Advertentie:

Traveller040

RAD 140 log (2de cycle)

Recommended Posts

Ik begin vandaag aan een nieuwe cycle. Wederom word dit een RAD cycle omdat ik hier heel lekker op ging. Net zoals mijn vorige rad cycle zal ik deze hier ook gaan loggen omdat ik er veel goede reacties op heb gehad. Ik zal deze iets compacter houden dan de vorige. Mijn eerste rad cycle was direct naar een cut fase gedaan, ik zit op dit moment in week 12 van een bulk dus ben benieuwd wat rad mij nu gaat brengen nu ik al even bulk.

Korte info afgelopen tijd:

Ik zag dat ik een klein typefoutje had gemaakt in mijn vorige log. Mijn eindgewicht was 85kg ipv 86kg zoals vermeld. Ik ben vlak na mijn cycle 6 weken op vakantie (rondreis) gegaan. PCT op vakantie gedaan. Eerste 4 weken veel gewandeld/hiken etc (25-30k stappen per dag) en 3x per week gym bezocht. Laatste 2 weken in resort verbleven en lekker genoten en weinig tot niet getraind. Ik heb toen ik terug kwam van vakantie een bloedonderzoek gehad. Alles was in orde en zoals het was voor ik begon aan de cycle dus ik ga nu niet opnieuw een onderzoek. Gewicht na vakantie was 84kg met ongeveer zelfde vetpercentage. Dus uiteindelijk op een zo'n 3kg winst overgehouden met een minimaal calorieoverschot. Nu na zo'n 12 weken zit ik op 87kg met ongeveer 13% vet.

Cycle + training + voeding:

Net als de vorige keer 12 weken RAD 25mg per dag + 4 weken PCT clomid. Ik volg een upper/lower split 6x per week die ik heb aangepast aan mijn behoeftes. Kort door de bocht is het 4x upper 2x lower. Vragen over mijn schema? Stel ze gerust

Kcal op trainingsdagen: 3700/3800

Kcal op rustdag(en): 3000

Eiwitten: 185-190 gram

Vetten: 90-95 gram

Koolhydraten: overige kcal

Indien ik tijdens de cycle mijn kcal nog moet verhogen omdat ik niet meer aankom zal dit voornamelijk koolhydraten zijn.

Start gewicht (27-11): 87.3kg

Vetpercentage: +- 13%

Lengte: 180-181 cm

Leeftijd: 31

Afgelopen 12 weken een overschot aangehouden van 250-300 kcal per dag.  Tijdens de cycle ga ik een overschot van 500-600 aanhouden. Tijdens mijn vorige cycle een 250 overschot aangehouden dus benieuwd wat dit gaat brengen. Net zoals vorige keer zal ik wekelijks updaten. Ik post geen progressie foto's ivm privacy.

Doel is toch wel minimaal 92kg met een maximaal vetpercentage van 15-16%. Succes met lezen en tot de volgende update. Voor meer info lees gerust door mijn eerste log heen.

Groeten

• Like 1

Advertentie:

1 uur geleden zei Scato89:

Succes weer met je cycle! 

Denk je alleen niet dat 4x upper een beetje overkill is i.v.m rust?

Bedankt hopelijk weer een lekkere cycle.

Nee gaat echt goed op dit schema maar is niet zo dat ik dan ook 4x bijvoorbeeld borst train. Train elke spiergroep 2 a 3 keer per week dat is voor mij de sweetspot

Update week 1:

Eerste week zit er al weer op. In tegenstelling tot eerdere cycles waarbij ik zo vanaf dag 9/10 kon "merken" dat de sarms hun werk begonnen te doen, "merkte" ik dit nu vanaf dag 5-6.

Aantal punt(jes) wat ik nu al eerder merkte:

- zichtbaar langere pomp + kleding die langer strakker zit. (Train in wintermaanden voornamelijk met truien en lange broeken, op legdays na dan met korte broek)

- minder rust nodig tussen de setjes zonder in te leveren op kracht

- iets hogere kracht toename (per werkout) op de oefeningen dan afgelopen 3 maanden maar nog geen lifechanging toenames (logisch)

- heel vast slapen + meer dromen. Geen idee of het door de RAD komt maar op mijn vorige RAD cycle sliep ik ook vaster en langer dan gewoonlijk terwijl ik normaal al heel goed slaap. 

