Advertentie:

Sign in to follow this  
Smalle Jürgen

Aantal beginnersvragen

Recommended Posts

Hey iedereen!

 

Ik ben sinds een kleine 2 maand beginnen fitnessen (lees: 3x per week een full body training). Nu voel ik wel dat ik klaar ben om een standje hoger te gaan. Dus ik ben van zin om elke weekdag te gaan gymmen en elke dag een andere spiergroep te trainen.

 

Maandag: Chest

Dinsdag: Rug

Woensdag: Schouders

Donderdag: Benen

Vrijdag: Armen

 

Ook loop ik minstens 2x per week, zondag en dinsdag.

Mijn doel is Spieropbouw, maar tegelijk ook een beetje droogtrainen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om aan spieropbouw te doen en tegelijk droog te trainen? Op wat moet ik dan letten en welke supplementen zouden mij kunnen helpen? 

Ik maak nu al gebruik van Creatine en Whey perfection (Body en fit)

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Guest
50 minuten geleden zei Smalle Jürgen:

Hey iedereen!

 

Ik ben sinds een kleine 2 maand beginnen fitnessen (lees: 3x per week een full body training). Nu voel ik wel dat ik klaar ben om een standje hoger te gaan. Dus ik ben van zin om elke weekdag te gaan gymmen en elke dag een andere spiergroep te trainen.

 

Maandag: Chest

Dinsdag: Rug

Woensdag: Schouders

Donderdag: Benen

Vrijdag: Armen

 

Ook loop ik minstens 2x per week, zondag en dinsdag.

Mijn doel is Spieropbouw, maar tegelijk ook een beetje droogtrainen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om aan spieropbouw te doen en tegelijk droog te trainen? Op wat moet ik dan letten en welke supplementen zouden mij kunnen helpen? 

Ik maak nu al gebruik van Creatine en Whey perfection (Body en fit)

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen 

Alvast bedankt!

Spieropbouw en tegelijk cutten is in de fase waar dat je nu zit niet gemakkelijk te verwezenlijken lijkt me. Je bent nog in volle opbouw en nu is het wel zo dat je van alles zowat groeit in het begin maar dat gaat je lichaam niet volhouden. Als je cut moet je eigenlijk simpel gezegd minder eten dan wat je verbrand of verbruikt en dat gaat meestal gepaard met licht spierverlies. Nu lijkt het me gezien je "nickname" dat je niet moddervet staat dus denk persoonlijk dat cutten nu nog niet nodig is, zeker gezien je overvolle trainingsschema dat je gaat hanteren. Zou persoonlijk in calorie surplus gaan, een beetje bulken dus, zeker daar je aangeeft dat je nog minstens 2 keer gaat lopen. Denk anders dat je je binnen de kortste keren volledig gaat opbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
51 minuten geleden zei Smalle Jürgen:

Bedankt voor je antwoord! 

Ik zal me dan wat meer verdiepen in het bulken

 

 

Ja denk dat als je spiermassa wilt opbouwen het beter is dat je wat met een calorieoverschot zit. Dus meer eten dan je verbruikt. Liefst "propere" voeding natuurlijk. Van bulken ga je iets in vet toenemen maar zeker ook in spiermassa en dat is toch je bedoeling. De bedoeling is dat je met verloop van tijd cyclussen doet van bulken en dan weer cutten om zoals jij het zegt droger te staan (minder vet). De finesse hierover laat ik wat aan mij voorbij gaan. In ieder geval moet je voldoende koolhydraten consumeren als brandstof voor je training en voldoende eiwitten. Zo'n 1.6 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht wordt aanbevolen. Tot slot ook de goede vetten zijn belangrijk. Dat heeft dan weer met je hormoonhuishouding te maken. Vetten uit vette vis, avocado's, olijfolie en noten zijn een voorbeeld.

Veel succes en vooral welkom hier !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine aanvulling op je trainingschema:

 

Maandag: Chest - biceps

Dinsdag: Rug - triceps

Woensdag: Schouders - buik

Donderdag: Benen / kuiten

Vrijdag: Armen - buik

 

Het zou nog mooier zijn om alles 2x per week te pakken maar dit is al een behoorlijk begin vergeleken met eerst. Ook zag ik dat buik er nog niet bij zat dus die heb ik er bij gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 uur geleden zei Fit:

Kleine aanvulling op je trainingschema:

 

Maandag: Chest - biceps

Dinsdag: Rug - triceps

Woensdag: Schouders - buik

Donderdag: Benen / kuiten

Vrijdag: Armen - buik

 

Het zou nog mooier zijn om alles 2x per week te pakken maar dit is al een behoorlijk begin vergeleken met eerst. Ook zag ik dat buik er nog niet bij zat dus die heb ik er bij gezet.

