Advertentie:

Merlijn

hoe ik ben aangekomen/mijn verhaal

Recommended Posts

ik zat er lang over na te denken of ik dit wou zeggen maar heb toch uiteindelijk besloten het te zeggen

alvast sorry voor het lang verhaal

vroeger als kind was ik helemaal in de sport en activiteiten. ik zat op 2 sporten tegelijk kung fu en voetbal verder ging ik ook nog elke dag skateboarden. ik zag er heel gezond uit mischien een beetje te gezond maar toen ging het allemaal fout. ik kreeg vaker last van bloedneuzen en pijn aan mijn voeten. ik ging naar de dokter hij zij dat ik hypermobiele gewrichten had en de ziekte von willebrand  heb de hypermobiliteit houd in dat ik bij bijvoorbeeld springen heel makelijk een gekneusde voet kan krijgen en dat ik bijvoorbeeld mijn voet 180 geraden kan draaien de ziekte von willebrand houd in dat bij zijn gekneusde voet ik ook nog een bloeduitstorting krijg. verder is er ook nog iets mis in een spier van mijn voet waardoor als ik ga lopen ik na 5 minuten de pijn krijg als een normaal iemand die 60 min loopt. op het nog erger te maken werd ik ook nog gepest en gingen mijn ouders scheiden (kheb ook vaak gedacht aan zelfmoord..) dit allemaal bij elkaar zorgde er voor  dat ik veel aankwam en aan gamen verslaaft raakte, ik ging nooit meer naar buiten en zat alleen maar op de computer. dat gebeurde allemaal toen ik 9 was. nu ben ik er klaar mee, ik ben al meer dan 100 dagen bezig te sporten (ben nu 13 jaar) 7 dagen in de week om de 2 dagen kracht training de rest alleen maar cardio. als cardio doe ik touwtjespringen klinkt mischien raar maar ik zweet er heel veel door. ik zit nu in een dip toen ik begon woog ik 83 kilo volgens de weegschaal ben ik nu 5 kilo aangekomen ik weet dat je niet naar je gewicht moet kijken maar ik vind het alsnog raar dat als ik 2 dagen cardio doe en 1 krachttraining en dat elke 3 dagen dat ik dan aankom. verder gaat het goed met mijn etensstijl ik neem zowat nooit meer iets ongezonds wat ik vroeger wel deed. ik kan nu ook niet meer touwtjespringen omdat ik door die ziekte von willebrand nu allemaal blauwe plekken bij mijn enkels heb. verder woon ik bij mijn moeder en train dus elke dag thuis ik wil zo graag naar de sportschool maar dat kan ik niet omdat ik een van mijn ouders mee moet nemen. het probleem hiermee is dat mijn moeder een burn-out heeft en ik een slechte relatie met mijn vader heb. ik weet niet meer wat ik moet doen verder heb ik niet zo veel dingen om thuis te doen kwa sporten kheb eigenlijk alle oefeningen al gedaan en de gewichten zijn te licht voor mij geworden. ik heb ook geen geld voor spullen. en of zwaardere gewichten ik weet niet wat ik moet doen ik kan dus ook niet joggen. heeft iemand tips om mij te helpen of iets.

als je dit heel verhaal hebt gelezen bedank ik je heel erg bedankt.

groetjes Merlijn  

bewerkt door Merlijn
  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hey merlijn, leuk je weer is te spreken. Ik heb heel je verhaal natuurlijk even doorgelezen en het is aardig heftig. Ik snap ook dat het moeilijk is voor je om te trainen thuis in verband met je ziekte ook dat je niet kan hardlopen etc. Ik zou je iedegeval aanraden om zeker door te gaan met gezond te eten. Dit zorgt er iedegeval voor dat je niet zal aankomen in gewicht. Verder zou je eens op youtube kunnen kijken voor een goeie home workout op bodyweight. Dit zorgt ervoor dat je geen dure spullen hoeft te kopen en je toch thuis kunt trainen. En je kunt dan zelf oefeningen uitkiezen waar je geen last van hebt. Laat je weten hoe het gaat?

 

Grtzz

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat ook te denken aan bodyweight trainingen. Doe ik nu ook en je staat ervan versteld hoe zwaar bepaalde oefeningen kunnen zijn. Je moet maar eens zoeken op youtube wat je allemaal zelf kan maken. Bijvoorbeeld een pull up bar(gegalvaniseerde radiatorbuis , een dipstation(tussen 2 stoelen)enz. Kijk ook hier eens voor zelfbouw http://rosstraining.com/blog/articles/

Wat je cardio betreft. Je voeten lijken een struikelblok. Waarom niet eens proberen met je handen. De Battle ropes zijn een heel intens instrument om te oefenen.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Merlijn,

moeilijk met al die ziektes. Zal je mentaal erg moeilijk mee hebben. Accepteren dat je bepaalde dingen niet kan en je focus leggen op wat je wel kan. Alle bewegingen zijn goed. Denk bv aan traplopen fietsen en wat onze andere forumleden voorstellen. Ik zelf neem nooit de lift. Ik zou haast zeggen neem een hond, hahaha dan moet je naar buiten en lopen. Maargoed dat is misschien wat overdreven. Verder wat afvallen betreft. Allereerst goed naar de basis dingen kijken. Beweging, eten, rust de drie dingen die moeten kloppen. Als het dan nog niet werkt moet je toch eens bij de Doktor laten nakijken kan nl. Vanalles zijn. Nieren bloeddruk hormoonballans, noem maar op. Dus even in het kort 

focus op de dingen die je kan

stel realistische doelen voor jezelf.

gezonde voeding en goede verhouding

positief in het leven staan met jezelf.   ( geen stress)

doktor

hoop dat je er wat aan heb

greetz dave

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

thanks voor al jullie reacties ik heb nog een vraag heb een aantal weken lopen sparen en ik wil wat gewichten kopen met een budget van 50 euro heeft iemand een paar goeie links of wat tips bij het zoeken

alvast thanks

Merlijn

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey merlijn ik ken wel een leuke set zie afbeelding eronder is via marktplaats te vinden en is ruim binnen je budget! Moet je even gorilla sports intypen bij google volgens mij kost die set rond de 30 euro. Wanneer je dan later meer gespaard hebt kun je er altijd nog een curl stang bij kopen bijvoorbeeld maar hiermee kun je al heel veel oefeningen doen!

 

Screenshot_2015-09-21-19-40-23.png

bewerkt door Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb je zeker wat aan om rug en biceps te trainen, maar ik adviseer je ook om dumbells er los bij te nemen om je overige spiergroepen te kunnen trainen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition