Advertentie:

Merlijn

hoe ik ben aangekomen/mijn verhaal

Recommended Posts

ik zat er lang over na te denken of ik dit wou zeggen maar heb toch uiteindelijk besloten het te zeggen

alvast sorry voor het lang verhaal

vroeger als kind was ik helemaal in de sport en activiteiten. ik zat op 2 sporten tegelijk kung fu en voetbal verder ging ik ook nog elke dag skateboarden. ik zag er heel gezond uit mischien een beetje te gezond maar toen ging het allemaal fout. ik kreeg vaker last van bloedneuzen en pijn aan mijn voeten. ik ging naar de dokter hij zij dat ik hypermobiele gewrichten had en de ziekte von willebrand  heb de hypermobiliteit houd in dat ik bij bijvoorbeeld springen heel makelijk een gekneusde voet kan krijgen en dat ik bijvoorbeeld mijn voet 180 geraden kan draaien de ziekte von willebrand houd in dat bij zijn gekneusde voet ik ook nog een bloeduitstorting krijg. verder is er ook nog iets mis in een spier van mijn voet waardoor als ik ga lopen ik na 5 minuten de pijn krijg als een normaal iemand die 60 min loopt. op het nog erger te maken werd ik ook nog gepest en gingen mijn ouders scheiden (kheb ook vaak gedacht aan zelfmoord..) dit allemaal bij elkaar zorgde er voor  dat ik veel aankwam en aan gamen verslaaft raakte, ik ging nooit meer naar buiten en zat alleen maar op de computer. dat gebeurde allemaal toen ik 9 was. nu ben ik er klaar mee, ik ben al meer dan 100 dagen bezig te sporten (ben nu 13 jaar) 7 dagen in de week om de 2 dagen kracht training de rest alleen maar cardio. als cardio doe ik touwtjespringen klinkt mischien raar maar ik zweet er heel veel door. ik zit nu in een dip toen ik begon woog ik 83 kilo volgens de weegschaal ben ik nu 5 kilo aangekomen ik weet dat je niet naar je gewicht moet kijken maar ik vind het alsnog raar dat als ik 2 dagen cardio doe en 1 krachttraining en dat elke 3 dagen dat ik dan aankom. verder gaat het goed met mijn etensstijl ik neem zowat nooit meer iets ongezonds wat ik vroeger wel deed. ik kan nu ook niet meer touwtjespringen omdat ik door die ziekte von willebrand nu allemaal blauwe plekken bij mijn enkels heb. verder woon ik bij mijn moeder en train dus elke dag thuis ik wil zo graag naar de sportschool maar dat kan ik niet omdat ik een van mijn ouders mee moet nemen. het probleem hiermee is dat mijn moeder een burn-out heeft en ik een slechte relatie met mijn vader heb. ik weet niet meer wat ik moet doen verder heb ik niet zo veel dingen om thuis te doen kwa sporten kheb eigenlijk alle oefeningen al gedaan en de gewichten zijn te licht voor mij geworden. ik heb ook geen geld voor spullen. en of zwaardere gewichten ik weet niet wat ik moet doen ik kan dus ook niet joggen. heeft iemand tips om mij te helpen of iets.

als je dit heel verhaal hebt gelezen bedank ik je heel erg bedankt.

groetjes Merlijn  

bewerkt door Merlijn
  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hey merlijn, leuk je weer is te spreken. Ik heb heel je verhaal natuurlijk even doorgelezen en het is aardig heftig. Ik snap ook dat het moeilijk is voor je om te trainen thuis in verband met je ziekte ook dat je niet kan hardlopen etc. Ik zou je iedegeval aanraden om zeker door te gaan met gezond te eten. Dit zorgt er iedegeval voor dat je niet zal aankomen in gewicht. Verder zou je eens op youtube kunnen kijken voor een goeie home workout op bodyweight. Dit zorgt ervoor dat je geen dure spullen hoeft te kopen en je toch thuis kunt trainen. En je kunt dan zelf oefeningen uitkiezen waar je geen last van hebt. Laat je weten hoe het gaat?

 

Grtzz

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat ook te denken aan bodyweight trainingen. Doe ik nu ook en je staat ervan versteld hoe zwaar bepaalde oefeningen kunnen zijn. Je moet maar eens zoeken op youtube wat je allemaal zelf kan maken. Bijvoorbeeld een pull up bar(gegalvaniseerde radiatorbuis , een dipstation(tussen 2 stoelen)enz. Kijk ook hier eens voor zelfbouw http://rosstraining.com/blog/articles/

Wat je cardio betreft. Je voeten lijken een struikelblok. Waarom niet eens proberen met je handen. De Battle ropes zijn een heel intens instrument om te oefenen.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Merlijn,

moeilijk met al die ziektes. Zal je mentaal erg moeilijk mee hebben. Accepteren dat je bepaalde dingen niet kan en je focus leggen op wat je wel kan. Alle bewegingen zijn goed. Denk bv aan traplopen fietsen en wat onze andere forumleden voorstellen. Ik zelf neem nooit de lift. Ik zou haast zeggen neem een hond, hahaha dan moet je naar buiten en lopen. Maargoed dat is misschien wat overdreven. Verder wat afvallen betreft. Allereerst goed naar de basis dingen kijken. Beweging, eten, rust de drie dingen die moeten kloppen. Als het dan nog niet werkt moet je toch eens bij de Doktor laten nakijken kan nl. Vanalles zijn. Nieren bloeddruk hormoonballans, noem maar op. Dus even in het kort 

focus op de dingen die je kan

stel realistische doelen voor jezelf.

gezonde voeding en goede verhouding

positief in het leven staan met jezelf.   ( geen stress)

doktor

hoop dat je er wat aan heb

greetz dave

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

thanks voor al jullie reacties ik heb nog een vraag heb een aantal weken lopen sparen en ik wil wat gewichten kopen met een budget van 50 euro heeft iemand een paar goeie links of wat tips bij het zoeken

alvast thanks

Merlijn

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey merlijn ik ken wel een leuke set zie afbeelding eronder is via marktplaats te vinden en is ruim binnen je budget! Moet je even gorilla sports intypen bij google volgens mij kost die set rond de 30 euro. Wanneer je dan later meer gespaard hebt kun je er altijd nog een curl stang bij kopen bijvoorbeeld maar hiermee kun je al heel veel oefeningen doen!

 

Screenshot_2015-09-21-19-40-23.png

bewerkt door Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb je zeker wat aan om rug en biceps te trainen, maar ik adviseer je ook om dumbells er los bij te nemen om je overige spiergroepen te kunnen trainen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition