Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Hoe en waarom begonnen met fitness?

Recommended Posts

Hoe en waarom zijn jullie begonnen met fitness?

Ik ben begonnen omdat ik ruim 80 KG vet woog, mijn vader vroeg of ik een keer mee ging sporten. Ik zei telkens nee, nee uiteindelijk toch een keer mee gegaan. Zag daar een vriend van me en ben toen samen gaan trainen elke keer. Zo ben ik verslaafd geworden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

paar jaar terug toen ik 13 was ongeveer 

ik ben best wel klein en toen helemaal en was ook echt niet sterk, vond het heel vervelend dat iedereen me zo makkelijk kon rondduwen 

dus wilde sterker worden, zat elke avond pushups en situps te doen heb dat misschien een half jaar volgehouden  toen even niks meer en na een jaartje weer begonnen met thuis trainen want vond het wel fijn om te doen en wilde ook een echte sixpack :D veel meer info opgezicht en trainingkjes en zo steeds harder en uitgebreider gaan trainen

tot anderhalf/ twee jaar terug toen mijn houding echt naar de klote ging dus op naar mensendieck  en van haar oefeningen gekregen om een beetje losser te worden en mijn houding te verbeteren, vervolgens weer gaan trainen thuis met in mijn achterhoofd houdend dat ik echt symetrisch moet trainen, ging erg goed weer en mijn houding verbeterde, en dus een stap verder naar de sportschool en mijn houding word beter en beter waar ik echt heel blij mee ben xD

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wel grappig iedereen heeft andere rede waarom ze beginnen. Te veel hetzelfde getraint en te weinig rug bijv waardoor je houding slechter werd zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot mijn 30e altijd aan krachttraining gedaan en toen is het gestopt wegens familiale verantwoordelijkheden die toen prioriteit kregen. Tot over een paar jaar geleden. Ik moest op mijn werk op een ladder. De bedoeling was dat ik boven op een ijzeren poutrel kon gaan staan en ik moest me daarbij opdrukken(zoals je dat doet bij een dip). Ik moest vaststellen dat ik dit niet meer kon. Iets in mij zei, dit kan zo niet meer verder. Ik ben aan het aftakelen. 's avonds thuis heb ik 2 schragen genomen en een poging gedaan om een dip te doen. Ik kon het amper 1 maal. Een paar dagen later werd het 3 reps. Ik ging op internet rondneuzen en besloot een opvouwbare dipstand te maken in hout. Vervolgens kwam daar een pull-up bar bij. Ik kocht een set gewichten maakte een weight belt en een TRX. Inmiddels doe ik dips met 40kg extra aan mijn middel. Ik doe daarbij nog aan hardlopen en fietsen maar de mentale boost die ik krijg bij krachttraining is ongeëvenaard.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appart hoe je zo achteruit kan gaan na zo lang getraint te hebben! Zo zie je maar je moet het echt bijhouden altijd wil je zo blijven. Ben ook van plan mijn eigen home gym te maken wanneer ik plek heb in mijn eigen huisje. Mijn vriendin heeft zojuist een halter set met gewichten voor m'n verjaardag gekocht (12 oktober) :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Te veel hetzelfde getraint en te weinig rug bijv waardoor je houding slechter werd zeker?

jup door pushups mijn borst zeer strak gezet en omdat ik ook nog in de groei was werd mijn houding echt heel erg strak, als in dat ik mijn armen niet recht boven mijn hoofd kon strekken en mijn schouders die veel te hoog zaten en ik ze niet kon laten zakken tot normale hoogte 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wanneer iemand bijvoorbeeld alleen borst traint, dan trekt je rug soort scheef en krijg je een verkeerde houding. Daarom is het belangrijk om en borst en rug te trainen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensendieck. Had daar nog nooit over gehoord. Je houding verbeteren, dan moet ik denken aan je uitstraling. Body language. Maar daar heeft het niks mee te maken, toch?

niet je uitstraling nee, het Is echt voor mensen die bijvoorbeeld een kromme rug hebben of mensen waarvan de schouderbladen niet op gelijke hoogte staan en dergelijke

had er zelf ook nog nooit eerder van gehoord 

Is wanneer iemand bijvoorbeeld alleen borst traint, dan trekt je rug soort scheef en krijg je een verkeerde houding. Daarom is het belangrijk om en borst en rug te trainen :)

dat hebben veel jongeren vaak indd, mensendieck therapeut beaamt dat. maar er zitten ook veel ouderen die rug klachten hebben en echt een kromme bovenrug hebben bijvoorbeeld 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit toen ik jaar of 14/15 was een setje dumbells gekregen op mn verjaardag. Was ik veel mee aan het rondklooien op mn kamertje, maar zonder enig idee natuurlijk. 

Later weer gaan trainen in de sportschool, maar eigenlijk altijd om sterker te worden voor het rugby. En dat doe ik nog steeds. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben 1.98 en woog 73 kg, ze noemden me een soepstengel. Maar ik zal ze krijgen. Allemaal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het ergens op mijn 14e begonnen. Wij hadden thuis een koperen voetpomp om autobanden op te pompen. Ik deed er setjes op met mijn handen en merkte dat mijn biceps er enorm van groeiden. Rond die periode opende het eerste fitnesscentrum in mijn buurt en ik was vertrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors