Advertentie:

Sign in to follow this  
Smalle Jürgen

Aantal beginnersvragen

Recommended Posts

Hey iedereen!

Ik ben sinds een kleine 2 maand beginnen fitnessen (lees: 3x per week een full body training). Nu voel ik wel dat ik klaar ben om een standje hoger te gaan. Dus ik ben van zin om elke weekdag te gaan gymmen en elke dag een andere spiergroep te trainen.

Maandag: Chest

Dinsdag: Rug

Woensdag: Schouders

Donderdag: Benen

Vrijdag: Armen

Ook loop ik minstens 2x per week, zondag en dinsdag.

Mijn doel is Spieropbouw, maar tegelijk ook een beetje droogtrainen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om aan spieropbouw te doen en tegelijk droog te trainen? Op wat moet ik dan letten en welke supplementen zouden mij kunnen helpen? 

Ik maak nu al gebruik van Creatine en Whey perfection (Body en fit)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen 

Alvast bedankt!

Advertentie:

Guest
50 minuten geleden zei Smalle Jürgen:

Hey iedereen!

Ik ben sinds een kleine 2 maand beginnen fitnessen (lees: 3x per week een full body training). Nu voel ik wel dat ik klaar ben om een standje hoger te gaan. Dus ik ben van zin om elke weekdag te gaan gymmen en elke dag een andere spiergroep te trainen.

Maandag: Chest

Dinsdag: Rug

Woensdag: Schouders

Donderdag: Benen

Vrijdag: Armen

Ook loop ik minstens 2x per week, zondag en dinsdag.

Mijn doel is Spieropbouw, maar tegelijk ook een beetje droogtrainen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om aan spieropbouw te doen en tegelijk droog te trainen? Op wat moet ik dan letten en welke supplementen zouden mij kunnen helpen? 

Ik maak nu al gebruik van Creatine en Whey perfection (Body en fit)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen 

Alvast bedankt!

Spieropbouw en tegelijk cutten is in de fase waar dat je nu zit niet gemakkelijk te verwezenlijken lijkt me. Je bent nog in volle opbouw en nu is het wel zo dat je van alles zowat groeit in het begin maar dat gaat je lichaam niet volhouden. Als je cut moet je eigenlijk simpel gezegd minder eten dan wat je verbrand of verbruikt en dat gaat meestal gepaard met licht spierverlies. Nu lijkt het me gezien je "nickname" dat je niet moddervet staat dus denk persoonlijk dat cutten nu nog niet nodig is, zeker gezien je overvolle trainingsschema dat je gaat hanteren. Zou persoonlijk in calorie surplus gaan, een beetje bulken dus, zeker daar je aangeeft dat je nog minstens 2 keer gaat lopen. Denk anders dat je je binnen de kortste keren volledig gaat opbranden.

Guest
51 minuten geleden zei Smalle Jürgen:

Bedankt voor je antwoord! 

Ik zal me dan wat meer verdiepen in het bulken

Ja denk dat als je spiermassa wilt opbouwen het beter is dat je wat met een calorieoverschot zit. Dus meer eten dan je verbruikt. Liefst "propere" voeding natuurlijk. Van bulken ga je iets in vet toenemen maar zeker ook in spiermassa en dat is toch je bedoeling. De bedoeling is dat je met verloop van tijd cyclussen doet van bulken en dan weer cutten om zoals jij het zegt droger te staan (minder vet). De finesse hierover laat ik wat aan mij voorbij gaan. In ieder geval moet je voldoende koolhydraten consumeren als brandstof voor je training en voldoende eiwitten. Zo'n 1.6 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht wordt aanbevolen. Tot slot ook de goede vetten zijn belangrijk. Dat heeft dan weer met je hormoonhuishouding te maken. Vetten uit vette vis, avocado's, olijfolie en noten zijn een voorbeeld.

Veel succes en vooral welkom hier !

Kleine aanvulling op je trainingschema:

Maandag: Chest - biceps

Dinsdag: Rug - triceps

Woensdag: Schouders - buik

Donderdag: Benen / kuiten

Vrijdag: Armen - buik

Het zou nog mooier zijn om alles 2x per week te pakken maar dit is al een behoorlijk begin vergeleken met eerst. Ook zag ik dat buik er nog niet bij zat dus die heb ik er bij gezet.