Bedankt! Maar ga ik mijn armen dan wel genoeg rust geven? Want als ik mijn rug train gebruik ik ook mijn biceps en bij chest worden mijn triceps ook af en toe aangesproken? of ligt dat gewoon aan mij? Mijn armen zijn trouwens mijn zwakste punt

Ik heb mij trouwens aan het begin van mijn journey gewogen op zo'n slimme weegschaal van basic fit:

 

- Vet% = 17%

- Spier% = 76%

- Bot% = 7%

- Gewicht = 71kg

- Lengte= 178cm

 

Nu heb ik mijzelf gisteren nog eens gewogen op ongeveer hetzelfde tijdstip (maar wel in een andere basic fit):

 

- Vet% = 23%

- Spier% = 71%

- Bot% = 6%

- Gewicht = 71kg

- Lengte = 178

 

Nu vraag ik mijzelf af hoe dit kan? Ik heb 3 weken gezond gegeten, veel proteinen, af en toe kwam ik inderdaad wel niet aan mijn kcal die ik nodig had per dag maar ik geloof niet dat mijn lichaam zo drastisch kan veranderen op korte tijd zonder dat ik daar iets van gemerkt heb? Mijn kracht is ook niet verminderd ofzo. 

Kan het zijn dat 1 van de 2 weegschalen totaal niet accuraat is? En wat is het beste wat ik nu kan doen als de laatste resultaten accuraat zijn, dan heb ik toch al een vrij hoog vetpercentage? Is het dan nog slim om te bulken?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
1 uur geleden zei Smalle Jürgen:

Bedankt! Maar ga ik mijn armen dan wel genoeg rust geven? Want als ik mijn rug train gebruik ik ook mijn biceps en bij chest worden mijn triceps ook af en toe aangesproken? of ligt dat gewoon aan mij? Mijn armen zijn trouwens mijn zwakste punt

Ik heb mij trouwens aan het begin van mijn journey gewogen op zo'n slimme weegschaal van basic fit:

 

- Vet% = 17%

- Spier% = 76%

- Bot% = 7%

- Gewicht = 71kg

- Lengte= 178cm

 

Nu heb ik mijzelf gisteren nog eens gewogen op ongeveer hetzelfde tijdstip (maar wel in een andere basic fit):

 

- Vet% = 23%

- Spier% = 71%

- Bot% = 6%

- Gewicht = 71kg

- Lengte = 178

 

Nu vraag ik mijzelf af hoe dit kan? Ik heb 3 weken gezond gegeten, veel proteinen, af en toe kwam ik inderdaad wel niet aan mijn kcal die ik nodig had per dag maar ik geloof niet dat mijn lichaam zo drastisch kan veranderen op korte tijd zonder dat ik daar iets van gemerkt heb? Mijn kracht is ook niet verminderd ofzo. 

Kan het zijn dat 1 van de 2 weegschalen totaal niet accuraat is? En wat is het beste wat ik nu kan doen als de laatste resultaten accuraat zijn, dan heb ik toch al een vrij hoog vetpercentage? Is het dan nog slim om te bulken?

 

Zou mij daar niet te druk in maken. Die weegschalen en eigenlijk geen enkele weegschaal is 100 % accuraat. Heb mij eens laten wijsmaken dat geen 1 weegschaal vanuit het draagvlak van de voeten kan weergeven hoe het met de rest van je vetsamenstelling is gesteld en eigenlijk is dat logisch. Het geeft gewoon een indicatie.  Gezien je verhouding lengte-gewicht denk ik niet dat het uit den boze is om te bulken.

Tegenwoordig wordt de buikomvang meer als waardemeter gebruikt om niveau van fitheid te bepalen daar waar dat vroeger de body mass index werd gehanteerd. Nu laatste is niet representatief voor weergave lichaamsvet want dan zou het gros van de bodybuilders te vet staan en dat is meestal niet het geval.