- niet heel onbelangrijk maar motivatie is torenhoog. Komt natuurlijk voornamelijk omdat je weet dat je iets pakt en je hier alles uit wilt halen ben in ieder geval ik altijd tot op het bot gemotiveerd. Denk dat we allemaal welles periodes hebben waarin motivatie wat lager ligt door 101 redenen maar tijdens cycles altijd gebrand om het beste eruit te halen. 

Gewicht (4-12): 88kg (+ 0.7kg).

Ik gok op zo'n 500 gram per week aan te komen. Eerste weken kan dit wellicht wat hoger liggen door hogere kcal inname etc.

Voor week 2 geen verdere aanpassingen.

• Like 3

Update week 2:

Prima week achter de rug. Ondanks drukte op het werk en prive leven wat minder slaap dan gewoonlijk en hierdoor wat vermoeid door de dag heen maar zodra ik bij de gym kwam was alles weg en gingen de gewichten gemakkelijker omhoog dan vorige week. 

De pomp zit er weer heerlijk in en voor het eerst in maanden weer zonder trui getraind en de eerste vragen kwamen alweer wat ik de afgelopen tijd heb gedaan haha. 

Kijkend naar waar ik 2 jaar geleden stond in een natty bulk en nu sta zie ik een groot verschil en dat geeft natuurlijk extra motivatie. 

Op elke oefening een mooie progressie gemaakt deze week die ik natty niet zou kunnen maken. Dit alles geeft mij aan dat RAD zijn werk weer prima aan het doen is.

Gewicht op 12-12: 88.5 kg (+0.5kg) zeer tevreden hierover. 

Aanpassingen week 3:

Calorieën gaan met 100-200 per dag omhoog dit omdat ik vorige week ook wat hoger zat in kcal en niet extra aangekomen ben buiten mijn plan. Ik lijk zelfs iets "droger" zover dat kan in een bulk dan vorige week.

Focus weer leggen op slaap en weer richting de 8-9u slaap per dag.

Edited by Traveller040
  • Like 2

Nee bij geen van de cycles bijwerkingen gehad. Alleen aan het eind van de cycle merk ik zelf wel wat onderdrukking maar dat valt te verwachten. Na een pct is dit alleen weer verdwenen als sneeuw voor de zon.

Ik stop de log nu de gyms gesloten zijn. Ik trek de cycle nog wel gewoon door maar train nu voornamelijk thuis. Het is natuurlijk geen gym maar kan redelijk goed uit de voeten thuis. Het is wat het is en moeten ons wederom aanpassen aan het onbegrijpelijke beleid wat gevoerd word.

Als de gyms weer opengaan open ik de log weer maar op dit moment niet de motivatie om een log bij te houden maar alle motivatie nodig om er komende weken thuis alles uit te halen. 

4 uur geleden zei Traveller040:

Ik stop de log nu de gyms gesloten zijn. Ik trek de cycle nog wel gewoon door maar train nu voornamelijk thuis. Het is natuurlijk geen gym maar kan redelijk goed uit de voeten thuis. Het is wat het is en moeten ons wederom aanpassen aan het onbegrijpelijke beleid wat gevoerd word.

Als de gyms weer opengaan open ik de log weer maar op dit moment niet de motivatie om een log bij te houden maar alle motivatie nodig om er komende weken thuis alles uit te halen. 

Allemaal drama weer helaas! Ik hoorde wel dat het kabinet bezig was om te kijken of sporten niet toch essentieel is maar dat zou pas na kerst worden. En je raad het al na kerst zullen de cijfers natuurlijk weer te hoog zijn...

1 uur geleden zei Fit:

Allemaal drama weer helaas! Ik hoorde wel dat het kabinet bezig was om te kijken of sporten niet toch essentieel is maar dat zou pas na kerst worden. En je raad het al na kerst zullen de cijfers natuurlijk weer te hoog zijn...

Ja werd tijd dat het onder essentieel zou vallen. In landen als Spanje hebben ze dit bijvoorbeeld al gedaan en meer dan terecht. Hopelijk beslissen ze snel dat dat hier ook moet komen en laten we hopen zsm. Gelukkig zijn er nu de feestdagen en ligt de focus even bij familie en vrienden maar mag toch hopen dat we over aantal weken weer in de ijzers kunnen hangen. Tot die tijd ons thuis maar vermaken al kost het stuk meer moeite om je ertoe te zetten

Vind het ook niet te verklaren dat slijteren, coffeeshops etc wel open zijn maar sportscholen niet. Wat is daar nu essentieel aan vraag je je dan af. Droevig beleid voeren ze hier en na 2 jaar corona nog niks geleerd

Op 22-12-2021 at 07:34 zei Traveller040:

