Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Hoe en waarom begonnen met fitness?

Recommended Posts

Hoe en waarom zijn jullie begonnen met fitness?

Ik ben begonnen omdat ik ruim 80 KG vet woog, mijn vader vroeg of ik een keer mee ging sporten. Ik zei telkens nee, nee uiteindelijk toch een keer mee gegaan. Zag daar een vriend van me en ben toen samen gaan trainen elke keer. Zo ben ik verslaafd geworden :D

Advertentie:

paar jaar terug toen ik 13 was ongeveer 

ik ben best wel klein en toen helemaal en was ook echt niet sterk, vond het heel vervelend dat iedereen me zo makkelijk kon rondduwen 

dus wilde sterker worden, zat elke avond pushups en situps te doen heb dat misschien een half jaar volgehouden  toen even niks meer en na een jaartje weer begonnen met thuis trainen want vond het wel fijn om te doen en wilde ook een echte sixpack :D veel meer info opgezicht en trainingkjes en zo steeds harder en uitgebreider gaan trainen

tot anderhalf/ twee jaar terug toen mijn houding echt naar de klote ging dus op naar mensendieck  en van haar oefeningen gekregen om een beetje losser te worden en mijn houding te verbeteren, vervolgens weer gaan trainen thuis met in mijn achterhoofd houdend dat ik echt symetrisch moet trainen, ging erg goed weer en mijn houding verbeterde, en dus een stap verder naar de sportschool en mijn houding word beter en beter waar ik echt heel blij mee ben xD

• Upvote 1

Haha wel grappig iedereen heeft andere rede waarom ze beginnen. Te veel hetzelfde getraint en te weinig rug bijv waardoor je houding slechter werd zeker?

Ik heb tot mijn 30e altijd aan krachttraining gedaan en toen is het gestopt wegens familiale verantwoordelijkheden die toen prioriteit kregen. Tot over een paar jaar geleden. Ik moest op mijn werk op een ladder. De bedoeling was dat ik boven op een ijzeren poutrel kon gaan staan en ik moest me daarbij opdrukken(zoals je dat doet bij een dip). Ik moest vaststellen dat ik dit niet meer kon. Iets in mij zei, dit kan zo niet meer verder. Ik ben aan het aftakelen. 's avonds thuis heb ik 2 schragen genomen en een poging gedaan om een dip te doen. Ik kon het amper 1 maal. Een paar dagen later werd het 3 reps. Ik ging op internet rondneuzen en besloot een opvouwbare dipstand te maken in hout. Vervolgens kwam daar een pull-up bar bij. Ik kocht een set gewichten maakte een weight belt en een TRX. Inmiddels doe ik dips met 40kg extra aan mijn middel. Ik doe daarbij nog aan hardlopen en fietsen maar de mentale boost die ik krijg bij krachttraining is ongeëvenaard.  

Appart hoe je zo achteruit kan gaan na zo lang getraint te hebben! Zo zie je maar je moet het echt bijhouden altijd wil je zo blijven. Ben ook van plan mijn eigen home gym te maken wanneer ik plek heb in mijn eigen huisje. Mijn vriendin heeft zojuist een halter set met gewichten voor m'n verjaardag gekocht (12 oktober) :D

Te veel hetzelfde getraint en te weinig rug bijv waardoor je houding slechter werd zeker?

jup door pushups mijn borst zeer strak gezet en omdat ik ook nog in de groei was werd mijn houding echt heel erg strak, als in dat ik mijn armen niet recht boven mijn hoofd kon strekken en mijn schouders die veel te hoog zaten en ik ze niet kon laten zakken tot normale hoogte 

Is wanneer iemand bijvoorbeeld alleen borst traint, dan trekt je rug soort scheef en krijg je een verkeerde houding. Daarom is het belangrijk om en borst en rug te trainen :)

Mensendieck. Had daar nog nooit over gehoord. Je houding verbeteren, dan moet ik denken aan je uitstraling. Body language. Maar daar heeft het niks mee te maken, toch?

niet je uitstraling nee, het Is echt voor mensen die bijvoorbeeld een kromme rug hebben of mensen waarvan de schouderbladen niet op gelijke hoogte staan en dergelijke

had er zelf ook nog nooit eerder van gehoord 

Is wanneer iemand bijvoorbeeld alleen borst traint, dan trekt je rug soort scheef en krijg je een verkeerde houding. Daarom is het belangrijk om en borst en rug te trainen :)

dat hebben veel jongeren vaak indd, mensendieck therapeut beaamt dat. maar er zitten ook veel ouderen die rug klachten hebben en echt een kromme bovenrug hebben bijvoorbeeld 

• Upvote 1

Ooit toen ik jaar of 14/15 was een setje dumbells gekregen op mn verjaardag. Was ik veel mee aan het rondklooien op mn kamertje, maar zonder enig idee natuurlijk. 

Later weer gaan trainen in de sportschool, maar eigenlijk altijd om sterker te worden voor het rugby. En dat doe ik nog steeds. :D

Ik ben 1.98 en woog 73 kg, ze noemden me een soepstengel. Maar ik zal ze krijgen. Allemaal. 

Bij mij is het ergens op mijn 14e begonnen. Wij hadden thuis een koperen voetpomp om autobanden op te pompen. Ik deed er setjes op met mijn handen en merkte dat mijn biceps er enorm van groeiden. Rond die periode opende het eerste fitnesscentrum in mijn buurt en ik was vertrokken.