Advertentie:

Sign in to follow this  
Maik

Bench press set

Recommended Posts

Goeden avond alleb,

 

Nu we weer in een nieuwe lockdown gaan en aangezien dit niet de laatste zal zijn willen mn vrouw en ik een kleine eigen gym gaan maken thuis om de lockdowns op te vangen.

 

Nu zijn wij op zoek naar een goede complete verstelbare halterbank set waar je verschillende oefeningen mee kunt doen.

Denk aan bench press, biceps, triceps, benen en bv dips.

 

ik zie er veel voorbij komen via google maar weet niet zo goed wat nu goed en betrouwbaar merk is. Heb het idee dat het er 100 in een dozijn zijn namelijk.

 

mvg Maik Roode

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Misschien kijker naar een squat rek? En dan een los bankje erbij kopen? Geeft je de mogelijkheid om veel meer te trainen dan alleen een benchpress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een multifunctioneel fitness rek, volgens mij bij gorillasports vandaan. Die kan je instellen als squat rek en als bankdruk rek. Heel handig enkel is de houding voor bankdrukken net rot bij mij maar dat komt meer door mijn bankje denk ik. 

 

https://gorillasports.nl/deal/multi-squat-rack

 

Je kunt hem dus op meerdere manieren uit elkaar schuiven, in zowel de breedte als hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIY, heeft me een 250Euro gekost met verf bij, en 3-4uurtjes tijd heb ik tijdens de eerste lockdown gemaakt dan weet je ook direct wat doen :P al die dingen zijn verschuifbaar of volledig weg te halen bv safety bars. 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors