Advertentie:

Sign in to follow this  
Merlijn

hoe ik ben aangekomen/mijn verhaal

Recommended Posts

ik zat er lang over na te denken of ik dit wou zeggen maar heb toch uiteindelijk besloten het te zeggen

alvast sorry voor het lang verhaal

vroeger als kind was ik helemaal in de sport en activiteiten. ik zat op 2 sporten tegelijk kung fu en voetbal verder ging ik ook nog elke dag skateboarden. ik zag er heel gezond uit mischien een beetje te gezond maar toen ging het allemaal fout. ik kreeg vaker last van bloedneuzen en pijn aan mijn voeten. ik ging naar de dokter hij zij dat ik hypermobiele gewrichten had en de ziekte von willebrand  heb de hypermobiliteit houd in dat ik bij bijvoorbeeld springen heel makelijk een gekneusde voet kan krijgen en dat ik bijvoorbeeld mijn voet 180 geraden kan draaien de ziekte von willebrand houd in dat bij zijn gekneusde voet ik ook nog een bloeduitstorting krijg. verder is er ook nog iets mis in een spier van mijn voet waardoor als ik ga lopen ik na 5 minuten de pijn krijg als een normaal iemand die 60 min loopt. op het nog erger te maken werd ik ook nog gepest en gingen mijn ouders scheiden (kheb ook vaak gedacht aan zelfmoord..) dit allemaal bij elkaar zorgde er voor  dat ik veel aankwam en aan gamen verslaaft raakte, ik ging nooit meer naar buiten en zat alleen maar op de computer. dat gebeurde allemaal toen ik 9 was. nu ben ik er klaar mee, ik ben al meer dan 100 dagen bezig te sporten (ben nu 13 jaar) 7 dagen in de week om de 2 dagen kracht training de rest alleen maar cardio. als cardio doe ik touwtjespringen klinkt mischien raar maar ik zweet er heel veel door. ik zit nu in een dip toen ik begon woog ik 83 kilo volgens de weegschaal ben ik nu 5 kilo aangekomen ik weet dat je niet naar je gewicht moet kijken maar ik vind het alsnog raar dat als ik 2 dagen cardio doe en 1 krachttraining en dat elke 3 dagen dat ik dan aankom. verder gaat het goed met mijn etensstijl ik neem zowat nooit meer iets ongezonds wat ik vroeger wel deed. ik kan nu ook niet meer touwtjespringen omdat ik door die ziekte von willebrand nu allemaal blauwe plekken bij mijn enkels heb. verder woon ik bij mijn moeder en train dus elke dag thuis ik wil zo graag naar de sportschool maar dat kan ik niet omdat ik een van mijn ouders mee moet nemen. het probleem hiermee is dat mijn moeder een burn-out heeft en ik een slechte relatie met mijn vader heb. ik weet niet meer wat ik moet doen verder heb ik niet zo veel dingen om thuis te doen kwa sporten kheb eigenlijk alle oefeningen al gedaan en de gewichten zijn te licht voor mij geworden. ik heb ook geen geld voor spullen. en of zwaardere gewichten ik weet niet wat ik moet doen ik kan dus ook niet joggen. heeft iemand tips om mij te helpen of iets.

als je dit heel verhaal hebt gelezen bedank ik je heel erg bedankt.

groetjes Merlijn  

Edited by Merlijn
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey merlijn, leuk je weer is te spreken. Ik heb heel je verhaal natuurlijk even doorgelezen en het is aardig heftig. Ik snap ook dat het moeilijk is voor je om te trainen thuis in verband met je ziekte ook dat je niet kan hardlopen etc. Ik zou je iedegeval aanraden om zeker door te gaan met gezond te eten. Dit zorgt er iedegeval voor dat je niet zal aankomen in gewicht. Verder zou je eens op youtube kunnen kijken voor een goeie home workout op bodyweight. Dit zorgt ervoor dat je geen dure spullen hoeft te kopen en je toch thuis kunt trainen. En je kunt dan zelf oefeningen uitkiezen waar je geen last van hebt. Laat je weten hoe het gaat?

