Advertentie:

Hansie

maximale eiwitten uit zuivel

Recommended Posts

Zou het verkeerd zijn om zo'n 650 gram aan zuivelproducten per dag te consumeren ? De gezondheidsraad adviseert maximaal 450 gram per dag en dit n.a.v. te veel verzadigde vetten.

Echter zou ik graag zo'n 250 ml halfvolle melk, 200 gram Skyr (Ijslandse yoghourt, zeer arm in vet) en 200 gram magere kwark per dag bezigen.

Idealiter zou meer kipfilet beter zijn wegens compleet aminozuurprofiel maar ik zie 300 gram kip verspreid over 2 eetmomenten niet goed zitten.

Denk dat de kip dan mijn oren uit komt. Allicht te veel zuivel ook met de tijd maar zou afwisselen.

 

Vrij domme vraag eigenlijk, maak mij juist de bedenking melk te vervangen door sojamelk. Probleem opgelost.:D

 

Groeten

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik zou voor de kip gaan 300gr kip kun je ook verdelen over 3maaltijden.

Kun je nu en dan verwissellen met zalm bv of andere vis soort

Ik mijd melk te veel transvetten in melk , shake Worden gemaakt met water hier en als vetten eet ik peanutbutter, noten vis.

 

Suc6

 

 

Edited by Rusty
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met Traveller. Zelf consumeer ik al jaren 1 liter koemelk/dag aangevuld met whey gewoon omdat ik het gezond acht.

 

Hieronder de resultaten van een studie die de inverse associatie aantoont van oplopende consumptie van zuivelprodukten met de kans om type2 diabetes te ontwikkelen.

 

a.png

 

Hieronder het verschil tussen totale zuivelprodukten, hoog en laag in vetgehalte.

 

a.png

 

Bron: https://suppversity.blogspot.com/search/label/dairy

 

Verzadigde vetten zijn ten onrechte in het verdomhoekje beland. Denk daarbij aan volkeren zoals de inuit die een hoge consumptie hebben van verzadigde vetten en geen cardiovasculaire aandoeningen hebben. Dit wil niet zeggen dat je moet gaan overdrijven. Onderstaande link brengt meer verduidelijking.

https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-vet-gezond-is/

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ENKELE reden om zuivel te mijden als je niet intolerant bent!

 

Ik vind zuivel heerlijk en kan letterlijk geen dag zonder. Elke dag 1 liter melk, zeker 1 liter chocolademelk en daarbij bijna elke dag zeker een paar broodjes of tosti's met kaas recht van de boer. (Melk ook) rauwe zuivel dus, met alle goede bacteriën er nog in.

 

Transvetten is gelul vind ik, als je je daar druk om moet maken, kan je maar beter vegan gaan en karton eten haha :P

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Shorty:

 

Transvetten is gelul vind ik, als je je daar druk om moet maken, kan je maar beter vegan gaan en karton eten haha :P

 

 

Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden zei Peter Wouters:

 

Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.

Dus ook te verwaarlozen in gebak, snoep, frietvet, pizza's en kant - en klare maaltijden ? Lijkt me straf maar weeral iets bijgeleerd. O.o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte.

 

 

Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd.

Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest.

Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet.

Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Dag allemaal,   Ik ben mathijn, 30 jaar. Vader van 2 kinderen. Ik train nu zo ongeveer 14 jaar. Nooit tevreden geweest met het resultaat. Ik denk toch dat ik iets verkeerd doe, aangezien ik altijd 3x per week 1,5 uur sport. Thuis een homegym gemaakt (squatrack waarmee je ook kunt bankkdrukken, verstelbare dumbelset tot 24 kg en pull up bar).  Ik ga 1x per week naar de basic fit voor uitgebreide beentraining, 2x per week train ik thuis. (1x rug en biceps, 1 x borst, schouders en triceps).  Ik heb 2x een half jaar niet gesport door drukte met werk en een verbouwing thuis, in die periodes 2x een hernia gehad. Verlamming aan mijn rechtervoet aan overgehouden (klapvoet). Daaraan ben ik geopereerd waardoor ik weer kan lopen zonder spalk (1 jaar in een revalidatiekliniek gezeten om te kunnen herstellen). Besloten nu nooit meer een training over te slaan, gezien ik dit blijkbaar echt nodig heb.   Nu ben ik lid geworden van dit forum in de hoop dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven. Ik ben niet heel sterk maar ben wel fors gebouwd. Ik bouw snel spieren op, verlies ze ook heel snel als ik wat minder sport. Ik kom ook snel aan en val snel af. Mijn grootste probleem is wat heel veel sporters hebben volgens mij: ga ik training op spiergroei (8 tot 12 herhalingen) word ik snel groot, maar kom ik ook aan in buikvet. Ziet er niet mooi uit, al voel ik me wel heel sterk. Ga ik op kracht training, word ik sneller sterk maar zie je vooral dat ik dikker word. Ga ik op veel herhaling zitten (12 tot 20) voel ik mijn kracht snel verliezen waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Kunnen jullie me advies geven over hoe ik een balans kan vinden om er strakker uit te zien met behoud van mijn kracht.  Nu train ik met herhalingen van 8 tot 12. Squaten durf ik door mijn rug niet met veel gewicht te doen, dus doe ik setjes van bijv. squaten:5x12 herhaling 60 kg, legg press machine 5x12 120 kg.  Bankdrukken 5x15 herhaling met 60 kg (ik heb momenteel niet meer gewicht en vind 60 kg een prima gewicht om op te blijven hangen.    Ik weeg nu zo een 105 kg, ongeveer met een spiermassa van 82 kg. Ik ben 1,91 m lang Vetpercentage is zo een 25%. Die wil ik haar graag naar de 18 % brengen.  Ik kan door mijn rug niet goed cardiosessies doen, en heb er ook een hekel aan.    Ik heb zowat alle dieten al geprobeerd : vasten, ketogeen, combi van die twee, etc, etc. maar niks blijft werken. Alleen effect voor 2 maanden en daarna niet meer vol te houden.    Hebben jullie advies voor mij?   

    • Lekker man gewichten ook goeie progressie👌🏼,   Het stagneren van gewicht is bij mij ook herkenbaar zo’n 2 weken nu al ongeveer, ook ik zit zo rond de 4800 calorieen , en wil eigenlijk niet heel veel hoger meer gaan, ook omdat ik over 8 weken ga droogtrainen/recompen.   Verder blijf ik ook ondanks dat ik niet aankom elke week weer sterker worden, dit is echt top!   Veel succes nog met je cycle maar dat gaat denk ik helemaal goed komen 👌🏼
    • Nu de eindsprint  De lgd is bijna op. Jammergenoeg tussendoor ook corona gehad  het zit niet echt mee tijdens deze kuur. Nu Weer lekker naar de sportschool om het laatste beetje er uit te persen Donderdag mocht ik uit quarantaine dus meteen naar de sportschool Vrijdag judo , zaterdag fitness  zondag 20 km hard gelopen maandag fitness en zo naar judo Ik zal van de week ook weer eens op de weegschaal gaan staan kijken wat die te melden heeft. Als ik in de spiegel kijk ben ik alsnog tevreden over de kuur , ik had er nog meer uit kunnen halen als de sportscholen los waren gebleven.    
  • Sponsors