Advertentie:

Hansie

maximale eiwitten uit zuivel

Recommended Posts

Zou het verkeerd zijn om zo'n 650 gram aan zuivelproducten per dag te consumeren ? De gezondheidsraad adviseert maximaal 450 gram per dag en dit n.a.v. te veel verzadigde vetten.

Echter zou ik graag zo'n 250 ml halfvolle melk, 200 gram Skyr (Ijslandse yoghourt, zeer arm in vet) en 200 gram magere kwark per dag bezigen.

Idealiter zou meer kipfilet beter zijn wegens compleet aminozuurprofiel maar ik zie 300 gram kip verspreid over 2 eetmomenten niet goed zitten.

Denk dat de kip dan mijn oren uit komt. Allicht te veel zuivel ook met de tijd maar zou afwisselen.

 

Vrij domme vraag eigenlijk, maak mij juist de bedenking melk te vervangen door sojamelk. Probleem opgelost.:D

 

Groeten

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik zou voor de kip gaan 300gr kip kun je ook verdelen over 3maaltijden.

Kun je nu en dan verwissellen met zalm bv of andere vis soort

Ik mijd melk te veel transvetten in melk , shake Worden gemaakt met water hier en als vetten eet ik peanutbutter, noten vis.

 

Suc6

 

 

Edited by Rusty
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met Traveller. Zelf consumeer ik al jaren 1 liter koemelk/dag aangevuld met whey gewoon omdat ik het gezond acht.

 

Hieronder de resultaten van een studie die de inverse associatie aantoont van oplopende consumptie van zuivelprodukten met de kans om type2 diabetes te ontwikkelen.

 

a.png

 

Hieronder het verschil tussen totale zuivelprodukten, hoog en laag in vetgehalte.

 

a.png

 

Bron: https://suppversity.blogspot.com/search/label/dairy

 

Verzadigde vetten zijn ten onrechte in het verdomhoekje beland. Denk daarbij aan volkeren zoals de inuit die een hoge consumptie hebben van verzadigde vetten en geen cardiovasculaire aandoeningen hebben. Dit wil niet zeggen dat je moet gaan overdrijven. Onderstaande link brengt meer verduidelijking.

https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-vet-gezond-is/

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ENKELE reden om zuivel te mijden als je niet intolerant bent!

 

Ik vind zuivel heerlijk en kan letterlijk geen dag zonder. Elke dag 1 liter melk, zeker 1 liter chocolademelk en daarbij bijna elke dag zeker een paar broodjes of tosti's met kaas recht van de boer. (Melk ook) rauwe zuivel dus, met alle goede bacteriën er nog in.

 

Transvetten is gelul vind ik, als je je daar druk om moet maken, kan je maar beter vegan gaan en karton eten haha :P

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Shorty:

 

Transvetten is gelul vind ik, als je je daar druk om moet maken, kan je maar beter vegan gaan en karton eten haha :P

 

 

Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden zei Peter Wouters:

 

Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.

Dus ook te verwaarlozen in gebak, snoep, frietvet, pizza's en kant - en klare maaltijden ? Lijkt me straf maar weeral iets bijgeleerd. O.o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte.

 

 

Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd.

Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest.

Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet.

Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors