Advertentie:

Guest Hansie

maximale eiwitten uit zuivel

Recommended Posts

Guest Hansie

Zou het verkeerd zijn om zo'n 650 gram aan zuivelproducten per dag te consumeren ? De gezondheidsraad adviseert maximaal 450 gram per dag en dit n.a.v. te veel verzadigde vetten.

Echter zou ik graag zo'n 250 ml halfvolle melk, 200 gram Skyr (Ijslandse yoghourt, zeer arm in vet) en 200 gram magere kwark per dag bezigen.

Idealiter zou meer kipfilet beter zijn wegens compleet aminozuurprofiel maar ik zie 300 gram kip verspreid over 2 eetmomenten niet goed zitten.

Denk dat de kip dan mijn oren uit komt. Allicht te veel zuivel ook met de tijd maar zou afwisselen.

Vrij domme vraag eigenlijk, maak mij juist de bedenking melk te vervangen door sojamelk. Probleem opgelost.:D

Groeten

Edited by Hansie

Advertentie:

Ik zou voor de kip gaan 300gr kip kun je ook verdelen over 3maaltijden.

Kun je nu en dan verwissellen met zalm bv of andere vis soort

Ik mijd melk te veel transvetten in melk , shake Worden gemaakt met water hier en als vetten eet ik peanutbutter, noten vis.

Suc6

Edited by Rusty

Ik ben het eens met Traveller. Zelf consumeer ik al jaren 1 liter koemelk/dag aangevuld met whey gewoon omdat ik het gezond acht.

Hieronder de resultaten van een studie die de inverse associatie aantoont van oplopende consumptie van zuivelprodukten met de kans om type2 diabetes te ontwikkelen.

a.png

Hieronder het verschil tussen totale zuivelprodukten, hoog en laag in vetgehalte.

a.png

Bron: https://suppversity.blogspot.com/search/label/dairy

Verzadigde vetten zijn ten onrechte in het verdomhoekje beland. Denk daarbij aan volkeren zoals de inuit die een hoge consumptie hebben van verzadigde vetten en geen cardiovasculaire aandoeningen hebben. Dit wil niet zeggen dat je moet gaan overdrijven. Onderstaande link brengt meer verduidelijking.

https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-vet-gezond-is/

• Like 1

Geen ENKELE reden om zuivel te mijden als je niet intolerant bent!

Ik vind zuivel heerlijk en kan letterlijk geen dag zonder. Elke dag 1 liter melk, zeker 1 liter chocolademelk en daarbij bijna elke dag zeker een paar broodjes of tosti's met kaas recht van de boer. (Melk ook) rauwe zuivel dus, met alle goede bacteriën er nog in.

Transvetten is gelul vind ik, als je je daar druk om moet maken, kan je maar beter vegan gaan en karton eten haha :P

• Upvote 1

1 uur geleden zei Shorty:

Transvetten is gelul vind ik, als je je daar druk om moet maken, kan je maar beter vegan gaan en karton eten haha :P

Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.

Guest
12 minuten geleden zei Peter Wouters:

Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.

Dus ook te verwaarlozen in gebak, snoep, frietvet, pizza's en kant - en klare maaltijden ? Lijkt me straf maar weeral iets bijgeleerd. O.o

Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte.

Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd.

Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest.

Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet.

Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.

Bizar laag niveau in de reacties.

Het beste is om:

1/3 van deze eiwitten plantaardig te nemen. Bijvoorbeeld: noten en linzen, edamame, kikkererwten

1/3 van vlees of vis

1/3 van zuivel.

Zo creëer je een veel beter balans. Ook met oog op voedingsvezels en je darmen en stoelgang en/of bloated belly.

23 uur geleden zei FreddyBaklap:

Het beste is om:

1/3 van deze eiwitten plantaardig te nemen. Bijvoorbeeld: noten en linzen, edamame, kikkererwten

1/3 van vlees of vis

1/3 van zuivel.

Zo creëer je een veel beter balans. Ook met oog op voedingsvezels en je darmen en stoelgang en/of bloated belly.

Er is geen beste "manier". Dat verschilt (enorm) per persoon. Als persoon A al zijn micronutrienten binnenkrijgt via andere voedingsbronnen en 2/3 eiwit uit vlees komt en 1/3 uit zuivel maakt dat geen kl... verschil met persoon b die 1/3 1/3 1/3 doet. 

Consistent zijn met je voeding,slaap en training is vele male belangrijker dan mierenneuken om dit soort kleine dingen waar 99,9% van de mensen zich totaal niet druk om hoeft te maken.

Eet jij liefst groot deel van je eiwitten uit zuivel en krijg je via andere bronnen alle benodigde micronutrienten etc binnen gewoon lekker blijven doen waar je mee bezig bent. 

Op 26/11/2022 at 12:31 zei FreddyBaklap:

Het beste is om:

1/3 van vlees of vis

1/3 van zuivel.

Laag niveau? Nee joh, alleen veel verschillende lichamen die verschillend reageren.
Ik drink veel zuivel, een ander is lactose intolerant. ik HAAT noten bijvoorbeeld, maar Edamame en linzenSOEP lust ik graag. Heb een half-Spaanse vriendin die mega lekker kookt, super veelzijdig.

De ene keer eten we Pasta Pesto (met pijnboompitten etc. erin, zoals het hoort) en de andere keer zalmforel uit de oven, of een volledige zeevruchten paëlla.

Teveel vezels is ook niet oke he, de ene persoon raakt ervan aan de schijterij en de ander raakt geconstipeerd. Die balans moet per persoon uitgezocht worden. Wat belangrijker is dan macro's, zijn de micro's!