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ook te denken aan bodyweight trainingen. Doe ik nu ook en je staat ervan versteld hoe zwaar bepaalde oefeningen kunnen zijn. Je moet maar eens zoeken op youtube wat je allemaal zelf kan maken. Bijvoorbeeld een pull up bar(gegalvaniseerde radiatorbuis , een dipstation(tussen 2 stoelen)enz. Kijk ook hier eens voor zelfbouw http://rosstraining.com/blog/articles/

Wat je cardio betreft. Je voeten lijken een struikelblok. Waarom niet eens proberen met je handen. De Battle ropes zijn een heel intens instrument om te oefenen.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Merlijn,

moeilijk met al die ziektes. Zal je mentaal erg moeilijk mee hebben. Accepteren dat je bepaalde dingen niet kan en je focus leggen op wat je wel kan. Alle bewegingen zijn goed. Denk bv aan traplopen fietsen en wat onze andere forumleden voorstellen. Ik zelf neem nooit de lift. Ik zou haast zeggen neem een hond, hahaha dan moet je naar buiten en lopen. Maargoed dat is misschien wat overdreven. Verder wat afvallen betreft. Allereerst goed naar de basis dingen kijken. Beweging, eten, rust de drie dingen die moeten kloppen. Als het dan nog niet werkt moet je toch eens bij de Doktor laten nakijken kan nl. Vanalles zijn. Nieren bloeddruk hormoonballans, noem maar op. Dus even in het kort 

focus op de dingen die je kan

stel realistische doelen voor jezelf.

gezonde voeding en goede verhouding

positief in het leven staan met jezelf.   ( geen stress)

doktor

hoop dat je er wat aan heb

greetz dave

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor al jullie reacties ik heb nog een vraag heb een aantal weken lopen sparen en ik wil wat gewichten kopen met een budget van 50 euro heeft iemand een paar goeie links of wat tips bij het zoeken

alvast thanks

Merlijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey merlijn ik ken wel een leuke set zie afbeelding eronder is via marktplaats te vinden en is ruim binnen je budget! Moet je even gorilla sports intypen bij google volgens mij kost die set rond de 30 euro. Wanneer je dan later meer gespaard hebt kun je er altijd nog een curl stang bij kopen bijvoorbeeld maar hiermee kun je al heel veel oefeningen doen!

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Edited by Fit
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je zeker wat aan om rug en biceps te trainen, maar ik adviseer je ook om dumbells er los bij te nemen om je overige spiergroepen te kunnen trainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Merlijn,

 

Goedkoop èn effectief: van goedkope spanbanden (Karwei, Action, etc.) kun je een soort van TRX systeem maken. Aan de ene kant maak je een lus als handgreep,  het andere eind knoop je op de gewenste hoogte vast. Boomtak, zolderbalk, stevige haak in 't plafond, twee gelijke spanbanden er aan en trainen maar. 

Zorg dat je wel op de hoogte bent van de uitvoering van de oefeningen (op YouTube bijvoorbeeld) zodat je kunt uitfilteren wat wel of niet geschikt voor je is. Al met al dat je rond de tien à vijftien Euro kwijt bent.

 

Succes kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei geert gielissen:

Beste Merlijn,

 

Goedkoop èn effectief: van goedkope spanbanden (Karwei, Action, etc.) kun je een soort van TRX systeem maken. Aan de ene kant maak je een lus als handgreep,  het andere eind knoop je op de gewenste hoogte vast. Boomtak, zolderbalk, stevige haak in 't plafond, twee gelijke spanbanden er aan en trainen maar. 

Zorg dat je wel op de hoogte bent van de uitvoering van de oefeningen (op YouTube bijvoorbeeld) zodat je kunt uitfilteren wat wel of niet geschikt voor je is. Al met al dat je rond de tien à vijftien Euro kwijt bent.

 

Succes kerel!