21 uur geleden zei Fit:

Kleine aanvulling op je trainingschema:

Maandag: Chest - biceps

Dinsdag: Rug - triceps

Woensdag: Schouders - buik

Donderdag: Benen / kuiten

Vrijdag: Armen - buik

Het zou nog mooier zijn om alles 2x per week te pakken maar dit is al een behoorlijk begin vergeleken met eerst. Ook zag ik dat buik er nog niet bij zat dus die heb ik er bij gezet.

Bedankt! Maar ga ik mijn armen dan wel genoeg rust geven? Want als ik mijn rug train gebruik ik ook mijn biceps en bij chest worden mijn triceps ook af en toe aangesproken? of ligt dat gewoon aan mij? Mijn armen zijn trouwens mijn zwakste punt

Ik heb mij trouwens aan het begin van mijn journey gewogen op zo'n slimme weegschaal van basic fit:

- Vet% = 17%

- Spier% = 76%

- Bot% = 7%

- Gewicht = 71kg

- Lengte= 178cm

Nu heb ik mijzelf gisteren nog eens gewogen op ongeveer hetzelfde tijdstip (maar wel in een andere basic fit):

- Vet% = 23%

- Spier% = 71%

- Bot% = 6%

- Gewicht = 71kg

- Lengte = 178

Nu vraag ik mijzelf af hoe dit kan? Ik heb 3 weken gezond gegeten, veel proteinen, af en toe kwam ik inderdaad wel niet aan mijn kcal die ik nodig had per dag maar ik geloof niet dat mijn lichaam zo drastisch kan veranderen op korte tijd zonder dat ik daar iets van gemerkt heb? Mijn kracht is ook niet verminderd ofzo. 

Kan het zijn dat 1 van de 2 weegschalen totaal niet accuraat is? En wat is het beste wat ik nu kan doen als de laatste resultaten accuraat zijn, dan heb ik toch al een vrij hoog vetpercentage? Is het dan nog slim om te bulken?

Guest
1 uur geleden zei Smalle Jürgen:

Bedankt! Maar ga ik mijn armen dan wel genoeg rust geven? Want als ik mijn rug train gebruik ik ook mijn biceps en bij chest worden mijn triceps ook af en toe aangesproken? of ligt dat gewoon aan mij? Mijn armen zijn trouwens mijn zwakste punt

Ik heb mij trouwens aan het begin van mijn journey gewogen op zo'n slimme weegschaal van basic fit:

- Vet% = 17%

- Spier% = 76%

- Bot% = 7%

- Gewicht = 71kg

- Lengte= 178cm

Nu heb ik mijzelf gisteren nog eens gewogen op ongeveer hetzelfde tijdstip (maar wel in een andere basic fit):

- Vet% = 23%

- Spier% = 71%

- Bot% = 6%

- Gewicht = 71kg

- Lengte = 178

Nu vraag ik mijzelf af hoe dit kan? Ik heb 3 weken gezond gegeten, veel proteinen, af en toe kwam ik inderdaad wel niet aan mijn kcal die ik nodig had per dag maar ik geloof niet dat mijn lichaam zo drastisch kan veranderen op korte tijd zonder dat ik daar iets van gemerkt heb? Mijn kracht is ook niet verminderd ofzo. 

Kan het zijn dat 1 van de 2 weegschalen totaal niet accuraat is? En wat is het beste wat ik nu kan doen als de laatste resultaten accuraat zijn, dan heb ik toch al een vrij hoog vetpercentage? Is het dan nog slim om te bulken?

Zou mij daar niet te druk in maken. Die weegschalen en eigenlijk geen enkele weegschaal is 100 % accuraat. Heb mij eens laten wijsmaken dat geen 1 weegschaal vanuit het draagvlak van de voeten kan weergeven hoe het met de rest van je vetsamenstelling is gesteld en eigenlijk is dat logisch. Het geeft gewoon een indicatie.  Gezien je verhouding lengte-gewicht denk ik niet dat het uit den boze is om te bulken.

Tegenwoordig wordt de buikomvang meer als waardemeter gebruikt om niveau van fitheid te bepalen daar waar dat vroeger de body mass index werd gehanteerd. Nu laatste is niet representatief voor weergave lichaamsvet want dan zou het gros van de bodybuilders te vet staan en dat is meestal niet het geval.

Wat betreft te veel armen trainen heb je ergens wel een punt maar aangezien er 72 uur tussen dinsdag (rug-triceps) en vrijdag zit veronderstel ik wel dat je armspieren genoeg hersteld/uitgerust zijn om weer getraind te worden.

Veel succes

Edited by Hansie