Hey man ik kamp nu precies met hetzelfde probleem zit nu in week 5 rad only. enigste wat ik nu deze tijd nog kan doen is 2x in de week buiten bij de gym sporten.

heel spijtig dat ze dit zo weer beslissen maarja we kunnen er weinig aan doen helaas, veel succes met je kuur verder 👌🏼

18 uur geleden zei Sportfanatic216:

Hey man ik kamp nu precies met hetzelfde probleem zit nu in week 5 rad only. enigste wat ik nu deze tijd nog kan doen is 2x in de week buiten bij de gym sporten.

heel spijtig dat ze dit zo weer beslissen maarja we kunnen er weinig aan doen helaas, veel succes met je kuur verder 👌🏼

Hee man, ja het is inderdaad klote als je net lekker in zit en totaal onnodig ook mja. Denk dat we trainingsgewijs nu beter mee om kunnen gaan dan met de eerste lockdown. Kijkend naar de resultaten van grote onderzoeken uit UK en denemarken nu naar buiten komen van een milder ziektebed verwacht ik dat deze lockdown niet heel lang gaat duren en hoop stiekem dat het na 14 januari weer deels opengaat en we teruggaan naar de "avondlockdown" mja we gaan het zien.

Hoe gaat je cycle tot nu toe? 

Fijne feestdagen verders iedereen 👍 even paar dagen genieten

4 uur geleden zei Traveller040:

Hee man, ja het is inderdaad klote als je net lekker in zit en totaal onnodig ook mja. Denk dat we trainingsgewijs nu beter mee om kunnen gaan dan met de eerste lockdown. Kijkend naar de resultaten van grote onderzoeken uit UK en denemarken nu naar buiten komen van een milder ziektebed verwacht ik dat deze lockdown niet heel lang gaat duren en hoop stiekem dat het na 14 januari weer deels opengaat en we teruggaan naar de "avondlockdown" mja we gaan het zien.

Hoe gaat je cycle tot nu toe? 

Fijne feestdagen verders iedereen 👍 even paar dagen genieten

Hey, ja man dat denk ik ook, gelukkig kan ik nu nog buiten sporten bij de sportschool, ik heb gehoord dat ze van plan zijn sport een essentiële sector te

maken tussen kerst en oud en nieuw? Hopen dat dat snel gebeurd zodat we weer  gas kunnen geven,

en verder dit is me eerste kuur maar het gaat echt super, geen sides, libido lijkt wel hoger alleen m’n nootjes voelen/ogen wat kleiner 😂 verder echt een hele grote kracht toename en meer energie tijdens het sporten. Al met al helemaal top dus 👌🏼

Jij ook fijne feestdagen!

Op 25-12-2021 at 11:56 zei Sportfanatic216:

Hey, ja man dat denk ik ook, gelukkig kan ik nu nog buiten sporten bij de sportschool, ik heb gehoord dat ze van plan zijn sport een essentiële sector te

maken tussen kerst en oud en nieuw? Hopen dat dat snel gebeurd zodat we weer  gas kunnen geven,

en verder dit is me eerste kuur maar het gaat echt super, geen sides, libido lijkt wel hoger alleen m’n nootjes voelen/ogen wat kleiner 😂 verder echt een hele grote kracht toename en meer energie tijdens het sporten. Al met al helemaal top dus 👌🏼

Jij ook fijne feestdagen!

Goed om te lezen dat je eerste cycle goed bevalt en lekker gaat man 👌 komen er zeker dus nog meer?

Ja bij mij is mijn libido tijdens cycles hoger als off cycle. Veel logjes geven juist het omgekeerde aan maar bij mij juist niet. Ook het vermoeid gevoel enzo heb ik nagenoeg nooit last van alleen zo tegen eind van cycle welleens.

19 minuten geleden zei Traveller040:

We mogen morgen weer heeuuuh🥳🥳🥳

Yeaaahh lets goo

Ik zal vanaf volgende week zondag de log vervolgen voor de laatste paar weken.

Gister upperbody gehad en 0 kracht verloren dus dat is top. Vandaag legday dus ben benieuwd hoe het daar met de kracht staat.

• Like 1

Weer even een korte update:

Man wat is het toch 100x beter om in de gym te trainen ipv thuis. Op mijn vorige rad cycle had ik dat ook al maar je voelt je echt als een god op rad man wat een mooi spul haha. Motivatie is in ieder geval weer torenhoog. Lekkere week gehad. Nieuwe PR's op de leg press, incline bench press, bench press behaald dus we mogen niet klagen. 

