instantie ook dat je andere maaltijden bedoelde. Deze zijn opzich niks mee alleen de saus (zout) kokosmelk zullen wat calorieën bevatten maar waarom koop je de producten niet los ipv in zo'n pakket? Heb vaak een gevoel dat die pakketten duurder zijn dan ze los te kopen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak ook regelmatig zo'n pakket klaar

Makkelijk dat alles er in zit vaak  op vlees na.

Vindt het lekker voor de afwisseling en de kids lusten het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Traveller040:

Ik dacht in de eerste instantie ook dat je andere maaltijden bedoelde. Deze zijn opzich niks mee alleen de saus (zout) kokosmelk zullen wat calorieën bevatten maar waarom koop je de producten niet los ipv in zo'n pakket? Heb vaak een gevoel dat die pakketten duurder zijn dan ze los te kopen 

zelf ben ik geen goede kok en vind ik dit soort pakketjes erg makkelijk. daarnaast ben ik voor mijn werk 5 dagen van huis en overnacht ik op een plek waar ik zelf niet mag koken helaas. dan prep ik alles in het weekend en maak ik dat warm met wat rijst erbij.

als je nog voedingstips hebt zijn ze altijd welkom.

zit sinds kort weer in mn cut en het is even wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden zei Dutchy310:

zelf ben ik geen goede kok en vind ik dit soort pakketjes erg makkelijk. daarnaast ben ik voor mijn werk 5 dagen van huis en overnacht ik op een plek waar ik zelf niet mag koken helaas. dan prep ik alles in het weekend en maak ik dat warm met wat rijst erbij.

als je nog voedingstips hebt zijn ze altijd welkom.

zit sinds kort weer in mn cut en het is even wennen.

 

Dan ben je gewoon goed bezig. Als dit voor jou goed werkt ivm je privé leven is het goed toch. Zo hoef je het alleen zelf maar te bereiden en niet druk te maken over wat te combineren etc. 

 

Voedings tips zou ik zo niet weten, gewoon doen wat voor jou werkt. Ik zelf koop mijn vlees in bulk bij musclemeat. Groot deel van het vlees daar is al bereid en los ingevroren en kan je er gewoon uithalen wat je nodig hebt. Vind dat zelf makkelijk + als je hun vlees opwarmt is het nog steeds super mals dus daar betaal ik graag iets extra voor. Hou zelf niet van het vlees uit de supermarkt, veel te waterig etc alleen de mager rundergehakt van de jumbo vind ik wel lekker. 

In de cut pak ik vaak de light sauzen van xxl nutrition. Vind aantal smaken echt goed en scheelt weer in kcal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Dag allemaal,   Ik ben mathijn, 30 jaar. Vader van 2 kinderen. Ik train nu zo ongeveer 14 jaar. Nooit tevreden geweest met het resultaat. Ik denk toch dat ik iets verkeerd doe, aangezien ik altijd 3x per week 1,5 uur sport. Thuis een homegym gemaakt (squatrack waarmee je ook kunt bankkdrukken, verstelbare dumbelset tot 24 kg en pull up bar).  Ik ga 1x per week naar de basic fit voor uitgebreide beentraining, 2x per week train ik thuis. (1x rug en biceps, 1 x borst, schouders en triceps).  Ik heb 2x een half jaar niet gesport door drukte met werk en een verbouwing thuis, in die periodes 2x een hernia gehad. Verlamming aan mijn rechtervoet aan overgehouden (klapvoet). Daaraan ben ik geopereerd waardoor ik weer kan lopen zonder spalk (1 jaar in een revalidatiekliniek gezeten om te kunnen herstellen). Besloten nu nooit meer een training over te slaan, gezien ik dit blijkbaar echt nodig heb.   Nu ben ik lid geworden van dit forum in de hoop dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven. Ik ben niet heel sterk maar ben wel fors gebouwd. Ik bouw snel spieren op, verlies ze ook heel snel als ik wat minder sport. Ik kom ook snel aan en val snel af. Mijn grootste probleem is wat heel veel sporters hebben volgens mij: ga ik training op spiergroei (8 tot 12 herhalingen) word ik snel groot, maar kom ik ook aan in buikvet. Ziet er niet mooi uit, al voel ik me wel heel sterk. Ga ik op kracht training, word ik sneller sterk maar zie je vooral dat ik dikker word. Ga ik op veel herhaling zitten (12 tot 20) voel ik mijn kracht snel verliezen waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Kunnen jullie me advies geven over hoe ik een balans kan vinden om er strakker uit te zien met behoud van mijn kracht.  Nu train ik met herhalingen van 8 tot 12. Squaten durf ik door mijn rug niet met veel gewicht te doen, dus doe ik setjes van bijv. squaten:5x12 herhaling 60 kg, legg press machine 5x12 120 kg.  Bankdrukken 5x15 herhaling met 60 kg (ik heb momenteel niet meer gewicht en vind 60 kg een prima gewicht om op te blijven hangen.    Ik weeg nu zo een 105 kg, ongeveer met een spiermassa van 82 kg. Ik ben 1,91 m lang Vetpercentage is zo een 25%. Die wil ik haar graag naar de 18 % brengen.  Ik kan door mijn rug niet goed cardiosessies doen, en heb er ook een hekel aan.    Ik heb zowat alle dieten al geprobeerd : vasten, ketogeen, combi van die twee, etc, etc. maar niks blijft werken. Alleen effect voor 2 maanden en daarna niet meer vol te houden.    Hebben jullie advies voor mij?   

    • Lekker man gewichten ook goeie progressie👌🏼,   Het stagneren van gewicht is bij mij ook herkenbaar zo’n 2 weken nu al ongeveer, ook ik zit zo rond de 4800 calorieen , en wil eigenlijk niet heel veel hoger meer gaan, ook omdat ik over 8 weken ga droogtrainen/recompen.   Verder blijf ik ook ondanks dat ik niet aankom elke week weer sterker worden, dit is echt top!   Veel succes nog met je cycle maar dat gaat denk ik helemaal goed komen 👌🏼
    • Nu de eindsprint  De lgd is bijna op. Jammergenoeg tussendoor ook corona gehad  het zit niet echt mee tijdens deze kuur. Nu Weer lekker naar de sportschool om het laatste beetje er uit te persen Donderdag mocht ik uit quarantaine dus meteen naar de sportschool Vrijdag judo , zaterdag fitness  zondag 20 km hard gelopen maandag fitness en zo naar judo Ik zal van de week ook weer eens op de weegschaal gaan staan kijken wat die te melden heeft. Als ik in de spiegel kijk ben ik alsnog tevreden over de kuur , ik had er nog meer uit kunnen halen als de sportscholen los waren gebleven.    
  • Sponsors