 

Dit topic is al behoorlijk oud Geert :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • @Shorty ik heb je een bericht gestuurd. Alvast bedankt!
    • Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem nó sau. một sự kiện phụ thực sự cần thiết. Bạn có muốn xem cái này sau không? Bây giờ đã đến lúc quay trở lại làm việc, đã đến lúc phải sớm đi trước khi chúng ta bắt tay vào việc có lẽ Citizen EM0734-56D là một lựa chọn đơn giản.   Đây là chiếc Citizen của bạn, hiện đang sử dụng EM0734-56D.   Bạn không thể chờ đợi để xem bạn đang làm gì bây giờ, đây là ngày mai, Citizen sẽ ở lại, ngày mai, ngày mai sản phẩm Bây giờ bạn có thể thấy bạn đang làm gì bây giờ.   Cách để xem  tại đây  nhé   Đây là đồng hồ Citizen EM0734-56D của bạn.   Đây là chiếc xe công dân đầu tiên của tôi, EM0734-56D.   Nếu bạn muốn biết thêm về Citizen EM0734-56D, bạn sẽ sớm có cơ hội xem thông tin chi tiết hơn ở phần sau. Đã đến lúc mua ngay rồi!   Từ 4 ngày trước, từ 12 giờ, 3 giờ, 6 giờ từ 9 giờ, đã đến lúc phải lấy, đã đến lúc phải lấy rồi, bây giờ bạn biết cách làm rồi đấy. Sau đó bạn sẽ có thể thấy nó sau.   Bạn có thể xem nó ngay tại đây với Citizen EM0734-56D. Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem sau.   Đây là ngày tiếp theo của bạn, Công dân EM0734-56D   Ngày cuối cùng của Ngày Công dân của bạn, ngày hôm sau bạn sẽ ở đây, ngày cuối cùng bạn ở đây. Tôi vẫn muốn biết điều gì sẽ xảy ra tiếp theo. Dây đeo vẫn được làm theo phong cách Demi cực kỳ thời thượng.   Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về Citizen EM0734-56D   Đây là chiếc Citizen Eco Drive tiếp theo của bạn ngay bây giờ! thành công bộ máy này thì tất cả các trường máy đếm gần như là nổ, như vậy mới có thể thấy được sự đặc biệt của bộ máy này.     Bộ máy của chiếc đồng hồ được đánh giá là vô cùng chất lượng   Đây là chiếc đồng hồ Citizen EM0734-56D dành cho bạn.   Thương hiệu: Công dân Số Hiệu Sản Phẩm: EM0734-56D Xuất Xứ: Nhật Bản Giới Tính: Nữ Kính: Tinh thể khoáng (Kính cứng) Máy chủ: Eco-Drive (Năng Lượng Ánh Sáng) Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm Bảo Hành Tại Hải Triều: 5 Năm Đường Kính Mặt Số: 28 mm X Dày Mặt Số: 8 mm Nắc: Thép Không Dây chuyền: Thép Không Màu Mặt Số: Nước: 3 ATM Chức vụ:  Nơi sản xuất (Tùy từng lô hàng): Trung Quốc   Đây là công dân đầu tiên của bạn EM0734-56D   Nếu bạn có bản sao của Citizen EM0734-56D, bạn có thể sử dụng nó tại 3ATM, hoặc bạn có thể sử dụng ngay bây giờ. Hãy xem nào, giờ bạn đã ở đây rồi!   Thông tin bảo vệ của đồng hồ Citizen EM0734-56D   Đây ạ, Công dân Chính EM0734-56D, quý vị có thể xem trước 1 giờ chiều.   Tôi nóng lòng muốn xem bạn đang làm gì bây giờ. định mua hàng đúng nhé!   Cách để xem  tại đây  nhé   Giá bán đồng hồ Citizen EM0734-56D   Nếu bạn muốn biết thêm thông tin về đồng hồ Citizen EM0734-56D: 9.185.000 VNĐ   20261306MTPTHAO
    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending.   Telegram: https://t.me/precisionpeptides02   Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02   Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01  
  • Sponsors