Gewicht stagneert al wel ruim een week maar zolang ik progressie maak geen probleem voor mij. Calorieën verhoog ik weer wat maar zal nu voornamelijk liquid kcal gaan worden want krijg moeite met het naar binnenwerken van alles. Qua gewicht en vetpercentage ratio ben ik nu op mijn zwaarst en op mijn sterkst dan ik ooit eerder heb gemeten dus zeer tevreden over.

Gewicht: schommelt tussen de 91.5 en 92kg (hoop nog richting de 92.5 en 93kg te gaan)

Kcal: tussen de 4800-5000 dit was 4600-4800 (ben erg actief).

Vetpercentage: cijfer geven lastig maar abs zijn nog prima zichtbaar ook in de avond na een hele dag eten.

Progessie op basis van 4 sets van 8-10 reps op een aantal oefeningen:

Leg press (+35kg)

Bench press (+20kg)

Incline bench (+17.5kg)

DB shoulder press (+8kg)

Overhead press (12.5kg)

Nog iets minder dan 4 weken te gaan dus nog even knallen. 

• Like 2

Op 24-1-2022 at 06:53 zei Traveller040:

Man wat is het toch 100x beter om in de gym te trainen ipv thuis. Op mijn vorige rad cycle had ik dat ook al maar je voelt je echt als een god op rad man wat een mooi spul haha. Motivatie is in ieder geval weer torenhoog. Lekkere week gehad. Nieuwe PR's op de leg press, incline bench press, bench press behaald dus we mogen niet klagen. 

Gewicht stagneert al wel ruim een week maar zolang ik progressie maak geen probleem voor mij. Calorieën verhoog ik weer wat maar zal nu voornamelijk liquid kcal gaan worden want krijg moeite met het naar binnenwerken van alles. Qua gewicht en vetpercentage ratio ben ik nu op mijn zwaarst en op mijn sterkst dan ik ooit eerder heb gemeten dus zeer tevreden over.

Gewicht: schommelt tussen de 91.5 en 92kg (hoop nog richting de 92.5 en 93kg te gaan)

Vetpercentage: cijfer geven lastig maar abs zijn nog prima zichtbaar ook in de avond na een hele dag eten.

Leg press (+35kg)

Bench press (+20kg)

Incline bench (+17.5kg)

DB shoulder press (+8kg)

Overhead press (12.5kg)

Klinkt super kerel! Ik start door jou volgende week met mijn rad-140 :D 

Op 24-1-2022 at 06:53 zei Traveller040:

Leg press (+35kg)

Bench press (+20kg)

Incline bench (+17.5kg)

DB shoulder press (+8kg)

Overhead press (12.5kg)

Lekker man gewichten ook goeie progressie👌🏼,

Het stagneren van gewicht is bij mij ook herkenbaar zo’n 2 weken nu al ongeveer, ook ik zit zo rond de 4800 calorieen , en wil eigenlijk niet heel veel hoger meer gaan, ook omdat ik over 8 weken ga droogtrainen/recompen.

Verder blijf ik ook ondanks dat ik niet aankom elke week weer sterker worden, dit is echt top!

Veel succes nog met je cycle maar dat gaat denk ik helemaal goed komen 👌🏼

• Like 1

Op 25-1-2022 at 08:17 zei Fit:

Klinkt super kerel! Ik start door jou volgende week met mijn rad-140 :D 

Lekker man, hoe was je lgd cycle nog bevallen? Succes alvast 👊. 

16 uur geleden zei Sportfanatic216:

Lekker man gewichten ook goeie progressie👌🏼,

Het stagneren van gewicht is bij mij ook herkenbaar zo’n 2 weken nu al ongeveer, ook ik zit zo rond de 4800 calorieen , en wil eigenlijk niet heel veel hoger meer gaan, ook omdat ik over 8 weken ga droogtrainen/recompen.

Verder blijf ik ook ondanks dat ik niet aankom elke week weer sterker worden, dit is echt top!

Veel succes nog met je cycle maar dat gaat denk ik helemaal goed komen 👌🏼

Goed om te lezen man 🙌. Ja zolang je progressie boekt zou ik me ook niet druk maken om het gewicht, Klinkt als een prima recomp. Ik hou van veel eten maar moet zeggen dat ik nu toch wel af en toe met moeite alles naar binnen werk. Dus word maar wat candybars halen om alles binnen te krijgen als het nie lukt haha. Blijft toch apart bijna 5k kcal wegwerken en amper aankomen haha

• Like 1