Wat betreft te veel armen trainen heb je ergens wel een punt maar aangezien er 72 uur tussen dinsdag (rug-triceps) en vrijdag zit veronderstel ik wel dat je armspieren genoeg hersteld/uitgerust zijn om weer getraind te worden.

 

Veel succes

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem nó sau. một sự kiện phụ thực sự cần thiết. Bạn có muốn xem cái này sau không? Bây giờ đã đến lúc quay trở lại làm việc, đã đến lúc phải sớm đi trước khi chúng ta bắt tay vào việc có lẽ Citizen EM0734-56D là một lựa chọn đơn giản.   Đây là chiếc Citizen của bạn, hiện đang sử dụng EM0734-56D.   Bạn không thể chờ đợi để xem bạn đang làm gì bây giờ, đây là ngày mai, Citizen sẽ ở lại, ngày mai, ngày mai sản phẩm Bây giờ bạn có thể thấy bạn đang làm gì bây giờ.   Cách để xem  tại đây  nhé   Đây là đồng hồ Citizen EM0734-56D của bạn.   Đây là chiếc xe công dân đầu tiên của tôi, EM0734-56D.   Nếu bạn muốn biết thêm về Citizen EM0734-56D, bạn sẽ sớm có cơ hội xem thông tin chi tiết hơn ở phần sau. Đã đến lúc mua ngay rồi!   Từ 4 ngày trước, từ 12 giờ, 3 giờ, 6 giờ từ 9 giờ, đã đến lúc phải lấy, đã đến lúc phải lấy rồi, bây giờ bạn biết cách làm rồi đấy. Sau đó bạn sẽ có thể thấy nó sau.   Bạn có thể xem nó ngay tại đây với Citizen EM0734-56D. Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem sau.   Đây là ngày tiếp theo của bạn, Công dân EM0734-56D   Ngày cuối cùng của Ngày Công dân của bạn, ngày hôm sau bạn sẽ ở đây, ngày cuối cùng bạn ở đây. Tôi vẫn muốn biết điều gì sẽ xảy ra tiếp theo. Dây đeo vẫn được làm theo phong cách Demi cực kỳ thời thượng.   Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về Citizen EM0734-56D   Đây là chiếc Citizen Eco Drive tiếp theo của bạn ngay bây giờ! thành công bộ máy này thì tất cả các trường máy đếm gần như là nổ, như vậy mới có thể thấy được sự đặc biệt của bộ máy này.     Bộ máy của chiếc đồng hồ được đánh giá là vô cùng chất lượng   Đây là chiếc đồng hồ Citizen EM0734-56D dành cho bạn.   Thương hiệu: Công dân Số Hiệu Sản Phẩm: EM0734-56D Xuất Xứ: Nhật Bản Giới Tính: Nữ Kính: Tinh thể khoáng (Kính cứng) Máy chủ: Eco-Drive (Năng Lượng Ánh Sáng) Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm Bảo Hành Tại Hải Triều: 5 Năm Đường Kính Mặt Số: 28 mm X Dày Mặt Số: 8 mm Nắc: Thép Không Dây chuyền: Thép Không Màu Mặt Số: Nước: 3 ATM Chức vụ:  Nơi sản xuất (Tùy từng lô hàng): Trung Quốc   Đây là công dân đầu tiên của bạn EM0734-56D   Nếu bạn có bản sao của Citizen EM0734-56D, bạn có thể sử dụng nó tại 3ATM, hoặc bạn có thể sử dụng ngay bây giờ. Hãy xem nào, giờ bạn đã ở đây rồi!   Thông tin bảo vệ của đồng hồ Citizen EM0734-56D   Đây ạ, Công dân Chính EM0734-56D, quý vị có thể xem trước 1 giờ chiều.   Tôi nóng lòng muốn xem bạn đang làm gì bây giờ. định mua hàng đúng nhé!   Cách để xem  tại đây  nhé   Giá bán đồng hồ Citizen EM0734-56D   Nếu bạn muốn biết thêm thông tin về đồng hồ Citizen EM0734-56D: 9.185.000 VNĐ   20261306MTPTHAO
    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending.   Telegram: https://t.me/precisionpeptides02   Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02   Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01  
    • Heeft er iemand ervaring met het injecteren van L-carnitine? Dit zou de enige manier zijn naar ik zelf gelezen heb dat het goed wordt opgenomen in het lichaam, alle anderen zou geen meerwaarde zijn. Alle info welkom.
  • Sponsors